Motor(ek) 125ccm do turystyki
: niedziela 21 wrz 2014, 13:15
Już od dawna chciałem mieć pojazd 1 śladowy, którym mógłbym w niedzielę sobie wyjechać i zwiedzić okolicę bliższą i nieco dalszą (do 100-150km w 1 stronę) a nie wykluczone, że za pewien czas będzie także głównym środkiem transportu do pracy.
Miałem za młodego motorynkę, w wieku ok 25 lat kupiłem skuter 50ccm i przerobiłem go na 70ccm (ok 11KM). Jeździło się tym całkiem przyjemnie i szło jechać na max na prostej ok 100km/h wg GPSu. Osiągi ok ale spalanie 5l ... moje A3 TDI spala 5-6l przy 10x większej mocy i 10x większej masie własnej.
Jak wiadomo od ok miesiąca można jeździć 125tkami mając prawko kat B >3 lata i dlatego temat jednośladu znów powraca u mnie w głowie. Chciałbym coś kupić i po kilku ładnych nocach czytania wytypowałem 3 modele, które powiedzmy, że mniej lub bardziej spełniają moje oczekiwania a są to: trwały silnik, prędkości przejazdowe 80-90km/h spalanie <3l/100km i zasięg min 300km.
1 Romet Z125 http://www.auto-ligas.pl/szczegoly/rome ... 25-70.html Mogę zakupić praktycznie na miejscu. Cena najniższa ze wszystkich ale spalanie raczej 3l/100km, prędkość max realnie bliżej 90km/h niż 100. Jest to typowy chińczyk i posiada wiele drobnych i częstych usterek, choć sam silnik ponoć bardzo trwały. Nie ukrywam, że byłbym skłonny po zakupie zwiększyć mu moc i v-max, do "zadowalających".
2 Keeway RKS 125 https://www.moto-shark.pl/moto/3103051/ ... ezmierowo/ Chyba najładniejszy ale droższy o ok 50% od Rometa. V-max bliższe 100km/h lub może nawet większe (wg filmików na YT), spalanie ok 2,5l/100km. Niewiele wiadomo o nim w kraju poza http://www.motogen.pl/Keeway-RKS-125,11927.html Do tej firmy jestem przywiązany sentymentem z racji posiadania wcześniej wspomnianego skutera oraz pełnienia funkcji głownego admina na forum tej marki (forum już nie istnieje w sieci).
3 Honda CBF 125 z racji ceny w grę wchodzą używki 1-2 letnie z przebiegiem < 10.000km, czyli generalnie okazje. Spalanie najniższe (wtrysk), osiągi najlepsze a cena zbliżona do nówki Keewaya.
Co byście wybrali? Z jednej strony rozsądek mówi, że spalanie nawet o 1l niższe nie jest w stanie zrekompensować ceny wyższej o 2000zł (paliwo starczające na ok 13tyś km) a prostota budowy silnika i łatwość serwisowania we własnym zakresie jest dużym atutem. Z 2giej znowu strony lepiej kupić coś, co fabrycznie będzie wystarczająco dobre.
Szczerze mówiąc obecnie mam największy dylemat pomiędzy 1 i 2, bo znając swoje szczęście ciężko będzie upolować 3 w rozsądnej cenie i stanie technicznym. Cena w jakiej chciałbym się zamknąc oscyluje w okolicy 6000zł.
Miałem za młodego motorynkę, w wieku ok 25 lat kupiłem skuter 50ccm i przerobiłem go na 70ccm (ok 11KM). Jeździło się tym całkiem przyjemnie i szło jechać na max na prostej ok 100km/h wg GPSu. Osiągi ok ale spalanie 5l ... moje A3 TDI spala 5-6l przy 10x większej mocy i 10x większej masie własnej.
Jak wiadomo od ok miesiąca można jeździć 125tkami mając prawko kat B >3 lata i dlatego temat jednośladu znów powraca u mnie w głowie. Chciałbym coś kupić i po kilku ładnych nocach czytania wytypowałem 3 modele, które powiedzmy, że mniej lub bardziej spełniają moje oczekiwania a są to: trwały silnik, prędkości przejazdowe 80-90km/h spalanie <3l/100km i zasięg min 300km.
1 Romet Z125 http://www.auto-ligas.pl/szczegoly/rome ... 25-70.html Mogę zakupić praktycznie na miejscu. Cena najniższa ze wszystkich ale spalanie raczej 3l/100km, prędkość max realnie bliżej 90km/h niż 100. Jest to typowy chińczyk i posiada wiele drobnych i częstych usterek, choć sam silnik ponoć bardzo trwały. Nie ukrywam, że byłbym skłonny po zakupie zwiększyć mu moc i v-max, do "zadowalających".
2 Keeway RKS 125 https://www.moto-shark.pl/moto/3103051/ ... ezmierowo/ Chyba najładniejszy ale droższy o ok 50% od Rometa. V-max bliższe 100km/h lub może nawet większe (wg filmików na YT), spalanie ok 2,5l/100km. Niewiele wiadomo o nim w kraju poza http://www.motogen.pl/Keeway-RKS-125,11927.html Do tej firmy jestem przywiązany sentymentem z racji posiadania wcześniej wspomnianego skutera oraz pełnienia funkcji głownego admina na forum tej marki (forum już nie istnieje w sieci).
3 Honda CBF 125 z racji ceny w grę wchodzą używki 1-2 letnie z przebiegiem < 10.000km, czyli generalnie okazje. Spalanie najniższe (wtrysk), osiągi najlepsze a cena zbliżona do nówki Keewaya.
Co byście wybrali? Z jednej strony rozsądek mówi, że spalanie nawet o 1l niższe nie jest w stanie zrekompensować ceny wyższej o 2000zł (paliwo starczające na ok 13tyś km) a prostota budowy silnika i łatwość serwisowania we własnym zakresie jest dużym atutem. Z 2giej znowu strony lepiej kupić coś, co fabrycznie będzie wystarczająco dobre.
Szczerze mówiąc obecnie mam największy dylemat pomiędzy 1 i 2, bo znając swoje szczęście ciężko będzie upolować 3 w rozsądnej cenie i stanie technicznym. Cena w jakiej chciałbym się zamknąc oscyluje w okolicy 6000zł.