Strona 1 z 2

Thrunite Catapult v2 w wersji "monster"

: niedziela 29 cze 2014, 23:07
autor: DNF
Witajcie :)
Dawno nic nie wrzucałem, co jednak nie oznacza, że nic nie robię :D Chciałbym się dziś z Wami podzielić
małym potworkiem, którego miałem przyjemność zrobić dla Kolegi kaz0r. Przyjechała do mnie biedna Catapulta,
której trzeba było dać nowe życie. Zadanie nie było bardzo proste, bo wymagania duże, a dodatkowo
na dzień dobry klops w postaci głęboko wprasowanego drivera w body, gdzie pigułą był jednolity blok aluminiowy.
Całość udało się wybić przy pomocy młotka i wkrętaka precyzyjnego wciśniętego przez otwór na przewody zasilające diodę.
Wyszło całkiem bezboleśnie, tzn bez uszkodzenia drivera, ponieważ udało się wkrętak oprzeć na rancie pierścienia, do którego driver był lutowany.
Mod ten nie był modem budżetowym, miał być hi-power i jest :cool:
Na pokładzie dioda XM-L2 U2 2C na 20mm SinkPadzie od grega, driver step-down 5A z lightmalls, włącznik omten.
Dioda pozbyła się całkowicie soczewki, dzięki czemu barwa zmieniła się na dość ciepłą, a skupienie zrobiło się "takie że woow" :D
Pod diodą pasta Artcic Cooling MX-2, driver chłodzony Fujikiem, tak samo na gwintach piguły z głowicą, oraz piguły z body znalazł się fujik.
Chiński luksomierz pokazał wartość wręcz szokującą. Wyszło mi w pomiarze 130 tysięcy luksów @ 1m,
gdzie moja lampka na XR-E przy 2A i 65mm soczewce wydaje z siebie 100 tysięcy luksów.
Teraz niech zdjęcia mówią same za siebie :)

Przygotowanie pacjenta:
Obrazek

Odmaczanie soczewki:
Obrazek
Obrazek

Dioda po zabiegu skalpowania:
Obrazek

Montaż drivera, zmostkowana sprężyna oraz mosiężna pigułka:
Obrazek

Przygotowanie drivera do zatopienia w fujiku:
Obrazek

Driver chwilę przed zatopieniem:
Obrazek

Wprasowanie drivera w pigułę:
Obrazek

Podkładka podwyższająca położenie diody, zrobiona z zeszlifowanego aluminiowego stara osadzonego na Arctic Cooling.
Ten zabieg okazał się konieczny, ponieważ po skręceniu całości, gdy była jedynie sama dioda na PCB reflektor nie stykał się z podłożem,
przez co nie tylko brak było docisku diody do piguły, ale też i dioda nie była na odpowiedniej głębokości w reflektorze:
Obrazek

No i w końcu dioda z podkładką centrującą. Dioda również osadzona na Artcic Cooling:
Obrazek

Reflektor dorobił się podkładki izolacyjnej:
Obrazek

Pasta na potrzeby lepszego przeniesienia ciepła z piguły na głowicę oraz body:
Obrazek

Nowy włącznik:
Obrazek

Mostkowana sprężynka z wlutowanym do niej mosiężnym grzybkiem:
Obrazek

Oskalpowany maluszek w dużym reflektorze:
Obrazek

Dziękuję za uwagę :D
Pozdrawiam
DNF

: poniedziałek 30 cze 2014, 00:09
autor: ElSor
DNF pisze:Teraz niech zdjęcia mówią same za siebie :)
A gdzie te najciekawsze? :razz: Chętnie bym zobaczył jak daleko w tyle zostaje choćby taka "zwykła" C8.

: poniedziałek 30 cze 2014, 00:10
autor: DNF
C8 jedyna jaka była na stanie, kilka dni temu wysłana do właściciela. Za chwilę jadę na świecenie więc co nieco cyknę :)

: poniedziałek 30 cze 2014, 01:20
autor: Rysiu.
A ja mam pytanie, w jakim celu odmaczać soczewkę?

: poniedziałek 30 cze 2014, 05:56
autor: marmez
A ja mam pytanie, w czym to odmaczanie?

: poniedziałek 30 cze 2014, 08:25
autor: greg
To jest dobry, sprawdzony sposób usuwania soczewki. Benzyna ekstrakcyjna. Przerobiłem tak kilka sztuk XM-L2. 1-2 godziny moczenia i gotowe. Zawsze 100% skuteczności, jakichkolwiek strat brak :)

: poniedziałek 30 cze 2014, 08:33
autor: fotorondo
Masz fotki jak to świeci przed i po?
Najbardziej mnie interesuje jak zdjęcie soczewki zmieniło rozkład światła.

: poniedziałek 30 cze 2014, 09:14
autor: DNF
Niestety takich fotel brak. Wg cpf oryginał ma 46k luksów.
W catapulcie po skalpie diody brak pierścieni w beamie, ciasny spot i ciepła barwa diody się zrobiła :)
Mam fotki terenowe z wczoraj ale coś słabo wyszły. Za mały czas naświetlania.
Nie mniej na odcinku 500m było mocno jasno :)

: poniedziałek 30 cze 2014, 14:44
autor: Rysiu.
greg pisze:To jest dobry, sprawdzony sposób usuwania soczewki. Benzyna ekstrakcyjna. Przerobiłem tak kilka sztuk XM-L2. 1-2 godziny moczenia i gotowe. Zawsze 100% skuteczności, jakichkolwiek strat brak :)
A no tak bo w sumie w wodzie to by nie miało sensu :razz:
Aż mnie kusi żeby spróbować, tylko powiedzcie czy po takim odmaczaniu soczewka sama schodzi czy trzeba jej pomóc skalpelem?

: poniedziałek 30 cze 2014, 15:17
autor: greg
Silikon puchnie od "wachy" i soczewka sama odpada.

: poniedziałek 30 cze 2014, 17:43
autor: Zbychur
Tak się zastanawiam, bo zawsze dioda mocno się ociepla po całkowitym skalpowaniu. I czy tak się dzieje po kontakcie luminoforu z powietrzem, czy dopiero po rozświeceniu diody? Powiem szczerze nie próbowałem zaraz po skalpowaniu, zaciaprać emitera smarem silikonowym, zawsze to robiłem później po sprawdzeniu czy dioda przeżyła skalpowanie. Dlatego najczęściej nie usuwam całkowicie soczewki a jedynie ścinam ją tuż nad emiterem i na to smar silikonowy, niweluje on zmatowienie. Czasem skalpel już smaruję tym smarem. Mam taki dystans, który w 90% jest idealny i płaszczyzna cięcia jest idealna. Zdarzyły się jednak egzemplarze, że emiter był wyżej niż zazwyczaj i tu zonk.

: poniedziałek 30 cze 2014, 17:44
autor: wolfram
greg pisze:To jest dobry, sprawdzony sposób usuwania soczewki. Benzyna ekstrakcyjna. Przerobiłem tak kilka sztuk XM-L2. 1-2 godziny moczenia i gotowe. Zawsze 100% skuteczności, jakichkolwiek strat brak :)
Wystarczy samo moczenie i się rozpuszcza ,czy trzeba jeszcze jakoś mechanicznie usuwać odmoczoną soczewkę? Czy ma ktoś fotki jak świeci dioda przed i po skalpie?
Edit: Przepraszam nie doczytałem poprzednich postów.
Czy próbował ktoś już próbował skalpować XR-E ? Po oskalpowaniu poprawi sie jej skupienie?

: poniedziałek 30 cze 2014, 18:30
autor: DNF
Tak, w XR-E poprawia się skupienie po skalpie, ale pojawiają się brzydkie pierścienie w beamie.

: poniedziałek 30 cze 2014, 18:59
autor: Zbychur
Tyle, że XR-E po skalpie na gorąco, nie zmienia barwy, bo zostaje silikon na emiterze i to on prawdopodobnie powoduje załamania światła i przez to powstają artefakty. Po za tym w refie catapult XR-E z soczewką nie układa się najlepiej, bez soczewki nie próbowałem.

: poniedziałek 30 cze 2014, 19:41
autor: wolfram
Zbychur pisze:Tyle, że XR-E po skalpie na gorąco, nie zmienia barwy, bo zostaje silikon na emiterze i to on prawdopodobnie powoduje załamania światła i przez to powstają artefakty. Po za tym w refie catapult XR-E z soczewką nie układa się najlepiej, bez soczewki nie próbowałem.
Ja złożyłem sobie Ultrafire c10 z diodą xr-e i dałem w nią 2,8mA. Całkiem przyjemnie świeci lecz chciałbym uzyskać jeszcze lepsze skupienie. (liczę że będzie podobne do tego jakie miałem w |Jacobs A60) Ewentualnie spróbuje oskalpować xp-g2 i wsadzić w ref C10.