Strona 1 z 2
Problem z kosiarką
: sobota 20 wrz 2014, 18:41
autor: bulwa11
Witam, może znajdzie się ktoś kto zna się na kosiarkach spalinowych? Mam problem z kosiarką MTD Yard-Man 6521c, to dość stara kosiarka, gdzieś z lat 99-02. Silnik to B&S dokładny typ i model: 121602 0190 E1 991112 FA. Jest to silnik czterosuwowy, górnozaworowy o mocy 6,5KM.
Objawy: Ciężko zapalić, trzeba się naszarpać wiele razy. Gdy kosiarka już zapali to początkowo puszcza trochę białego dymu. Kosiarka działa przez losową ilość minut po czym gaśnie na 2 sposoby: albo strzela i gaśnie momentalnie, albo zaczyna tracić moc i gubić obroty i powoli także gaśnie. Ponownie uruchomienie tuż po zgaśnięciu jest niemal niemożliwe.
Mogło by się wydawać, że np. jest przestawiony zapłon na skutek zerwanego klina, ale klin jest cały. Zresztą poniżej wszystko co zdołałem sprawdzić:
- Rozkręcony i przeczyszczony gaźnik. Wygląda, że jest ok.
- Świeca w stanie dobrym, czysta, jest iskra.
- Przewód paliwowy cały, paliwo nie ma problemów z dostaniem się do gaźnika.
- Uszczelka pod głowicą cała. Inne uszczelki też całe.
- Zawory wyregulowane.
- Filtr ok.
- Klin cały.
- Cylinder w stanie dość dobrym, nie w 100% bo czasem po przekręceniu kołem, tłok zostawia minimalne ilości oleju, który nie jest rozłożony idealnie. Innym razem warstwa jest idealnie rozłożona.
Czy ktoś może coś doradzić? Kosiarka jest wiekowa, to pewnie gra jakąś rolę. Obecnie niestety nie mogę sobie pozwolić na nowy sprzęt, muszę zreanimować obecny. A trawa błaga o litość
Pozdrawiam,
Piotr
: sobota 20 wrz 2014, 20:41
autor: PawelG.
Silnik trzyma kompresję?
: sobota 20 wrz 2014, 20:59
autor: smokuxx1987
Sprawdź sobie czy wał nie jest krzywy.
Jak przywaliłeś w jakiegoś kamienia czy korzenia to mogłeś ugiąć wał, wtedy odpalenie jest możliwe ale wał stawia duże opory i kosiarka ciężko pali, jest słaba, po rozgrzaniu gaśnie.
Prostowanie wału z robocizną 150-180 zł.
: sobota 20 wrz 2014, 21:04
autor: Pyra
Witam
Powodów może być kilka.
Uszkodzony przewód lub cewka WN. Często uszkodzenie objawia się po rozgrzaniu elementów. Pogorszenie parametrów układu zapłonowego, objawia się też trudnością zapłonu, występują wtedy najgorsze warunki. Iskra na wolnym powietrzu, powinna mieć długość około 8mm.
Zbyt bogata mieszanka, uszkodzenie dyszy, iglicy, itp.
Filtr powietrza.
Jest jeszcze możliwość, że obrócenie wału nastąpiło w przeciwwadze wału.
Pozdrawiam
: niedziela 21 wrz 2014, 10:05
autor: pawel4090
Tak sobie przypominam, że kiedyś popuścił klin na wale przy mocnym uderzeniu w kamień, wówczas maiłem problemy z odpalaniem silnika, trzeba było się namachać. Silnik zapała i po chwili gasł, pracował bardzo nie równo.
: niedziela 21 wrz 2014, 10:45
autor: Zbychur
Zacznij od filtra powietrza, sprawdź czy nie jest suchy, zaklejony. Umyj w ciepłej wodzie z dodatkiem szarego mydła lub Ludwika, potem wysusz i nasącz np. WD40. Potem wymiana świecy i kabla do świecy. To że iskra jest jeszcze o niczym nie świadczy. Jeśli idzie o biały dym, to wlej do zbiornika 25ml denaturatu, być może paliwo jest zanieczyszczone wodą. Proste i tanie naprawy. Jeśli nie będzie poprawy, będziemy szukać dalej. Wymianę pierścieni i szlif cylindra zostawimy na koniec
[ Dodano: 21 Wrzesień 2014, 10:51 ]
Jeszcze pytanie czy kosiarka gubi olej, znaczy czy il ubywa oleju, bo może uszczelniacz na wale poszedł.
: niedziela 21 wrz 2014, 13:32
autor: przemek1602
Wd40? po tym kopci jak ...piiii....
: niedziela 21 wrz 2014, 13:55
autor: Zbychur
przemek1602 pisze:Wd40? po tym kopci jak ...piiii....
Chodzi o znalezienie przyczyny, po co ma kupować specjalny spray do filtrów powietrza za kilkadziesiąt zł, czy nową gąbkę. Chodzi o to aby filtr nie był suchy. Może być co kolwiek innego np. biały smar w sprayu, smar silikonowy w sprayu. Nie jednokrotnie stosowałem na filtry WD40 czy CX80 itp., jeśli nie można było chwilowo dostać oryginalnego filtra i jakoś drastycznego kopcenia nie stwierdziłem. Filtr ma być delikatnie nasączony a nie "uciaprany" w tym. Ważne aby olej był rzadki.
: niedziela 21 wrz 2014, 14:41
autor: bulwa11
Dzięki Panowie za pomoc. Dziś pewnie nie, ale jutro zajmę się sprawdzaniem według Waszych zaleceń i dam znać co i jak
Klin wymieniłem na nowy jak zaczęły się problemy. Poprzedni był na swoim miejscu choć w 100% cały nie był. Był lekko zjechany z jednej strony.
: niedziela 21 wrz 2014, 15:23
autor: przemek1602
Zapłon Ci się nie przestawił?
: niedziela 21 wrz 2014, 15:41
autor: rider
a poziom oleju jest ok?
: niedziela 21 wrz 2014, 15:44
autor: przemek1602
Bez oleju też by zapaliła. Jakby była zatarta to mu ciężko by było starterem ciągnąć,albo wcale by nie ruszył
: niedziela 21 wrz 2014, 18:40
autor: bulwa11
Po konsultacjach z tatą doszliśmy do wniosku, że najprawdopodobniej problem leży albo w przekręconym/uwalonym wale, albo występuje problem z cewką. Objawy mocno sugerują przestawiony zapłon. Kilka lat temu były takie same, wtedy problemem był ścięty klin, teraz niestety klin jest cały.
Przedwczoraj po złożeniu wszystkiego do kupy, udało się ją odpalić po ledwie kilku szarpnięciach, zdołałem skosić pół trawnika po czym strzeliło i kosiarka momentalnie zdechła. Po kilkunastu próbach odpaliła jeszcze dwa razy ale na kilkanaście sekund. Większość prób szarpania nie daje efektu, ot po prostu koło się przekręca tyle ile jest sznurka. Czasem coś lekko zaskoczy, czasem strzeli, a bardzo rzadko zapali. Potem jednak albo wyłącza się momentalnie albo stopniowo traci moc i gaśnie. Czasem traci moc, ale po chwili ją odzyskuje, jak to się mówi - faluje.
Stan oleju jest ok, tak jak mówiłem czasem po zapalaniu troszkę dymi na biało, ale tylko przez chwilę. Być może przyczyną jest to, że olej się gromadzi podczas wielokrotnego szarpania i jest go trochę za dużo?
Zatarta na pewno nie jest
Pytanie jak sprawdzić cewkę oraz wał? Wszystkie inne porady oczywiście też wypróbuje, nie są bardzo skomplikowane
: niedziela 21 wrz 2014, 19:38
autor: przemek1602
Wał można oddać do regeneracji, cewkę zmienić na inną. Zobacz czy cewka nie ma luzu i nie przestawia się zapłon, albo zobacz w którym momencie następuje iskra. Do tego celu odkręć świecę i wsadź śrubokręt do środka cylindra, świeca połączona z fajką leży na głowicy, lekko szarpiesz za starter i wychwytuj moment w którym padnie iskra, teraz zostało tylko zgrać to z położeniem tłoka (widać bo śrubokręcie)
: niedziela 21 wrz 2014, 20:04
autor: rider
przemek1602 pisze:Bez oleju też by zapaliła. Jakby była zatarta to mu ciężko by było starterem ciągnąć,albo wcale by nie ruszył
niektóre przy za niskim stanie nie zapalają i bynajmniej nie dla tego że są zatarte