Strona 1 z 2

Mercedes-Benz CLS 2014 - działanie świateł Multibe

: niedziela 21 wrz 2014, 13:04
autor: tOmki

: niedziela 21 wrz 2014, 13:26
autor: ElSor
WOW :o Robią niezłe wrażenie ale nawet nie chcę wiedzieć ile kosztują, bo pewnie zwyczajnie nie stać mnie na same reflektory nawet.

: niedziela 21 wrz 2014, 13:59
autor: tOmki
Jak znam życie to komplet lamp z osprzętem kosztuje więcej niż auta, które mamy.

: niedziela 21 wrz 2014, 14:27
autor: skaktus
Pytanie co w tym takiego cudownego ? Kiedyś jeździło się na byle jakich żarówkach i halogen był cudem. Potem pojawił się xenon a teraz LED.

Prawda pewnie jest taka że koszt produkcji takich lamp to ułamek ceny w jakiej sprzedają takie lampy. To już nie te czasy gdzie się projektowało na kartce papieru.

W mercu jest więcej bajerów niż funkcji użytkowych. Na + jest jazda na długich z mijania jednocześnie, ale więcej dodatków służących komfortowi tam nie widzę.

Mi by wystarczył zwykły xenon.

PS-Niech lepiej merc zajmie się gnijącymi blachami niż światłami :roll:

: niedziela 21 wrz 2014, 15:41
autor: PawelG.
Naraz to i ja mogę włączyć mijania i drogowe ;)
Jednak przyznam, że ten bajer z przygaszaniem lewego reflektora jest naprawdę fajny.
Często jeżdżę w nocy i już przesiadka z H4 na H7 była dla mnie wielkim przeskokiem, coś takiego to już normalnie kosmos.

: niedziela 21 wrz 2014, 16:14
autor: skaktus
Wszystko zależy z jakiego auta w jakie auto się przesiadłeś. H4 i H7 niby różne konstrukcje, ale np. światła w Corsie B z 1997 roku biją na głowę te na żarówkach H7 w Corsie C z 2002r. Jak się przesiadłem to byłem bardzo zdziwiony ich kiepskim wykonaniem. Podobnie było w Golfie 4.

Wszystko zalezy od napięcia w instalacji, kondycji reflektorów itd.

Wygaszanie jest ciekawą opcją, ale Opel proponował podobne rozwiązania w formie konceptów jakieś 4 - 5 lat temu a samo Audi ma podobne cuda już od dłuższego czasu. Jedyne co je różni to brak bajeranckiego powolnego / segmentowego włączania.

PS-Ciekaw jestem jak to jest chłodzone :roll:

: niedziela 21 wrz 2014, 16:27
autor: PawelG.
Ja się przesiadłem z Megane I do Megane II :)

: niedziela 21 wrz 2014, 16:41
autor: skaktus
Szwagier ma Lagunę II z 2002 roku z xenonem i w nocy nie jeździ bo nic nie widać... ;) Xenon w okolicach 4000 K.

: niedziela 21 wrz 2014, 16:51
autor: PawelG.
Akurat 4k to już całkiem przyjemne, kolega miał 8k i świeciły tragicznie.
http://autokult.pl/2011/02/24/temperatu ... swietlenie

: niedziela 21 wrz 2014, 17:30
autor: skaktus
Tylko że te 4K świecą bardzo słabo, mimo że to xenon. Tutaj bardziej chodzi o kiepską jakość lamp.

: niedziela 21 wrz 2014, 20:20
autor: zabol
Jak to "jak to jest chłodzone"....wentylatorkami:))))...poważnie....a jak padnie wentylatorek to lampa do wymiany bo jest nierozbieralna....:)))))

: poniedziałek 22 wrz 2014, 10:33
autor: skaktus
Lampy są rozbieralne, jak nie piekarnik to trochę czasu i klosz zdjęty.

To że wentylatory to ja wiem, ale obudowa plastikowa za bardzo ciepła nie odprowadzi, więc...

: poniedziałek 22 wrz 2014, 11:36
autor: krzycho_
Lampy adaptacyjne to nie żadna nowość , Audi swoje lampy matrix led zastosował pierwszy raz w poprzedniej odsłonie A8 .

Teraz powoli wchodzą do mniejszych model jak np A7 . Z tego co widzę w cenniku do dopłata do matrix led to ok 5tys przy 350tys za auto to grosze :mrgreen:

: poniedziałek 22 wrz 2014, 11:43
autor: skaktus
Seat też ma ledy, BMW podobnie. Niestety nie rozumiem podejścia producentów i pchanie na siłę barwy w okolicach 6000K. W nocy na suchej nawierzchni wygląda to ładnie, ale wystarczy lekki deszcz i po wszystkim.

: poniedziałek 22 wrz 2014, 13:03
autor: maciex93
No, dokładnie. Takich mają inżynierów a nikt nie myśli o barwie światła...