Mod Olight S80 Baton
: niedziela 15 cze 2014, 03:50
Kilka tygodni temu trafił do mnie Olight S80 Baton. Zakupiłem ją z uszkodzonym sterownikiem. Latarka świeciła tylko w najniższym trybie, nie można było zmienić na inny. Jako że elektronik ze mnie żaden, postanowiłem wymienić driver na inny. Bez zastanowienia padło na sterownik kontrolowany microswitch'em od Grega. Oryginalny ma 25mm a njang 17mm średnicy, więc musiałem dorobić płytkę z laminatu do niej zalutowałem zwiniętą z paska blachy miedzianej tuleję a do niej dopiero docelowy sterownik.
Z drugiej strony płytkę zamyka bardzo solidna sprężyna z oryginalnego drivera. Całość fajnie i ciasno weszła do gniazda piguły. Oryginalnie dioda dostawała ok. 2A ( zmierzone dawniej na innym sprawnym egzemplarzu). Teraz dostaje 2,4A 7XAMC
Kolejna sprawa to dioda, fabrycznie jest tam XM-L najprawdopodobniej bin T6 o zimnej ale idealnie białej barwie. Zamieniłem ją na XM-L2 T6 3B na Noctigon. Pod diodą dobra pasta i zmieniłem też podkładkę centrującą, na minimalnie grubszą. Daje to trochę lepsze skupienie i mniej prążków w snopie niż w oryginale.
Całość siedzi w wciskanym ciasno module z przykręcanym refem
Sama latarka bardzo starannie wykonana, anodyzacja solidna, choć mój egzemplarz ma kilka drobnych ubytków (taki już nabyłem). Wysokiej jakości reflektor OP, szybka z obu stron pokryta powłoką antyrefleksyjną. Dobra uszczelka pod szybką.
Na dupce mamy gumową zatyczkę pod którą znajduje się gniazdo ładowania wbudowanego akumulatora 26650 o zmierzonej pojemności 4000mah. Pomiar Imax'em wykazał 4064mAh przy prądzie 1A. W zestawie była również dedykowana ładowarka, która kończy ładowanie ładnie na 4,21V.
Modyfikacja dała na pewno więcej światła i dłuższą stabilizację. Według danych z CPF oryginał dawał 750lm po włączeniu, 640lm po 30 s, 560lm po 1 min i 440 po 10 min. Teraz będzie więcej światła i powinien utrzymać się jeden stabilny poziom przez dłuższy czas, dzięki solidnemu ogniwu i sterownikowi.
Odprowadzanie ciepła było dosyć dobrze wykonane oryginalnie, moduł wchodzi ciasno, ale odrobina pasty nie zaszkodzi . Latarka ma grube ścianki body i dobry radiator, co gwarantuje bezproblemowe chłodzenie. Ładnie się nagrzewa i oddaje ciepło sporą powierzchnią, nie tylko radiatorem, a to dzięki temu, że korpus jest wykonany z jednego kawałka aluminium.
Producent deklaruje wodoodporność przy zanurzeniu na głębokość 2m. Trochę moje obawy wzbudzała wspomniana zatyczka gniazda ładowania, ale chyba nie jest tak źle. Po odkręceniu i ponownym zakręceniu dupki i czasie kilkunastu minut, wyjęcie zatyczki skutkuje charakterystycznym PSS.., co sugeruje jednak pewną szczelność tej gumki.
Ogólnie solidne, przyjemne i dobrze wykonane światełko, ale da się poprawić
Resztę niech powiedzą zdjęcia
Kilka fotek terenowych
Do barierek na drodze jest dokładnie 100m do widocznego kawałka budynku za drogą 135m.
S80 XM-L2 T6 3B @2,4A
Convoy C8 XM-L2 T6 3C @2,8A
Ultrafire S5 XM-L2 T6 3C @2,1A ref SMO
Convoy S2 XM-L2 S6 7D3 (90+CRI) @2,1A
s80
Convoy C8
s80 ma szerszy spot i szerszy spill, mniejszy reflektor, a mimo to świeci, przy minimalnie mniejszym prądzie, tak samo daleko jak C8 mocniej przy tym doświetlając boki.
Na deser jeszcze MT-G2 Neutralna @4A w refie od Thrunite Catapult
Z drugiej strony płytkę zamyka bardzo solidna sprężyna z oryginalnego drivera. Całość fajnie i ciasno weszła do gniazda piguły. Oryginalnie dioda dostawała ok. 2A ( zmierzone dawniej na innym sprawnym egzemplarzu). Teraz dostaje 2,4A 7XAMC
Kolejna sprawa to dioda, fabrycznie jest tam XM-L najprawdopodobniej bin T6 o zimnej ale idealnie białej barwie. Zamieniłem ją na XM-L2 T6 3B na Noctigon. Pod diodą dobra pasta i zmieniłem też podkładkę centrującą, na minimalnie grubszą. Daje to trochę lepsze skupienie i mniej prążków w snopie niż w oryginale.
Całość siedzi w wciskanym ciasno module z przykręcanym refem
Sama latarka bardzo starannie wykonana, anodyzacja solidna, choć mój egzemplarz ma kilka drobnych ubytków (taki już nabyłem). Wysokiej jakości reflektor OP, szybka z obu stron pokryta powłoką antyrefleksyjną. Dobra uszczelka pod szybką.
Na dupce mamy gumową zatyczkę pod którą znajduje się gniazdo ładowania wbudowanego akumulatora 26650 o zmierzonej pojemności 4000mah. Pomiar Imax'em wykazał 4064mAh przy prądzie 1A. W zestawie była również dedykowana ładowarka, która kończy ładowanie ładnie na 4,21V.
Modyfikacja dała na pewno więcej światła i dłuższą stabilizację. Według danych z CPF oryginał dawał 750lm po włączeniu, 640lm po 30 s, 560lm po 1 min i 440 po 10 min. Teraz będzie więcej światła i powinien utrzymać się jeden stabilny poziom przez dłuższy czas, dzięki solidnemu ogniwu i sterownikowi.
Odprowadzanie ciepła było dosyć dobrze wykonane oryginalnie, moduł wchodzi ciasno, ale odrobina pasty nie zaszkodzi . Latarka ma grube ścianki body i dobry radiator, co gwarantuje bezproblemowe chłodzenie. Ładnie się nagrzewa i oddaje ciepło sporą powierzchnią, nie tylko radiatorem, a to dzięki temu, że korpus jest wykonany z jednego kawałka aluminium.
Producent deklaruje wodoodporność przy zanurzeniu na głębokość 2m. Trochę moje obawy wzbudzała wspomniana zatyczka gniazda ładowania, ale chyba nie jest tak źle. Po odkręceniu i ponownym zakręceniu dupki i czasie kilkunastu minut, wyjęcie zatyczki skutkuje charakterystycznym PSS.., co sugeruje jednak pewną szczelność tej gumki.
Ogólnie solidne, przyjemne i dobrze wykonane światełko, ale da się poprawić
Resztę niech powiedzą zdjęcia
Kilka fotek terenowych
Do barierek na drodze jest dokładnie 100m do widocznego kawałka budynku za drogą 135m.
S80 XM-L2 T6 3B @2,4A
Convoy C8 XM-L2 T6 3C @2,8A
Ultrafire S5 XM-L2 T6 3C @2,1A ref SMO
Convoy S2 XM-L2 S6 7D3 (90+CRI) @2,1A
s80
Convoy C8
s80 ma szerszy spot i szerszy spill, mniejszy reflektor, a mimo to świeci, przy minimalnie mniejszym prądzie, tak samo daleko jak C8 mocniej przy tym doświetlając boki.
Na deser jeszcze MT-G2 Neutralna @4A w refie od Thrunite Catapult