Jaką latarkę wybrać - pomoc przy jetbeam m1x

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
warkot
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 04 lis 2014, 22:09
Lokalizacja: Op

Jaką latarkę wybrać - pomoc przy jetbeam m1x

Post autor: warkot »

Witam fachowców
Jako amator proszę o odpowiedzialną opinię na temat ew. wyboru latarki.
Chciałbym aby jej długość wynosiła max. 12-13cm, zasięg realny - jak największy, wykonanie - możliwie profesjonalne, prosta w obsłudze (bez miliona ustawień), no i max. niezawodna.
Co myślicie o takich propozycjach:
-fenix E 35 UE, 900lm,
-fenix E 41, 1000lm, czy śr. odbłyśnika 4 cm ma wpływ na zasięg i chłodzenie,
-convoy S 2, 900lm, po ew. modyfikacjach,
-nitecore EC 25 lub EC 20, - zasięg podobno 222 m,
-nitecoreEA 41 960lm na 4xAA - z Chin lub USA (piszą o zasięgu 315 m), głowica fi 4,1 cm,
Proszę o opinię, czy ci producenci bardzo mijają się z rzeczywistością w opisach.
A cała historia wzięła się stąd, że od kilku lat użytkuję jetbeama m1x(z Chin ale wygląda jak stuproc. orginał - pudełko, instrukcja, części zapasowe). Mam stały problem z przestawianiem się trybów programowalnych tzn. po przekręceniu głowicy w tryb low.
po lekkich wstrząsach przystępuje do zmiany mocy świecenia lub wchodzi w stroboskop.
Dlatego muszę używać trybu max. Proszę o radę, co z tym zrobić.
Pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Fenixy są drogie, ale dopracowane, choć cena często z kosmosu. Fotki reklamowe fenixa to najczęściej bardzo podkręcone i nieprawdziwe obrazki.

Nitecore to wyższa półka, ale podany zasięg to też nie do końca jest prawdziwy. Fakt, latarka będzie miała zasięg tyle ile podaje producent, ale nie będzie to w ten sposób że te 300 m dalej obiekt będzie bardzo dobrze oświetlony. Bardziej trzeba to rozpatrywać w ten sposób - latarka będzie widoczna z 300 metrów, a obiekt położony 300 metrów dalej zostanie oświetlony minimalną ilością światła.

Moim zdaniem S2 będzie za "cienka" pod względem zasięgu, jednak są inne Canvoy które będą miały bardzo dobre osiągi pod względem zasięgu.

Jak dla mnie, jedyne rozwiązanie dla ciebie to zakup latarki do przeróbek. Pozbawienie leda soczewki, do tego odpowiednie podłoże, spore lustro i będzie to czego chcesz.

PS-Czy wiesz że realne 300 metrów to całkiem sporo ? Auta często tyle nie mają na długich.
Ostatnio zmieniony czwartek 06 lis 2014, 00:37 przez skaktus, łącznie zmieniany 1 raz.
ILPT
rafalklis
Posty: 888
Rejestracja: niedziela 15 lut 2009, 23:53
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

Post autor: rafalklis »

Ale dlaczego Twój Jetbeam ma byś nieoryginalny? Teraz wszystkie czołowe marki latarkowe są z Chin, lub okolicy :) W Twojej latarce chyba coś nie łączy. Może ogniwo jest słabo dociśnięte i podczas wstrząsu się rozłącza. Jeśli z tej latarki jesteś zadowolony możesz pomyśleć nad jej tuningiem. Trzeba by zapytać specjalistów.

Jakiego zasięgu potrzebujesz? Ogólna zasada jest taka, że im większe i głębsze lustro tym zasięg większy.

Każdej z wymienionych latarek znajdziesz beamshoty w internecie, które nieco zobrazują ilość światła i zasięg. Patrz też na ilość luxów. Im więcej, tym większy zasięg. Jetbeam M1X na 2x18650 daje 23,625 lux.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

To ja proponuję zajrzeć do sklepiku i pod względem zasięgu, te które podałeś w linkach, schowają się ze wstydu.

np.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p ... aef#161570

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=14601 - pozycja 1 XinTD

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11183
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Myślę że najlepszym wyjściem jest poprawić kontakt, sprawdzić włącznik, wymienić leda w latarce i sterownik i będzie bardzo git :) Taka oskalpowana XM-L2 i 3,5A w leda i na wyjściu będzie mały palnik :)
ILPT
warkot
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 04 lis 2014, 22:09
Lokalizacja: Op

Post autor: warkot »

Dzięki za wszystkie posty
Wstyd mi, ale się przyznaję, ze w zakresie przeróbek jestem zielony a nawet bardzo zielony.
Cała idea mojej obecności tutaj wynika z faktu, że używając jetbeama m1x już dawno zauważyłem, że jego zasięg "producencki: został nieco przesadzony. Przy mojej diodzie MC-E i 700 lm i 450m (dane producenta) osiągam ok 300-350 m w realu. Dla wyjaśnienia, nie chodzi mi o szpan. Używam tego światła do śledzenia różnych obiektów z dużej odległości a nawet zdarzyło mi się uniknąć nieprzyjemnych sytuacji właśnie dzięki zasięgowi światła. Wiem, że światło samochodu też osiąga taki dystans, ale dla mnie istotne jest obserwowanie obiektów poruszających się w trudnym terenie na dalekich dystansach i ważnym jest dla mnie jak najdłuższa obserwacja ich kierunku ruchu. To tyle w kwestii przyczyn, dla których zawracam Wam głowę. Podałem listę światełek o sporej mocy, ponieważ nie miałem do czynienia z tymi producentami i szukam rzetelnej weryfikacji ich informacji technicznych. Chętnie bym coś zrobił z moim jetbeamem ale boję się, że więcej schrzanię niż zyskam (myślałem o zmianie diody ale obawiam się zepsuć w sumie niezłą latarkę). Teraz potrzebuję dodatkowo czegoś bardziej dyskretnego i stąd ta lista. Korespondowałem w Gregiem ale jego edc X1 ma zasięg ok 80 m i to jest trochę mało.
Dlatego podałem tego nitecora EA 41 i fenixa E41 z głowicami fi 4,0 cm bo mam nadzieję na ich lepszy zasięg i ew lepsze chłodzenie diody. Ciągle pozostaje pytanie o to, czy ktoś miał do czynienia z tymi producentami aby ocenić ich prawdomówność i fachowość wykonania ich światełek. Być może lepiej jest zapłacić więcej za, rzeczywiście dobry produkt niż nieudolnie przerabiać coś tańszego i w efekcie zabulić więcej, ale to taka luźna dygresja.
Ostatnio zmieniony piątek 07 lis 2014, 21:04 przez warkot, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Można kupić gotowy produkt, tylko pytanie po co, skoro ma się bardzo dobrą podstawę do modyfikacji. Popytaj ludzi na forum, zapewne znajdzie się ktoś, to zajmie się Twoją latarką. Koszty przeróbki będą niższe niż zakup nowej a efekt kocowy zapewne będzie lepszy.
ILPT
warkot
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 04 lis 2014, 22:09
Lokalizacja: Op

Post autor: warkot »

Masz rację, tylko, że naprawdę potrzebuję dodatkowo małej latarki o dużym zasięgu, dobrym chłodzeniu i zastanawiam się co wybrać. Do kogo rzetelnego zwrócić się w sprawia modyfikacji mojego JB m1x? Ciągle czekam na opinię o latarkach z mojej listy i będę wdzięczny jak nie wiem co, kiedy ktoś fachowo mi odpowie. Przepraszam, że nie mogę błyskawicznie odpowiadać ale trzymają mnie inne obowiązki.
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

...piiii..., szpiona na forum mamy :P .
Jak chcesz sobie poświecić daleko to faktycznie mała latarka nie przejdzie - dyskretnie się nie da ;) . Lepiej zmodować tego jetbeama albo znaleźć podobnego taniego hosta. Czy oprócz długości warunkiem jest też mała średnica?
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

Żadna z wymienionych przez ciebie latarek, może oprócz nitecoreEA 41i Fenix E41 (zasięg porównywalny z convoy C8) nie oświetli efektywnie nic powyżej 100m. Powtarzam efektywnie, bo jasny budynek owszem nawet na 130-150m będzie widoczny, ale tylko że tam jest. Ich przewagą są interfejsy, podwójne guziki itp. Moc w lumenach nie przekłada się na zasięg w tak małych reflektorach, . Za połowę ceny takiego fenixa w Polsce masz maksymalnie wypasioną C8 z programowalnym sterownikiem, raz ustawisz ilość i jasność poszczególnych trybów i używasz. Jeśli potrzebujesz coś z gwarancją i rachunkiem to zajrzyj tu
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=1143136
lub tu
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=376447
Są tam latarki doskonale wykonane i z prawdziwymi parametrami, modowane przez pasjonatów w temacie. Pogadaj, zapytaj, określ swoje konkretne potrzeby i cele.

Oczywiście podane wcześniej prze zemnie propozycje również zabijają zasięgiem wszystko co Ty wylinkowałeś.

Możesz też napisać co konkretnie chcesz oświetlać, ma być do ASG, nocne łowy czy co tam innego. Łatwiej wtedy będzie coś zasugerować. Istotny byłby też budżet jaki zakładasz i z zasilaniem, ładowarką czy sama latarka.
warkot
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 04 lis 2014, 22:09
Lokalizacja: Op

Post autor: warkot »

Nie tyle łowy co ochrona różnych łowisk. Dlatego istotny jest zasięg bo można spotkać sytuacje gdzie ratunkiem jest szybkie oddalenie się. Naprawdę nie zawracałbym głowy gdybym nie zerknął już wcześniej na propozycje podane przez Was tutaj. Ten solerforce L2B ostatecznie spełniałby warunki jeśli chodzi wymiary natomiast nie wiem jak tam z rzeczywistym zasięgiem i chłodzeniem, ale dyskwalifikuje go przyspawany uchwyt na rower. Przeglądałem masę propozycji i zostały się te światełka z mojego pierwszego postu. Jasne, że wolałbym kupić convoya S2 za 120-140 zł, ale jeśli producenci fenixów i nitecora tak bardzo nie naciągają parametrów to może trzeba by się wyżyłować na te 280-300 zł? Z opinii na forum wynika, że najbardziej efektywne są ogniwa 18650 i też pod tym kątem sprawdzałem propozycje. Chociaż nitecore EA41 chodzi na 4 x AA. Trochę pewnie wiercę dziurę ale tylko tak, jako laik, mogę zbliżyć się do jakiejś obiektywnej prawdy i uniknąć rozczarowania. Co parę lat zerkam w to forum i widzę jak świat zasuwa naprzód. Może ktoś miał w ręce coś z mojej listy i powie co są warte te światełka?
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Słuchaj Zbychura. Jak wydać więcej to na forumowych modderów, dostaniesz więcej niż fabryka dała markowym.
Awatar użytkownika
Zbychur
Posty: 3677
Rejestracja: poniedziałek 19 gru 2011, 21:14
Lokalizacja: Drogomyśl

Post autor: Zbychur »

warkot pisze:dyskwalifikuje go przyspawany uchwyt na rower
nie bardzo rozumiem?? Uchwyty są demontowalne. Po za tym do ochrony łowisk to Ty kolego potrzebujesz szperacza, czegoś co przebije się przez mgłę, więc z twojej listy najbliżej, choć nadal daleko są EA 4 i Fenix E41. Tu trzeba mieć skupione światło z ewentualnym nie za mocnym spillem, a to się wiąże z wielkością reflektora. Nic przy gabarytach, jak convoy czy nitecore EC 25 i tym podobne nie będą w stanie nawet zbliżyć się do twojego jetbeama m1x w konkurencji na dystans, nawet jak ten będzie świecił połową mocy. To tak jak byś postawił przyczepę ważącą 20 ton i zapiął do niej ferrari z 500KM silnikiem, a do drugiej takiej samej Usrusa C330 z 28KM, ciekawe kto by pierwszy dojechał do mety. Same lumeny nie nadrobią małego reflektora. Ja w twoim przypadku zleciłbym naprawę tego jetbeam'a i kupił conoy'a jako EDC. A jak już coś nowego w tym temacie, to Armytek predator na diodzie XP-G2, ma co prawda 15 cm długości ale mimo niewielkiej średnicy relatywnie daleki zasięg, na pewno większy niż wszystkie które wymieniłeś.
warkot
Posty: 24
Rejestracja: wtorek 04 lis 2014, 22:09
Lokalizacja: Op

Post autor: warkot »

Sprawa dotyczy wody i lądu. Na wodzie, masz rację. Natomiast na lądzie akcja odbywa się sporadycznie i szybko, dlatego mówię o sprzęcie małym, poręcznym i nie zawadzającym, gdy jest zbędny. Jego długość narzuca mi miejsce przechowywania. Odnośnie tego solarforca to na zdjęciu widzę szynę montażową, czy może mi się zdaje?

[ Dodano: 6 Listopad 2014, 02:18 ]
Zapoznałem się z tematem solarforca i widzę, że sprzedają gołe body, w którym można zamontować jakąś wściekłą diodę. Ile kosztowałoby wyrzeźbienie latarki z body SF L2N 13,6x3,2x2,54cm z jakąś diodą, która nie stopiłaby obudowy i z jakimś przyzwoitym, niewypasionym sterownikiem? Co można wyciągnąć z czegoś takiego?
Tak na marginesie, jak zachowają się przyzwoite 4 x AA z XM-L2?
rafalklis
Posty: 888
Rejestracja: niedziela 15 lut 2009, 23:53
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

Post autor: rafalklis »

Sporą ofertę Solarforce po przeróbce ma Greg z forum. Zerknij na jego aukcje:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... 3-spt-1021
ODPOWIEDZ