Strona 1 z 1

Latarka No-TAS

: sobota 17 maja 2014, 19:43
autor: artwal
Witam.

W punkcie pierwszym chciałbym się serdecznie przywitać. Trafiłem na to forum poszukując latarki na rower i jestem szczęśliwym posiadaczem X1 od Grega.

W punkcie drugi.

Ojciec dostał od znajomego laterkę TAS - tak jest napisane na obudowie. Niestety nie znalazłem nic w sieci na temat tego wynalazku.

Pytanie do Was - expertów od modyfikacji. Czy da się coś zmodować w tej latarce(większy prąd w diodę, inna dioda)?
Celem jest moja nauka i również zabawa. Nie chciałbym zmieniać obudowy tudzież dotaczać części.

Uzyskane dane.
Napięcie z aku: 4,3V
Prąd w diodę: 0,85A
Akumulator:
2szt. GD lite, GD 189 4V/1Ah

Poniżej zdjęcia.

: sobota 17 maja 2014, 21:11
autor: Ebola
Ja tam się bardzo nie znam, ale przy takiej obudowie, tak małym radiatorku i tak mało pojemnych aku wiele zrobić się nie da. Ale może wypowie się ktoś bardziej obeznany w temacie :-)

: sobota 17 maja 2014, 23:31
autor: smokuxx1987
Jeśli masz miejsce w środku to zamiast krążka z diodą zastosuj jakiś radiator od procesora, możliwie jak największy.
Do tego wymiana diody na np XM-L i sterownik 3-4 amc.
Masz jakąś ładowarke do tego?

: niedziela 18 maja 2014, 01:13
autor: artwal
Dzięki za odpowiedź.

Miejsca za wiele w środku nie ma. Pozostaje 3cm luzu od refa do akku.
Krążek mógłby chyba ewentualnie zostać a do niego jeszcze można przykręcić radiator i posmarować pastą pomiędzy?

Ładowarka jest sieciowa 9V 100mA oraz z zapalniczki samochodu.

Driver np taki:

http://www.fasttech.com/products/1612/1 ... ght-driver

Jak go zamontować w tej latarce?

Dioda np taka:
http://www.fasttech.com/products/1609/10001903/1224000

: niedziela 18 maja 2014, 08:40
autor: Dariusz70
Dioda raczej z MCPCB 20mm oraz nowsza wersja TAKA lub TAKA (tańsza i wydajniejsza).
MCPCB można przykręcić śrubkami do radiatora lub przykleić po wcześniejszym wyrównaniu powierzchni.
Driver wymaga chłodzenia. Normalnie jest lutowany krawędziami do piguły lub pireścienia.
Tu w ostateczności można przykleić do płytki aluminiowej na całej powierzchni klejem termoprzewodzącym.