Strona 1 z 2

Ksenon czy Zwykłe?

: sobota 19 lip 2014, 14:38
autor: jad1014
Witam serdecznie. Czy mógł by mi ktoś wytłumaczyć jak rozpoznać czy światło ksenonowe w samochodzie to tylko żarniki z przetwornicami czy całe światła. Sytuacja wygląda tak, że od niedawna posiadam audi a4 b5 z 1995 roku które ma założone światła ksenonowe. chciał bym je zmienić na zwykłe tylko nie wiem czy są to całe ksenony czy tylko żarniki.... Proszę o pomoc.

Pozdrawiam jad1014

: sobota 19 lip 2014, 14:46
autor: Fluxor
Trzeba zajrzeć pod maskę, wyciągnąć osłony przewodów od żarówki z reflektora i zobaczyć jakie jest mocowanie do klosza lub zrobić to samo i wyciągnąć cały palnik jak jest H4 lub np H7 to nie jest to na pewno fabryczny zestaw.

Tak w ogóle jak reflektor jest z lustrem a nie soczewką to na pewno nie ma fabrycznych ksenonów.

: sobota 19 lip 2014, 15:03
autor: jad1014
"Tak w ogóle jak reflektor jest z lustrem a nie soczewką to na pewno nie ma fabrycznych ksenonów."

I o to mi chodziło, tylko jak je rozróżnić :>?

Re: Ksenon czy Zwykłe?

: sobota 19 lip 2014, 17:48
autor: ElektroT
jad1014 pisze:... które ma założone światła ksenonowe. chciał bym je zmienić na zwykłe...
Pozdrawiam jad1014
Jak masz ksenony to możesz używać tylko ksenonów. Oprócz innej optyki posiadają również inne zasilanie.
Jeśli masz ksenony to lampa wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

: sobota 19 lip 2014, 17:48
autor: PawelG.
Informacje o żarówce masz w oznaczeniu nabitym na kloszu.
Jednak jak masz A4 rocznik 1995, to ksenon jest na 99% dokładany.
Nie ma co patrzeć na wygląd lampy.
Większość Audi ma soczewki nawet przy halogenowych żarówkach.
Dla odmiany np. Laguna i C5 mają odbłyśnik bez soczewki.
Poniżej tak na szybko znaleziony opis oznaczeń.
https://www.roverki.eu/zrob-to-sam/451- ... owych.html

: wtorek 02 wrz 2014, 14:37
autor: Easy123
Dla mnie ksenon jeżdżę moim oplem dużo w nocy i polecam!!

: piątek 05 wrz 2014, 22:23
autor: lesny_83
potwierdzę, że typ lampy: soczewka czy zwykły odbłyśnik wcale nie wskazuję na to jaka tam jest żarówka, ważne są oznaczenia na lampie
pozdr

: sobota 06 wrz 2014, 01:03
autor: skaktus
Oznaczenia na lampie też nie mają znaczenia - ja mam HC i DC(halogen / xenon) i tutaj ważniejsze jest źródło światła a nie oznaczenia itd.

: sobota 06 wrz 2014, 13:20
autor: PawelG.
Oznaczenie jest związane ze źródłem światła.

: sobota 06 wrz 2014, 23:15
autor: skaktus
Zatem jak wytłumaczyć oznaczenie (homologację) w reflektorze na:

-żarówkę H4 (Europa-HC/HR)
-HB4 (USA-DOT coś tam)
-D2S DC/DR

A to wszystko na jednej lampie ;) Żródło światła u mnie to H4.W tym wypadku ważniejsze jest mocowanie i źródło światła niż oznaczenie.

PS-Skoda Octavia z 2008 roku na soczewkach ma źródło światła w postaci żarówki H7 a odcięcie jak xenon.

: niedziela 07 wrz 2014, 01:22
autor: PawelG.
Oznaczenie H, to po prostu halogen i tyczy się wszystkich dostępnych żarówek Hx/HBx (H4, H7, H11, HB4, etc.)
Żarówki HB4 można też spotkać w typowo europejskich autach, jak np. Clio II przed liftem.
Dodatkowe oznaczenie SAE/DOT tyczy się homologacji amerykańskiej, u nas jest to odpowiednik Ex (gdzie x to liczba oznaczająca państwo).
Teraz najważniejsze SAE/DOT oraz Ex wykluczają się wzajemnie, nie mogą występować na raz oba.
Homologacja SAE/DOT jest wystawiana na lampy symetryczne, a Ex na lampy asymetryczne.
Zrób fotkę tego oznaczenia, bo z podobnym miszmaszem spotkałem się na chińskich światłach do Passata B6.
Kuzyn kupił takie auto w wersji z USA i nie mógł go zarejestrować ze względu na światła.
Najpierw kupił nieświadomie zamienniki i miały właśnie cały szereg oznaczeń.
Diagnosta odrzucił je na przeglądzie i ostatecznie skończyło się na oryginalnych używanych światłach.
Oryginalne ksenony w Octavii mają oznaczenie HR DC (poniżej fotka homologacji oryginalnej lampy Octavii II przed liftem).
Obrazek
Światła halogenowe mają natomiast oznaczenie HR HC.
Obrazek
Wyszła też pewna partia lamp, którą wycofano ze względu na oznaczenie.
Lampy te powinny mieć jeszcze dodatkową papierową naklejkę jak powyżej.
Jeśli jej nie ma, to musiała gdzieś odpaść.
Obrazek

Odcięcie nie zależy od źródła światła.
Granica światło-cień jest narzucona przez przepisy i jest taka sama dla wszystkich świateł mijania.
Tak więc bez względu na źródło światła, odcięcie musi być takie samo.
Obrazek

: czwartek 11 wrz 2014, 08:08
autor: Darek84
Ksenony fabryczne czy nie, maja charakterystyczny rozbłysk po załączeniu świateł, zwykła żarówka czegoś takiego nie ma.

Dywagacje na temat oznaczeń lamp można sobie darować ponieważ to auto ma mieć homologacje wraz z palnikami a nie sama lampa, spryskiwacze + autopoziomowanie.

I tu jest następna różnica auta z ksenonami nie mają regulacji wysokości wiązki.

Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa ;)
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid

: czwartek 11 wrz 2014, 10:08
autor: Pyra
Witam
Darek84 pisze:Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa ;)
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid
Wygląda na to, że strasznie kiepskie kondensatory są na zasilaniu przetwornicy.
Spróbuj z filtrem CLC, za przetwornicą kondensator foliowy lub ceramiczny, potem ferryt i znów kondensator. Powinno to poprawić nieco sytuację.

Pozdrawiam

: czwartek 11 wrz 2014, 15:26
autor: PawelG.
Darek84 pisze:Dywagacje na temat oznaczeń lamp można sobie darować ponieważ to auto ma mieć homologacje wraz z palnikami a nie sama lampa, spryskiwacze + autopoziomowanie.
I tu jest następna różnica auta z ksenonami nie mają regulacji wysokości wiązki.
Najnowszy "eko" wymysł, czyli ksenony 25W nie mają już tych dodatków.
http://www.magazynauto.pl/porady/eksplo ... Id,1098473

: czwartek 11 wrz 2014, 16:34
autor: Darek84
Pyra pisze:Witam
Darek84 pisze:Jakby ktoś się zastanawiał czy nie włożyć do swojego bolida HIDa ;)
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=17 ... &hilit=hid
Wygląda na to, że strasznie kiepskie kondensatory są na zasilaniu przetwornicy.
Spróbuj z filtrem CLC, za przetwornicą kondensator foliowy lub ceramiczny, potem ferryt i znów kondensator. Powinno to poprawić nieco sytuację.

Pozdrawiam
Na wejściu był zwykły tani elektrolit nie LSR. Na wyjściu średnio jest sens coś dawać bo przy zapłonie jest tam kilka tysięcy voltów, więc to mnie trochę zniechęciło. Doszedłem do wniosku że bardziej się opłaca kupić oryginalną przetwornicę i chińskie palniki. :)