Różnica potencjałów w aucie - zagrożenie ?

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Różnica potencjałów w aucie - zagrożenie ?

Post autor: skaktus »

Witam.

Auto marki X. Światła na żarówkach H4. Po odpaleniu silnika napięcie na akumulatorze w granicach 14,3V a na żarówkach 12,3 V. Po sprawdzeniu miernikiem wychodzi na to że "wadliwa" jest masa. Podłączając się bezpośrednio do akumulatora (minus) napięcie na żarówce wzrasta do około 13,8V.

Pytanie - czy podłączając bezpośrednio masę do masy żarówki (czyli robiąc ominięcie masy w aucie) mozna narazić się na jakieś przeboje wynikającą z poprawy różnicy potencjałów ?

Dzięki za pomoc.
ILPT
vilczek
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 14 sty 2014, 11:29
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: vilczek »

Jeśli dobrze pamiętam, to alternator powinien być połączony z konstrukcją nośną samochodu (masą) plecionką miedzianą (szerokość ok 15mm, grubość ok. 3 mm, długości ok. 50cm). Bardzo prawdopodobne, że ta plecionka uległa korozji. Wystarczy wymienić, bo za kilkanaście dni nie uruchomisz silnika. Wg. mojego doświadczenia to przyczyna niskiego napięcia na żarówkach. (nie jestem w tej branży fachowcem, wypowiadam się tylko na podstawie moich doświadczeń.)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Bajer polega na tym że połączenie jest prawidłowe ALE producent pociągnął w cholercię kabla dla masy żarówek, która "wchodzi" do kabiny, potem skrzynka z bezpiecznikami, dalej przekaźniki i dopiero do żarówek.
ILPT
yanek_00
Posty: 29
Rejestracja: środa 30 gru 2009, 03:12
Lokalizacja: śląsk

Post autor: yanek_00 »

Żarówka na pewno jest "sterowana" plusem? Może wyłącznik siedzi na minusie, co się często zdarza przy samochodowych obwodach.
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ