Strona 1 z 1

DRL Philips 4LED para wewnątrz

: wtorek 30 wrz 2014, 00:37
autor: wojtekcw
Witam użytkowników tego forum. Poczytałem trochę tutaj o światłach dziennych, dlatego mam nadzieję, że możecie mi pomóc.
Otóż mam zamontowane światła dzienne Philipsa, często tu opisywane 4LED. Niestety od jakiegoś czasu jedno jest zaparowane od wewnątrz i nigdy nie odparowuje. Drugie czasem zaparuje, ale bardzo szybko para wewnątrz klosza znika. Czy mogę temu zaradzić? Czy odklejenie membrany na małym okrągłym otworze z tyłu światła pomoże czy zaszkodzi, jaka jest właściwie rola tej membrany?
Światła mam zamontowane od ponad 3 lat, zaparowanie wewnątrz nie wpływa na jasność świecenia. Wspomniane membrany z tyłu są zaklejone na obu światłach.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

: wtorek 30 wrz 2014, 12:44
autor: skaktus
Co to znaczy, że membrany są zaklejone ?

Jeśli są zaklejone (jakąś dodatkową taśmą itd) to jest powód parowania. Spełniają one rolę "zaworu" przy "oddychaniu" lamp. Przepuszczają powietrze i wilgoć, ale nie przepuszczają wody z kałuży itd.

Zdjąć lampy, sprawdzić czy membrany nie są zawalone błotem, oczyścić je, dać lampą czas na odparowanie w suchym miejscu.

: wtorek 30 wrz 2014, 15:38
autor: PawelG.
Tylko czasem nie otwieraj lamp, bo są sklejone i już wtedy na pewno nie będą szczelne.

Re: DRL Philips 4LED para wewnątrz

: sobota 04 paź 2014, 07:42
autor: Mantom
wojtekcw pisze:Witam użytkowników tego forum. Poczytałem trochę tutaj o światłach dziennych, dlatego mam nadzieję, że możecie mi pomóc.
Otóż mam zamontowane światła dzienne Philipsa, często tu opisywane 4LED. Niestety od jakiegoś czasu jedno jest zaparowane od wewnątrz i nigdy nie odparowuje. Drugie czasem zaparuje, ale bardzo szybko para wewnątrz klosza znika. Czy mogę temu zaradzić? Czy odklejenie membrany na małym okrągłym otworze z tyłu światła pomoże czy zaszkodzi, jaka jest właściwie rola tej membrany?
Światła mam zamontowane od ponad 3 lat, zaparowanie wewnątrz nie wpływa na jasność świecenia. Wspomniane membrany z tyłu są zaklejone na obu światłach.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Ja miałem podobny problem z lampami z Allegro. Rozebrałem, posmarowałem na krawędziach silikonem, złożyłem i nie parują. Inna sprawa, że musiałem kilka razy wymieniać spalone diody :mrgreen:
Nie wiem jak są wykonane Twoje lampy, ale jeśli klosze nie dają się odkręcić to oznacza że są przyklejone czyms w rodzaju silikonu i trzeba je oddzielić ostrym nożem, tylko z wyczuciem.

: sobota 04 paź 2014, 09:31
autor: PawelG.
Philipsy są sklejane.

: sobota 04 paź 2014, 21:38
autor: wojtekcw
Otwory z tyłu są zaklejone oyrginalnie.
Dziękuję za odpowiedzi.

: niedziela 05 paź 2014, 13:49
autor: skaktus
Tylko wciąż wytłumacz co to znaczy zaklejone...

: poniedziałek 06 paź 2014, 06:52
autor: kisi
Jeśli ktoś ma na stole to może cyknie fotkę o jakie otwory chodzi. Ew. może w necie poszukać i zaznaczyć na fotce. Swoje mam założone z czego jedno z nich jest zaparowane więc łatwiej byłoby sprawdzić.

: poniedziałek 06 paź 2014, 10:57
autor: skaktus
Oryginalnie n tylnym otworze naklejona jest czarna siatka, która m właściwości hydrofobowe.

: poniedziałek 06 paź 2014, 11:24
autor: Mantom
skaktus pisze:Oryginalnie n tylnym otworze naklejona jest czarna siatka, która m właściwości hydrofobowe.
Jakis wynalazek. Widziałem w zwykłych reflektorach samochodowych odpowietrzeniew postaci rurki w kształcie "fajki" skierowanej otworem w dół
Natomiast DRL firmy NSSC maja odpowietrzniki z regulacją ciśnienia w lampie
Pokazane jest to bliżej chyba tylko tu
http://archiwum.allegro.pl/oferta/swiat ... 91631.html
Ale IMO kolega ma jakaś nieszczelność w miejscu łączenia klosza z obudową

: poniedziałek 06 paź 2014, 19:02
autor: skaktus
Rurki są używane chyba "od zawsze".

Te "regulatory ciśnienia" to nic innego jak rurka z membraną, zasłonięta kawałkiem plastiku, żeby na to woda "nie leciała". "Regulator..." to najczęściej wymysł sprzedawców.

Co do parowania - 95% wypadków to nie wina nieszczelności tylko właśnie za dużej szczelności - para nie ma ujścia. Oczywiście klosz powinien mieć pełną szczelność, ale z tyłu powinien być otwór wentylacyjny.