Oznaczenie H, to po prostu halogen i tyczy się wszystkich dostępnych żarówek Hx/HBx (H4, H7, H11, HB4, etc.)
Żarówki HB4 można też spotkać w typowo europejskich autach, jak np. Clio II przed liftem.
Dodatkowe oznaczenie SAE/DOT tyczy się homologacji amerykańskiej, u nas jest to odpowiednik Ex (gdzie x to liczba oznaczająca państwo).
Teraz najważniejsze SAE/DOT oraz Ex wykluczają się wzajemnie, nie mogą występować na raz oba.
Homologacja SAE/DOT jest wystawiana na lampy symetryczne, a Ex na lampy asymetryczne.
Zrób fotkę tego oznaczenia, bo z podobnym miszmaszem spotkałem się na chińskich światłach do Passata B6.
Kuzyn kupił takie auto w wersji z USA i nie mógł go zarejestrować ze względu na światła.
Najpierw kupił nieświadomie zamienniki i miały właśnie cały szereg oznaczeń.
Diagnosta odrzucił je na przeglądzie i ostatecznie skończyło się na oryginalnych używanych światłach.
Oryginalne ksenony w Octavii mają oznaczenie HR DC (poniżej fotka homologacji oryginalnej lampy Octavii II przed liftem).
Światła halogenowe mają natomiast oznaczenie HR HC.
Wyszła też pewna partia lamp, którą wycofano ze względu na oznaczenie.
Lampy te powinny mieć jeszcze dodatkową papierową naklejkę jak powyżej.
Jeśli jej nie ma, to musiała gdzieś odpaść.
Odcięcie nie zależy od źródła światła.
Granica światło-cień jest narzucona przez przepisy i jest taka sama dla wszystkich świateł mijania.
Tak więc bez względu na źródło światła, odcięcie musi być takie samo.