Strona 1 z 1

Xenon do motoroweru? Warto?

: piątek 19 wrz 2014, 19:24
autor: zgf1
W skrócie mam Kingway Street.
Z przodu jest reflektor, dwie żarówki 18W. Jako światła mijania podpięta jest tylko jedna żarówka 18W, jako długie mam dwie żarówki 18W (inne włókna).

Zastanawiam się czy jako drugą żarówkę nie dać takiego xenona.


Wiem, że to niezbyt legalne, może oślepiać innych kierowców, mam tego pełną świadomość.
Ale nie zamierzam używać tego oświetlenia gdy w polu widzenia znajdują się inne pojazdy, co dzień dojeżdżam do pracy 34km w jedną stronę, trasa to głównie górska droga, samochodów rano prawie brak, 18W żarówka(nawet dwie) świeci dośc ciemno, zwłaszcza podczas deszczu.
Mocniejszych założyć nie mogę bo na dłuższą metę prądnica nie wydoli, a i wyższa temp mocniejszej żarówki moze uszkodzić reflektor.

Co myślicie o czymś takim:
http://www.buyincoins.com/item/36809.html

Montowane w miejsce drugiej żarówki, z dodatkowym włącznikiem jako doświetlenie drogi, włączane kiedy potrzeba.


-Czy faktycznie takie coś będzie tak fantastycznie świecić jak widać na obrazku?
-Czy temp takiego palnika xenonowego jest mniejsza niz np żarówki 35W?
-Czy nie wydaje on jakiegoś promieniowania UV niszczącego plastik i odbłyśniki reflektora? (spotkałem się z taką opinią)
-Jaka może być żywotnośc takiego zestawu?

: piątek 19 wrz 2014, 23:24
autor: ElSor
Akurat xenony w deszczu jeszcze gorzej widać niż żarówki (zapewne przez barwę 5500K vs 3000K) a te z linku mają 6000K.
Do doświetlania xenon średnio się nadaje, bo rozgrzewa się kilka sekund i nie lubi pracy przerywanej.

Przy tej cenie jednak możliwe, że nie ma co wybrzydzać i warto spróbować, bo nawet latarki na diodach są droższe ;)

: sobota 20 wrz 2014, 08:44
autor: Volo
UV emituje na pewno, kwestia czy filtr na bańce go powstrzyma i jak długo :roll:
Xenon na pewno świeci "mocniej" światła będzie więcej ale jak znam życie będzie go więcej WSZĘDZIE nawet nad linią odcięcia czyli....oślepiamy kierowców.
Ale za te 12$ to można spróbować jak pisze ElSor :mrgreen:

: sobota 20 wrz 2014, 16:07
autor: marmez
Volo pisze:jak znam życie będzie go więcej WSZĘDZIE nawet nad linią odcięcia czyli....oślepiamy kierowców.
zgf1 pisał, że ten xenon ma być jako długie włączane w razie potrzeby - długie z definicji oślepiają :wink:

: sobota 20 wrz 2014, 17:46
autor: zgf1
Dziękuję za odpowiedzi, obawiam sie właśnie o reflektor, poza tym częste włączanie mowicie, że szkodliwe.

A na to możecie rzucić okiem?
http://www.buyincoins.com/item/49381.html
Kompletna lampa LED, 30W czy to da podobną ilość światła co xenon?


http://www.buyincoins.com/item/46779.html
To jest coś warte?

: sobota 20 wrz 2014, 21:49
autor: ProLight
A nie masz tam przypadkiem 6V ?

: niedziela 21 wrz 2014, 08:54
autor: Volo
Z tymi dlugimi to racja,pominąłem to.
Jak masz firmowo 18W to w instrukcji doczytaj
jak mocna jest prądnica bo ci mocnych żarówek nie uciągnie.
Ja w Kymco mialem 35W jak dałem zwykłą H4 60/55W to na wolnych obrotach gasła a pełną moc osiągała tylko przy max obrotach.
W skutach prądnice zazwyczaj mają ok 50-80W a prąd ciągnie nie tylko żarówka :grin:

: niedziela 21 wrz 2014, 09:23
autor: ElSor
http://www.banggood.com/3W-LED-CREE-Day ... 18923.html może 2 takie wystarczą - nie powinny brać z instalacji >10W (piszą, że dioda 3W).

: niedziela 21 wrz 2014, 12:01
autor: PawelG.
Może wypróbuj na razie jakiegoś Convoya M1 lub C8?

: niedziela 21 wrz 2014, 14:20
autor: skaktus
A moim zdaniem użyj po prostu żarówek LED do motocykli w miejsce drugiej żarówki i po sprawie. Zrób tak aby w jednym reflektorze było światło mijania i długie na bazie żarówki a w drugim tylko długie na bazie leda i tyle.