Strona 1 z 2
solarstrom z długimi i krótkimi światłami
: sobota 18 paź 2014, 21:38
autor: yarex
Witam
Dziś natrafiłem na takie oto cudo
starrylight-bx02 i mam wielką ochotę sobie to kupić (jest na allegrogo), chyba że ktoś już ma i zdoła mnie od tego odwieść albo jeszcze bardziej na nią nakręcić. Jak by co to w poniedziałek kupuję i dam znać co i jak.
Podoba mi się sterowanie długie/krótkie no i zasilanie z jednego paka. Do tej pory musiałem targać na kierownicy 2 latarki, a tu wsio w jednym.
Pozdrawiam
: sobota 18 paź 2014, 23:37
autor: fotorondo
: niedziela 19 paź 2014, 00:56
autor: marmez
Tylko wiedz, że to pseudo "krótkie" światło i tak będzie strasznie oślepiać jadących znad przeciwka, bo odcięcia to dalej nie ma w tym reflektorze i z przodu z wysoka widać emiter, co zazwyczaj strasznie razi, po oczach.
: niedziela 19 paź 2014, 01:11
autor: skaktus
Tak jak poprzednik. To cudo nie ma krótkich i długich. Tutaj jest tak - krótkie oślepiają, długie oślepiają.
: niedziela 19 paź 2014, 15:09
autor: yarex
Co do oślepiania to będzie stosowny daszek odcinający z kawałka pvc i foli aluminiowej, tak jak mam na obecnych 2 latarkach - sprawdza się to rewelacyjnie, ani przechodnie ani kierowcy nie są oślepiani.
Bardziej natomiast zależy mi na tym by były jednocześnie 2 wiązki światła z jednej latarki, które będą padały bliżej i dalej roweru, jedna latarka to mniej miejsca na kierownicy i jeden pak do ładowania, idealnie pewnie nie będzie, ale jakiś kompromis trza przyjąć.
A co do lampki z wallbuys, to nie widzę tam pilota do zdalnego sterowania w zestawie, inne tryby pracy, ogniwa pewnie też będą miały połowę pojemności jak w tej którą już posiadam - 2200mAh z dwóch równoległych ogniw, no i marka całkiem inna. Jest zdecydowanie taniej, ale kupując na allegro mam 10dni na zwrot jak by nie podpasiła.
pozdrawiam
Jarek
: niedziela 19 paź 2014, 19:35
autor: skaktus
Swoje założenie uzyskasz np. na SolarStorm X2 montując dwa różne kolimatory.
: wtorek 21 paź 2014, 22:52
autor: Bono2
Mam prośbę do osób które na oczy nie widziały Starry Light Bx02 aby nie wypisywały tzw nieprawdy tym bardziej, że z pewnością żadnego beamshota nie widziały bo nigdzie nie ma.
Ja mam dwie sztuki BX02 - i potwierdzam rozwiązanie "krótkie" i "długie" działa wyśmienicie , rozwiązanie wg mojej oceny zapożyczone z lamp samochodowych i tak jak w samochodach zawsze minimalnie podczas mijania świeci lekka poświata na pewną wysokość, jednak 99,9% mocy światła pada wprost na drogę - BX02 NIE OŚLEPIA jak piszą inni.
Dla mnie najlepsza lampa rowerowa jaką do tej pory miałem powody: super jakość, krótkie-długie i ZDALNE STEROWANIE
Dziękuję i pozdrawiam
: wtorek 21 paź 2014, 23:09
autor: skaktus
Zatem zrob fotki i pokarz co i jak.Konstrukcja w zaden sposob nie wskazuje aby byly tam swiatla mijania itd
: wtorek 21 paź 2014, 23:16
autor: maciex93
Chętnie zobaczymy fotki jak świeci ta lampka w realu.
[ Dodano: 21 Październik 2014, 23:19 ]
Tak jak skaktus, nie sądzę żeby rozkład światła był inny jak pozostałych lampkach opartych na reflektorach, tu po postu jest wysoko albo wyżej.
: środa 22 paź 2014, 06:16
autor: marmez
yarex, miło, że piszesz. Ja mam tylko pytanie, czy ktoś (kierowca) zna przeciwka widzi bezpośrednio świecącą diodę (czy jest w zasięgu spilu) i jaki wtedy jest zasięg lampki (tzn. czy jest ustawiona normalnie, a nie jakoś super nisko pod koła).
Bardzo bym chciał, aby faktycznie nie oślepiała, to bym wiedział, na jaki zakup się czaić
Pozdrawiam.
: środa 22 paź 2014, 07:50
autor: Bono2
Wykonać poprawnie beamshota trzeba potrafić, myślę że powinien to zrobić ktoś kto ma doświadczenie a wrzucanie na forma "czegokolwiek" uważam za mniej zdrowe niż brak zdjęć.
Jeszcze jedna moja uwaga co do BX02 porównując ją do SolarStorm X3 którą też posiadam.
W trybie LOW i MIDDLE - pali tylko górna dioda w trybie HIGH palą dwie diody a w trybie WARNING na przemian - w odniesieniu do X3 zawsze palą trzy diody niezależnie od trybu.
Dlatego w trybie LOW i MIDDLE nie oślepia, górny reflektor tworzy "łuk" skierowany w dół , nie mówię tutaj o całkowitym odcięciu światła w górę i na całe szczęście ponieważ jazda przy całkowitym odcięciu jest po prosu NIEBEZPIECZNA jest się mało widocznym. Trzeba nie oślepiać ale trzeba być WIDOCZNYM !
Teraz planuję zakup następnej lampy z solarstorma XT40 ale to konkretnie pod MTB tutaj nie interesuje mnie czy oślepia czy nie - ma być JASNO
http://www.solarstorm.pl/produkty/produ ... storm-xt40
: środa 22 paź 2014, 12:51
autor: skaktus
Bono2 pisze:Wykonać poprawnie beamshota trzeba potrafić, myślę że powinien to zrobić ktoś kto ma doświadczenie a wrzucanie na forma "czegokolwiek" uważam za mniej zdrowe niż brak zdjęć.
Jeszcze jedna moja uwaga co do BX02 porównując ją do SolarStorm X3 którą też posiadam.
W trybie LOW i MIDDLE - pali tylko górna dioda w trybie HIGH palą dwie diody a w trybie WARNING na przemian - w odniesieniu do X3 zawsze palą trzy diody niezależnie od trybu.
Dlatego w trybie LOW i MIDDLE nie oślepia, górny reflektor tworzy "łuk" skierowany w dół , nie mówię tutaj o całkowitym odcięciu światła w górę i na całe szczęście ponieważ jazda przy całkowitym odcięciu jest po prosu NIEBEZPIECZNA jest się mało widocznym. Trzeba nie oślepiać ale trzeba być WIDOCZNYM !
Teraz planuję zakup następnej lampy z solarstorma XT40 ale to konkretnie pod MTB tutaj nie interesuje mnie czy oślepia czy nie - ma być JASNO
http://www.solarstorm.pl/produkty/produ ... storm-xt40
Co to znaczy "pali górna dioda", "palą dwie diody" ?
Tutaj dokładnie pokazano jak świeci to cudo:
Widać wyraźnie że to coś nie ma żadnego odcięcia i będzie oślepiać i to nieźle. Pisanie że coś musi świecić powyżej odcięcie jest nieprawdą. Obecne auta na xenonie czy na ledach mają pełne odcięcie i są widoczne. Już samo pisanie że trzeba potrafić robić beamy to wykręcanie się. Wystarczy ustawić lampę na rowerze, włączyć i zrobić fotkę, choćby telefonem.
Jak dla mnie lampa niewarta uwagi, jedna z wielu. Lepiej już zainwestować w znane produkty jak choćby X2, wykonać do niej mod z pigułami, założyć daszek i mamy dobre odcięcie, zasięg itd.
: środa 22 paź 2014, 13:03
autor: Bono2
Witam wszystkich na tym forum i chciałbym przeprosić, że nie zrobiłem tego na początku.
Bono2 pisze:Mam prośbę do osób które na oczy nie widziały Starry Light Bx02 aby nie wypisywały tzw nieprawdy tym bardziej, że z pewnością żadnego beamshota nie widziały bo nigdzie nie ma.
Ja mam dwie sztuki BX02 - i potwierdzam rozwiązanie "krótkie" i "długie" działa wyśmienicie , rozwiązanie wg mojej oceny zapożyczone z lamp samochodowych i tak jak w samochodach zawsze minimalnie podczas mijania świeci lekka poświata na pewną wysokość, jednak 99,9% mocy światła pada wprost na drogę - BX02 NIE OŚLEPIA jak piszą inni.
Dla mnie najlepsza lampa rowerowa jaką do tej pory miałem powody: super jakość, krótkie-długie i ZDALNE STEROWANIE
Dziękuję i pozdrawiam
[ Dodano: 22 Październik 2014, 13:24 ]
skaktus,
Nadal piszesz nieprawdę ale teraz już na temat lamp samochodowych widzę, że to nie twoja mocna strona. Jeśli ja przyznaję się, że nie potrafię zrobić beamshota to piszę prawdę a telefonem to sobie można zrobić sweet focie. Aby wykonać realnego beamshota trzeba najlepiej użyć lustrzanki, statywu, znać ISO, ogniskową i czas naświetlania tylko wtedy uzyskamy dobrego beamshota na podstawie które można wyciągać wnioski.
Fota poniżej obrazuje jak działa światło w samochodzie.
Jeśli chodzi o zdjęcie / grafika z BX02 to uważam w rzeczywistości wygląda to inaczej ktoś tu mocno przesadził z tymi kątami świecenia.
: środa 22 paź 2014, 14:47
autor: yarex
marmez daszki zrobiłem dość długie w dodatku opinają one od góry polowe okrągłego reflektora po jego obwodzie, na daszku przyklejona taśma dwustronną folia aluminiowa (taka do pieczenia) - fajnie odbija światło w dół i nie przepuszcza nic do góry. Taka konstrukcja sprawia, że jadąc z przeciwka nic nam nie świeci po oczach - nie wziąłem jednak pod uwagę, że może w ogóle nie być widać światła z mojego leflektora
- będę musiał jednak nożyczkami wprowadzić poprawki.
Przy okazji pytanie do
Bono2 jeśli mogę - piszesz, że posiadasz X3 jak i BX02, którą lampkę jako jedyną polecił byś do bajka? Szukam czegoś na szybkie zjazdy asfaltem z górki, ok. 40-50km/h - więc powinno świecić dobrze zarówno pod koło jak i 50-80m dalej co by był czas na reakcję, ewentualne braki odcięcia załatwię daszkiem.
Powiem, że mam teraz sporą zagrychę bo nie wiem co brać X2, X3 czy BX2.
: środa 22 paź 2014, 14:48
autor: skaktus
Do beamów nie trzeba lustrzanki. Wystarczy telefon - nie robisz przecież pomiarów. Komórką pokażesz co i jak, jeśli natomiast chcesz nieco lepiej zobrazować co i jak, można zrobić fotkę za pomocą prostego kompakta z manualem lub choćby wejść w tryb zdjęć nocnych. W takich warunkach zrobisz dobrą fotkę każdym urządzeniem.
A ta fotka którą pokazałeś to akurat nie trafiłeś - kwadraty które widać są do doświetlania znaków jak zresztą napisano, nie do widoczności. System stosowany w Toyocie.
Tutaj typowe odcięcie dla reflektorów w aucie:
Kolego, po prostu mijasz się z prawdą, tyle