Jak zasilać diodę XP-L

Czyli wszystko co potrzebne prawdziwemu DIY'owi;) Porady, pytania i opisy używanego przez nas sprzętu.
karol500

Jak zasilać diodę XP-L

Post autor: karol500 »

Witam!

Jestem początkującym,dopiero zacząłem interesować się światełkami.Kiedyś kupiłem sobie diodę(już nie pamiętam jakie miała oznaczenie),która miała mieć 3W,kolor biały neutralny.W opisie było napisane: zasilanie 4v,700mA, co miało dawać te 3W.Podłączyłem ją do ogniwa 18650 poprzez źródło prądowe 700mA.Postanowiłem sprawdzić jaki prąd pobiera dioda.Miernik wskazał 400mA przy 4V.Myślałem że to wina drivera tak więc postanowiłem podłączyć ją bezpośrednio do tego ogniwa,odczyt był taki sam.Teraz pytanie moje brzmi: czy to wina diody,że nie pobiera większego prądu, czy wina ogniwa ,że nie dostarcza większego prądu? Mógłby mi ktoś to wyjaśnić. Ogólnie chciałbym zasilać diodę XP-L z jednego ogniwa 18650, tak żeby osiągała swoje znamionowe parametry czyli natężenie prądu.
Awatar użytkownika
maciex93

Post autor: maciex93 »

Witaj.
Twoja dioda miała najwyraźniej zbyt wysokie napięcie przewodzenia, dlatego nie mogłeś uzyskać danego prądu. Lub masz słabe ogniwo które nie trzyma napięcia pod obciążeniem. To musisz sprawdzić sam.

Dioda XP-L ma napięcie przewodzenia 3,34V przy prądzie 3A i jeżeli ogniwo jest sprawne (to znaczy trzyma napięcie pod obciążeniem) to na pewno uda Ci się wysterować XP-L na maxa.

Pamiętaj o jej dobrym chłodzeniu, dioda, a w zasadzie jej podłoże musi być na jakimś radiatorze.

Zainteresuj się sterownikiem nanjg 105c, http://www.fasttech.com/product/1186301 ... t-driver-n
http://darksucks.com/Images/Sale/Compon ... er-600.jpg
Często stosuje się go w latarkach, i dobrze nadaje się do zasilania 1 diody z 1 ogniwa.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Zbychur

Post autor: Zbychur »