Strona 1 z 2
Przednia lampa rowerowa do miasta i nie tylko
: czwartek 21 sie 2014, 16:39
autor: Kielek
Witam!
Do tej pory używałem lampki cateye o zapomnianym symbolu, na szczęście zaczęła mi rozpadać i muszę kupić sobie nową. Nie chcę drugi raz kupić czegoś co będzie umiarkowanie przydatne więc chciałem się poradzić. Może zacznę od tego, że jeżdżę głównie po miejskich ścieżkach i uliczkach, czasem sobie skrócę drogę jakąś główną drogą. Rzadziej zdarza mi się jeździć wiejskimi drogami czy nawet leśnymi - ale się zdarza. Przez chwilę zastanawiałem się czy nie zdecydować się na dwie/trzy różne lampki lecz doszedłem do wniosku, że po pierwsze nie zmieszczą mi się na kierownicy, po drugie ciągle będę miał problem z pamiętaniem która potrzebuje ładowania/wymiany baterii i po trzecie taki zestaw niekoniecznie będzie tańszy od jednej porządnej. Przejrzałem kilka różnych forów i chyba mogę podać listę wymagań:
1) Nieoślepiający tryb migający (do jeżdżenia po oświetlonych ulicach)
2) Nieoślepiający tryb stały - do doświetlania drogi/ścieżki tam gdzie miejskie latarnie nie sięgają
3) Mocne światło do jazdy tam gdzie ciemno. Ale bez przesady, nocne zjazdy górską ścieżką mi nie grożą, 40km/h między drzewami też nie.
4) Budżet - oczywiście wolę wydać mniej niż więcej, ale chłamu nie chcę. Tak ze 150-200zł mogę wydać.
No i teraz pytanie: co polecicie? Jakąś dedykowaną lampę rowerową? Którąś z modowanych oferowanych przez Dariusza/Grega/Bociana? Podobają mi się, ale boję się że będą za mocne.
Pozdrawiam,
Kiełek
: czwartek 21 sie 2014, 16:58
autor: marmez
Kiełek pisze:No i teraz pytanie: co polecicie? Jakąś dedykowaną lampę rowerową? Którąś z modowanych oferowanych przez Dariusza/Grega/Bociana? Podobają mi się, ale boję się że będą za mocne.
Te latarki nie są za mocne, co najwyżej ich tryby maksymalne mogą być za mocne, ale mają tyle słabszych trybów (szczególnie te ze sterownikami programowalnymi), że problem "za mocne" nie istnieje. Dodatkowo u każdego z tych Panów można zamówić, żeby sterownik miał fizycznie ograniczoną moc maksymalną (reszta trybów też proporcjonalnie zmniejsza moc wtedy). Np. kolega ma Convoy S2 ze sterownikiem 1,4A (połowa tego co najczęściej jest kupowane) i sobie chwali, jeździ głównie po poznaniu, ale mówi, że w leśnych ścieżkach też mu wystarcza w zupełności. Na pewno też 40km/h tam nie jeździ
Latarki klasy Convoy S2 S3, S6, itp Bocialarki, X1, Solarforce L2 (już większe od Convoyów Sx), są świetne, ale nie mają odciętej wiązki, tak, żeby oświetlały drogę i nie oślepiały.
Lampek z rozsądną mocą i odcięciem (nieoślepiających) jest jak na lekarstwo, jeżeli do tego dodamy rozsądną cenę, to się okazuje, że ich nie ma wcale.
Popatrz może na BPM-600L Tripper - recka:
http://light-test.info/index.php?option ... 55&lang=pl
i inne na tej stronie z kategorii rowerowych.
Jeżeli bym miał jeździć po mieście często, to bym celował w coś takiego, albo dobrze zrobiony daszek na latarkę ręczną. Tutaj przykłądy:
-
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=10400 /
http://www.forumrowerowe.org/gallery/al ... force-l2p/
Brać trzeba pod uwagę, że daszek zawsze będzie ciut niewygodny. Zakładanie, zdejmowanie, regulowanie, pamiętanie itd... ale jak widać (po innych osobach) jest to do ogarnięcia i przeżycia.
Pozdrawiam, Kuba
: czwartek 21 sie 2014, 18:02
autor: fotorondo
Ojtam, ojtam, kolega zapomniał dodać że jest coś takiego jak kolimator owalny.
Zakupiłem ostatnio od zbychura takie coś i teraz nie wiem jak ja wcześniej mogłem jeździć na rowerku ze zwykłą S2
Koledzy w sklepiku na pewno mają kolimatorki do popularnej S3/S2+.
pozdr
: czwartek 21 sie 2014, 19:05
autor: Kielek
Daszek mi się średnio podoba, obawiam się trwałości. Już chyba prędzej bym się zdecydował na zasłonięcie części latarki taśmą. Problem mam z tym, że te podawane lumeny niewiele mi mówią, bo nie wiem jak świecą te lampki co mam/miałem. Na alledrogo wypatrzyłem np. coś takiego: Bocialarka XP-G2 S2 550lm. To już świeci wystarczająco jasno do jazdy po ciemku? A puszczona na 5/30% już oślepia?
I jeszcze jedno pytanie: kolimator montuje się jednorazowo czy można łatwo zdejmować i zakładać?
Pozdrawiam,
Kiełek
: czwartek 21 sie 2014, 19:14
autor: arekm
To jest nieco zabawy - zobacz jak się to robi
http://v.youku.com/v_show/id_XNzA2MTQ2MjM2.html
Wygodniej kupić dwie latarki. Jednej dać kolimator owalny, drugiej zwykły.
Na rower nie brał bym nic słabszego niż 2.8A. Słabsze tryby wtedy uzyskuje się sterownikiem, a zawsze ma się tryb max w zapasie. Do tego latarka przy jeździe na rowerze nawet przy max/2.8A jest zimna. Nie letnia - po prostu zimna. Opływ powietrza robi swoje. Ta sama latarka trzymana w ręce w pokoju po kilku minutach jest tak gorąca, że nie da się jej utrzymać (w trybie max oczywiście).
: czwartek 21 sie 2014, 19:44
autor: Kielek
Dwie pewnie wygodniej, ale to już za drogo się robi. Może jak zacznę więcej po ciemku jeździć to dokupię drugą. A wracając do tematu: którą konkretną polecicie jeśli zdecydowałbym się na jakąś modowaną?
Pozdrawiam,
Kiełek
: czwartek 21 sie 2014, 19:50
autor: arekm
2 sztuki (np. S3 i M1), niemodowane, ogniwa, ładowarka, uchwyty i jeszcze tylne oświetlenie - mieścisz się w 200PLN przy czym zakup bezpośrednio z Chin + ogniwa z tego forum.
Modowaną to bierz obojętnie którą z pasującymi Ci parametrami. Tutejsi moderzy idą raczej łeb w łeb (Ci z pewnym dorobkiem sprzedaży).
: czwartek 21 sie 2014, 20:46
autor: marmez
fotorondo pisze:Ojtam, ojtam, kolega zapomniał dodać że jest coś takiego jak kolimator owalny.
Nie mogę pozostawić tego bez komentarza. Optyki owalne albo muszą być skierowane bardzo nisko - dają mały zasięg oświetlenia, albo oślepiają. Nie jest to tylko moje zdanie:
W tym:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=127064#127064 i poniższych postach Kuras77 i upek potwierdzają, że optyki owalne oślepiają. Zacytuję wypowiedzi ich:
upek pisze:Niestety optyki owalne [...] Kuras77'a oślepiają.
Kuras77 pisze:Co do optyk owalnych to sam stwierdziłem ten fakt porzucając to rozwiązanie.
fotorondo, chyba, że znasz jakiś kolimator owalny, który ma lepsze odcięcie niż te testowane przez mnie i wyżej wymienionych i zapewni, i zasięg, i nieoślepianie?
A jeszcze podlinkuję "wizję" ElSora, który używa kolimatorów jako świateł krótkich, ale o ile dobrze rozumiem, ma ja ustawione właśnie nisko (krótki zasięg) a do świateł długich ma inną latarkę:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=125281#125281
[ Dodano: 21 Sierpień 2014, 20:48 ]
Kiełek pisze:To już świeci wystarczająco jasno do jazdy po ciemku? A puszczona na 5/30% już oślepia?
Wystarczająco jasno. Skierowana poziomo, albo dość wysoki (daleko) oślepia już w 5% (po ciemku).
: czwartek 21 sie 2014, 21:10
autor: ElSor
Skoro została wywołana do dyskusji moja wizja, to dołożę swoje 3 grosze (przeniesione z innego miejsca w sieci).
VW Polo 6N2 2000r na krótkich ..... Convoy z kolimatorem owalnym
Widok od frontu:
To, że prawidłowo ustawione światła samochodowe nie oślepiają chyba nikt wątpliwości nie ma. I na pierwszych zdjęciach widać po drzewach, że latarka daje znacznie mniej światła na nich niż samochód. Odblaski na znaku także świecą wyraźnie słabiej po oświetleniu latarką. Zdjęcia ujmujące światła od frontu na pierwszy rzut oka dużo nie mówią ale wystarczy przejrzeć histogramy i można odczytać, że latarka nie razi tak mocno jak reflektory samochodowe. Także czy latarka z kolimatorem owalnym razi czy też nie zależy głównie od definicji słowa "rażenie". Ustawiona tak, żeby oświetlać do 10m wg mnie nie razi, choć zawsze delikatna ilość światła zawsze trafi w oczy osoby z przeciwka.
: czwartek 21 sie 2014, 22:20
autor: Kielek
No to te zdjęcia przekonują mnie do modowanej latarki z kolimatorem owalnym. Tylko teraz którą wybrać... Trochę mi mózg paruje od nadmiaru informacji, dobrze ponad osiem godzin spędziłem na przekopywaniu się przez forum i oferty na alledrogo i teraz mam wrażenie, że znowu jestem na samym początku drogi. Obecnie skłaniam się do Convoya. Oczywiście nie wiem który byłby najlepszy, ale S2 wygląda zachęcająco. To dobry wybór czy powinienem teraz się zagłębić w różnice pomiędzy S2/S3/S6/S8/M2/X1/LP?
Dodatkowe pytanie: gdzie dostanę dobry uchwyt? Zależy mi na regulacji prawo-lewo (co łatwo trafić) oraz w miarę łatwej regulacji góra-dół. W obecnej lampce mam mimośródowe zapięcie, idealne do przestawienia w czasie jazdy. Przyzwyczaiłem się do tego rozwiązania.
Pozdrawiam,
Kiełek
: czwartek 21 sie 2014, 22:57
autor: marmez
Kolimator najłatwiej włożyć w Convoy S2
+, i chyba tez w S3 (ale tu już głowy nie dam). Wątpię by oprócz wyglądu (gust...), któraś z droższych latarek miała jakąś przewagę - na rowerze, gdzie chłodzenie każda z nich ma wystarczające.
Mi jak i wielu innym osobom (nie wszystkim) w zupełności za uchwyt wystarcza chyba najtańszy gumowy uchwyt z Fasttech, chyba to ten:
http://www.fasttech.com/product/1181500 ... t-holder-c
Nie porównam do regulacji w Twojej poprzedniej lampce, bo nie znam tego systemu.
: czwartek 21 sie 2014, 23:09
autor: Kielek
System prosty, prawo/lewo po prostu przekręcasz. A góra/dół też łatwo. Nie wiem czy tu linki dobrze działają ale identyczny system znalazłem tutaj:
http://www.humantransport.org/bicycledr ... /EL500.jpg
Pozdrawiam,
Kiełek
: piątek 22 sie 2014, 09:05
autor: arekm
Uchwyt podany przez marameza używają praktycznie wszyscy - jest najpopularniejszy.
Lewo prawo wg ząbków - ma tą wadę, że nie jest płynne tylko skokowe (tak jak idą ząbki).
Góra, dół - to po prostu obracanie uchwytu względem kierownicy.
Nie ma za bardzo lepszych uchwytów w Chinach
: piątek 22 sie 2014, 09:15
autor: max4max
Te uchwyty są dobre i tanie bo są tanie i dobre.
Pierwowzór czyli uchwyt led lenser to koszt około 8-10 x większy!!!
http://sklep.togo.com.pl/uchwyt-uniwers ... enser_815t
Z innych uchwytów sprawdzają się z tego co wiem te-
http://www.fasttech.com/products/1630/1 ... lashlights
: piątek 22 sie 2014, 22:35
autor: Kielek
Dobra, ostatnie pytanie mam i obiecuję że jak zrozumiem odpowiedź to więcej nie będę przynudzał: jaka jest (praktyczna) różnica pomiędzy S2, S2+ i S3?
Pozdrawiam,
Kiełek