Oświetlenie na szosę
: czwartek 26 cze 2014, 09:46
Na samym początku chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich użytkowników forum.
Planuję zakup rowera gdzie nie ma oświetlenia w komplecie i stwierdziłem że jak już wydawać pieniądze to na coś wartościowego. Z tego względu od ostatniego weekendu intensywnie czytam zarówno forumrowerowe.org jak i ten serwis. Przeanalizowałem bardzo wiele opcji i z zebranych informacji wynika że stoję przed wyborem między dedykowaną lampą rowerową a odpowiednio przystosowaną latarką.
Za lampą przemawia prawidłowo uformowany promień - w tej kwestii moją uwagę zwróciły Roxim M6 i RX5 - jednak tego typu rozwiązania sporo kosztują. Z kolei w przypadku latarki za znacznie niższą cenę można uzyskać znacznie więcej światła jednak pojawia się problem oślepiania innych użytkowników drogi.
Ostatecznie zdecydowałem że rozsądniejsze wyjście to latarka, a dokładniej dwie. Bardzo podoba mi się rozwiązanie przedstawione w tym temacie jednak wydaje mi się, że jak na moje potrzeby to raczej zbyt wiele. Przez większość roku będę jeździł po zmroku ale prawie wyłącznie po nieoświetlonej szosie o małym natężeniu ruchu, w lasy nie zamierzam się zapuszczać ze względu na to że potrzebne mi względnie stałe obciążenie do treningu.
Jestem świadom że latarka zawsze będzie w pewnym stopniu oślepiać innych użytkowników drogi w przeciwieństwie do dobrej lampy ustawionej w prawidłwy sposób ale - patrząc na problem tylko od strony praktycznej - czy da się ją bez większych problemów przystosować w stopniu który będzie wystarczający? Czy te daszki spełniają swoją funkcję?
Druga kwestia która mnie nurtuje to włączanie i wyłączanie długiego światła w trakcie jazdy. Czy przy w miarę równym asfalcie da się to sprawnie wykonać jedną ręką czy raczej trzeba się rozejrzeć za czymś tego rodzaju tylko z przełącznikiem zamiast poduszki?
Zakładając że powyższe kwestie da się rozwiązać w ten czy inny sposób zastanawiam się nad zestawem Convoy S3 o jak najszerszym promieniu na światło krótkie oraz Convoy C8 na światło długie. Będę wdzięczny za pomoc w doborze konkretnego modelu i ewentualnie optyki. Chciałbym tylko zaznaczyć że raczej interesują mnie rozwiązania oparte na bateriach litowych, bardziej odpowiadają mi ze względów technologicznych jak i też posiadam już ładowarkę.
Ostatnie pytanie w tym przydługawym poście dotyczy tego czy warto dołożyć drugie tyle albo i więcej (wielokrotnie zamawiałem towary z Azji i nie stanowi to dla mnie przeszkody) na modyfikowaną latarkę jak w ofercie Grega czy Dariusz70? Lutownica mi nie straszna ale mam tylko podstawowe doświadczenie w tej dziedzinie, pomijając kwestie programowalnych sterowników które aczkolwiek ciekawe nie są mi potrzebne czy najważniejsze proste poprawki będę w stanie wykonać sam? Jest to gdzieś dokładnie opisane? Ewentualnie czy niemodyfikowana latarka nadaje się do wykorzystania jako oświetlenie?
Z góry dziękuję za zainteresowania i pomoc.
Planuję zakup rowera gdzie nie ma oświetlenia w komplecie i stwierdziłem że jak już wydawać pieniądze to na coś wartościowego. Z tego względu od ostatniego weekendu intensywnie czytam zarówno forumrowerowe.org jak i ten serwis. Przeanalizowałem bardzo wiele opcji i z zebranych informacji wynika że stoję przed wyborem między dedykowaną lampą rowerową a odpowiednio przystosowaną latarką.
Za lampą przemawia prawidłowo uformowany promień - w tej kwestii moją uwagę zwróciły Roxim M6 i RX5 - jednak tego typu rozwiązania sporo kosztują. Z kolei w przypadku latarki za znacznie niższą cenę można uzyskać znacznie więcej światła jednak pojawia się problem oślepiania innych użytkowników drogi.
Ostatecznie zdecydowałem że rozsądniejsze wyjście to latarka, a dokładniej dwie. Bardzo podoba mi się rozwiązanie przedstawione w tym temacie jednak wydaje mi się, że jak na moje potrzeby to raczej zbyt wiele. Przez większość roku będę jeździł po zmroku ale prawie wyłącznie po nieoświetlonej szosie o małym natężeniu ruchu, w lasy nie zamierzam się zapuszczać ze względu na to że potrzebne mi względnie stałe obciążenie do treningu.
Jestem świadom że latarka zawsze będzie w pewnym stopniu oślepiać innych użytkowników drogi w przeciwieństwie do dobrej lampy ustawionej w prawidłwy sposób ale - patrząc na problem tylko od strony praktycznej - czy da się ją bez większych problemów przystosować w stopniu który będzie wystarczający? Czy te daszki spełniają swoją funkcję?
Druga kwestia która mnie nurtuje to włączanie i wyłączanie długiego światła w trakcie jazdy. Czy przy w miarę równym asfalcie da się to sprawnie wykonać jedną ręką czy raczej trzeba się rozejrzeć za czymś tego rodzaju tylko z przełącznikiem zamiast poduszki?
Zakładając że powyższe kwestie da się rozwiązać w ten czy inny sposób zastanawiam się nad zestawem Convoy S3 o jak najszerszym promieniu na światło krótkie oraz Convoy C8 na światło długie. Będę wdzięczny za pomoc w doborze konkretnego modelu i ewentualnie optyki. Chciałbym tylko zaznaczyć że raczej interesują mnie rozwiązania oparte na bateriach litowych, bardziej odpowiadają mi ze względów technologicznych jak i też posiadam już ładowarkę.
Ostatnie pytanie w tym przydługawym poście dotyczy tego czy warto dołożyć drugie tyle albo i więcej (wielokrotnie zamawiałem towary z Azji i nie stanowi to dla mnie przeszkody) na modyfikowaną latarkę jak w ofercie Grega czy Dariusz70? Lutownica mi nie straszna ale mam tylko podstawowe doświadczenie w tej dziedzinie, pomijając kwestie programowalnych sterowników które aczkolwiek ciekawe nie są mi potrzebne czy najważniejsze proste poprawki będę w stanie wykonać sam? Jest to gdzieś dokładnie opisane? Ewentualnie czy niemodyfikowana latarka nadaje się do wykorzystania jako oświetlenie?
Z góry dziękuję za zainteresowania i pomoc.