Trochę inne rozwiązanie na światła długie/krótkie
: czwartek 09 paź 2014, 22:37
Witam,
chciałbym pokazać Wam mój pomysł na mocne oświetlenie rowerowe ale takie które nie powoduje oślepiania innych na drodze. Jako, że potrzebuję dość mocnego światła do treningów, postanowiłem zamontować na kierownicy 3 szt Solarstormów 2sz X3 i 1 szt X2.
Poprzedni sezon zimowy przetrenowałem na 1 szt X2 ale stwierdziłem, że chcę mieć więcej światła. Choć nawet to jedno świecidło ustawione w sposób najbardziej mi odpowiadający było zmorą kierowców, innych rowerzystów i pieszych. Bardzo szybko dorobiłem do niego sterowany manetką umieszczoną na kierownicy daszek który - w razie konieczności - przesłaniał nieco światło umożliwiając bezpieczną jazdę innym użytkownikom drogi.
Po dokupieniu jeszcze 2 szt X3 najważniejsze było oczywiście stworzenie nowego systemu, bo przy tej ilości światła - jak to powiedział mój sąsiad - wydaje się jakby lokomotywa po drodze jechała.
Potrzebowałem rozwiązania które w miarę szybko będę mógł przeinstalować z roweru MTB na szosowy i odwrotnie.
Początkowo kombinowałem z ruchomym daszkiem na wzór zeszłorocznego, jednak po kilku dniach pomysł poszedł w innym kierunku. Wszystkie trzy lampki zamontowane są na jednej obejmie na kierownicy. 2 śrubki i założone. Manetka montowana na zacisk z mimośrodem - tez szybko i bez problemu.
Każda posiada daszek i przymocowana jest do listwy która z kolei zamontowana jest na ruchomym przegubie który - w zależności od wychylenie sterowanego manetką - powoduje ustawienie lampek z daszkami na wprost (długie) lub lekko w dół (krótkie).
Zresztą - chyba najłatwiej to zobaczyć na filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=Padn7Tw ... e=youtu.be
Możliwe są też dowolne ustawienia całości - to jak mocno do góry święcą na długich i pod jakim kątem na krótkich.
Oczywiście nagranie dość mocno przekłamuje, bo wygląda na nim jakby długie były krótkie a krótkie "za krótkie w rzeczywistości długie świecą mocno na wprost dając długi zasięg a krótkie - nie oślepiając innych na drodze - wystarczający zasięg.
chciałbym pokazać Wam mój pomysł na mocne oświetlenie rowerowe ale takie które nie powoduje oślepiania innych na drodze. Jako, że potrzebuję dość mocnego światła do treningów, postanowiłem zamontować na kierownicy 3 szt Solarstormów 2sz X3 i 1 szt X2.
Poprzedni sezon zimowy przetrenowałem na 1 szt X2 ale stwierdziłem, że chcę mieć więcej światła. Choć nawet to jedno świecidło ustawione w sposób najbardziej mi odpowiadający było zmorą kierowców, innych rowerzystów i pieszych. Bardzo szybko dorobiłem do niego sterowany manetką umieszczoną na kierownicy daszek który - w razie konieczności - przesłaniał nieco światło umożliwiając bezpieczną jazdę innym użytkownikom drogi.
Po dokupieniu jeszcze 2 szt X3 najważniejsze było oczywiście stworzenie nowego systemu, bo przy tej ilości światła - jak to powiedział mój sąsiad - wydaje się jakby lokomotywa po drodze jechała.
Potrzebowałem rozwiązania które w miarę szybko będę mógł przeinstalować z roweru MTB na szosowy i odwrotnie.
Początkowo kombinowałem z ruchomym daszkiem na wzór zeszłorocznego, jednak po kilku dniach pomysł poszedł w innym kierunku. Wszystkie trzy lampki zamontowane są na jednej obejmie na kierownicy. 2 śrubki i założone. Manetka montowana na zacisk z mimośrodem - tez szybko i bez problemu.
Każda posiada daszek i przymocowana jest do listwy która z kolei zamontowana jest na ruchomym przegubie który - w zależności od wychylenie sterowanego manetką - powoduje ustawienie lampek z daszkami na wprost (długie) lub lekko w dół (krótkie).
Zresztą - chyba najłatwiej to zobaczyć na filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=Padn7Tw ... e=youtu.be
Możliwe są też dowolne ustawienia całości - to jak mocno do góry święcą na długich i pod jakim kątem na krótkich.
Oczywiście nagranie dość mocno przekłamuje, bo wygląda na nim jakby długie były krótkie a krótkie "za krótkie w rzeczywistości długie świecą mocno na wprost dając długi zasięg a krótkie - nie oślepiając innych na drodze - wystarczający zasięg.