VAG+ kkl nie światełkowo z kablem diagnostycznym
VAG+ kkl nie światełkowo z kablem diagnostycznym
Witam,
Kolejny raz zwracam się z prośbą o pomoc z problemem nie światełkowy.
Zaszła potrzeba podłączenia się do samochodu Skoda z 2013r.
Bardzo dobry "kolega" stwierdził że posiada Kabel VAG+ KKL
Cały dzień się mordowałem żeby go zainstalować, w końcu udało mi się go zainstalować poprawnie, tak że program VCD Lite nareszcie "widział" Kabel TEST OK
Po podłączeniu do złącza diagnostycznego pojazdu zapala się niebieska dioda, niestety oprogramowanie komputera pomimo jakieś komunikacji nie łączy się z modułami pojazdu.
Postanowiłem szukać dalej, jestem na etapie włączenia programu MProg wcisnąłem "Read" no i oczywiście pokazały mi się same FFFFF co by wyjaśniało brak komunikacji z pojazdem.
Czyli pamięć kabelka jest wyczyszczona rozebrałem kabelek i jest jeden scalk FTDI FT232BM
Teraz musiałbym wgrać programem MProg nowy wsad, ale niestety nie wiem gdzie go szukać i jaka wersja wsadu jest mi potrzebna.
Dużo napisałem le sporo sam poszukałem ale ugrzęzłem będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.
Kolejny raz zwracam się z prośbą o pomoc z problemem nie światełkowy.
Zaszła potrzeba podłączenia się do samochodu Skoda z 2013r.
Bardzo dobry "kolega" stwierdził że posiada Kabel VAG+ KKL
Cały dzień się mordowałem żeby go zainstalować, w końcu udało mi się go zainstalować poprawnie, tak że program VCD Lite nareszcie "widział" Kabel TEST OK
Po podłączeniu do złącza diagnostycznego pojazdu zapala się niebieska dioda, niestety oprogramowanie komputera pomimo jakieś komunikacji nie łączy się z modułami pojazdu.
Postanowiłem szukać dalej, jestem na etapie włączenia programu MProg wcisnąłem "Read" no i oczywiście pokazały mi się same FFFFF co by wyjaśniało brak komunikacji z pojazdem.
Czyli pamięć kabelka jest wyczyszczona rozebrałem kabelek i jest jeden scalk FTDI FT232BM
Teraz musiałbym wgrać programem MProg nowy wsad, ale niestety nie wiem gdzie go szukać i jaka wersja wsadu jest mi potrzebna.
Dużo napisałem le sporo sam poszukałem ale ugrzęzłem będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.
Interfejsem KKL nie podłączysz się z żadnym nowym autem w zasadzie po roku 2004 .
W nowych autach masz magistrale CANbus która wymaga odpowiedniego interfesju , w przypadku grupy VW np kabelek VAG 12.12 (chiński klon) lub nowszy.
Uprzedam też że ELM327 i podobne pokażą Ci wyłącznie błędy w sterowniku silnika , nic pozatym nie zrobisz ,
W nowych autach masz magistrale CANbus która wymaga odpowiedniego interfesju , w przypadku grupy VW np kabelek VAG 12.12 (chiński klon) lub nowszy.
Uprzedam też że ELM327 i podobne pokażą Ci wyłącznie błędy w sterowniku silnika , nic pozatym nie zrobisz ,
elektroda.pl
Aha, jedyna diagnostyka jaka jest mi znana to clon op-com z Oplami bo to posiadam.
To co potrzebuję do podłączenia się do skody z 2013r?
Oczywiście coś budżetowego i najlepiej już do kupienia w PL. wole dać pare dyszek więcej a mieć na już.
PS. Jak się tak już zająłem tym kablem to jest szansa go postawić? Wgrywając epprom?
To co potrzebuję do podłączenia się do skody z 2013r?
Oczywiście coś budżetowego i najlepiej już do kupienia w PL. wole dać pare dyszek więcej a mieć na już.
PS. Jak się tak już zająłem tym kablem to jest szansa go postawić? Wgrywając epprom?
Żeby ten kabel postawić na nogi to pewnie trzeba wsad do atmegi i Ft232 od nowa zaprogramować.
Ja niedawno z tym walczyłem ale po wgraniu wsad do ft232 u mnie niby go dobrze rozpoznawało a u kumpla nadal było "usb serial adapter"
Gdzieś czytałem że jest inny nowszy i lepszy program od Mprog-a do programowania ft ale nie wiem jak się nazywał.
Jeśli mówimy tu o kablu zwanym VCDS to spokojnie łyka od Skody z 2013r.
Wiesz że tego kabla nie można podpinać do kompa z aktywnym internetem?
Ja niedawno z tym walczyłem ale po wgraniu wsad do ft232 u mnie niby go dobrze rozpoznawało a u kumpla nadal było "usb serial adapter"
Gdzieś czytałem że jest inny nowszy i lepszy program od Mprog-a do programowania ft ale nie wiem jak się nazywał.
Jeśli mówimy tu o kablu zwanym VCDS to spokojnie łyka od Skody z 2013r.
Wiesz że tego kabla nie można podpinać do kompa z aktywnym internetem?
Tak tak wiem ze nie mozna go podlaczac pod aktywnym internetem.
Wlasnie teraz kabelek mam widoczny jako serial port, oraz pojawia sie nowy port com.
Tylko na "kablu" nie ma zadnej atmegi, jest jedynie ten FT232BM on ma sobie atmege?
No mowisz ciekawe rzeczy jak bys byl wstanie mi pomoc ogarnac ten kabelek to bede naprawde bardzo wdzieczny.
Wlasnie teraz kabelek mam widoczny jako serial port, oraz pojawia sie nowy port com.
Tylko na "kablu" nie ma zadnej atmegi, jest jedynie ten FT232BM on ma sobie atmege?
No mowisz ciekawe rzeczy jak bys byl wstanie mi pomoc ogarnac ten kabelek to bede naprawde bardzo wdzieczny.
Kabelek jest ze strony diagnostik.pl niebieska obudowa.
Teraz nie mam go przy sobie, z jednej strony ma ten uklad FT232BM jakis kwarc, 4 tranzystory smd, jakies oporniki, a po drugiej stronie ma 8nozkowego lm-a smd.
Na chwile obecna tyle co pamietam, jak bede w domku to wrzuce zdjecia.
Teraz nie mam go przy sobie, z jednej strony ma ten uklad FT232BM jakis kwarc, 4 tranzystory smd, jakies oporniki, a po drugiej stronie ma 8nozkowego lm-a smd.
Na chwile obecna tyle co pamietam, jak bede w domku to wrzuce zdjecia.
Główny spammer tego Forum
A więc nie jest to VCDS na pewno.
Jest to VAG KKL jak Piszesz.
Pewnie trzeba tylko dopisać ten nagłówek (czy jak to się tam zwie) do FT232 tak aby program prawidłowo go widział.
Trzeba by tylko znaleźć w sieci co tam ma być.
A coś znalazłem. Ponoć tutaj są sterownik z którymi działa kabel.
Jest to VAG KKL jak Piszesz.
Pewnie trzeba tylko dopisać ten nagłówek (czy jak to się tam zwie) do FT232 tak aby program prawidłowo go widział.
Trzeba by tylko znaleźć w sieci co tam ma być.
A coś znalazłem. Ponoć tutaj są sterownik z którymi działa kabel.
Kabelek który masz jak napisałem wcześnie nie zadziała z żadnym autem po roku 2004 , a sporo aut sprzed 2004 w tym grupa VW miała już CANbus.
Potrzebujesz kabla do can VAG . Zobacz sobie " VAG 12.12" lub nowszy numer .
Na ebayu za ok. 40$ , w PL trzeba liczyć sporo więcej niestety .
Pamiętaj też żeby nie upgrade'ować taniego chińskiego kabelka jak Pier napisła bo przestanie działać.
Kabel który masz KKL nie ma żadnego procka a jedynie układ FT232 + kilka tranzystorów .
Jak nie jest widoczny to pewnie go uszkodziłeś podłączając do auta które ma zupełnie inny interfejs - inaczej rozmieszczone piny w OBD.
Potrzebujesz kabla do can VAG . Zobacz sobie " VAG 12.12" lub nowszy numer .
Na ebayu za ok. 40$ , w PL trzeba liczyć sporo więcej niestety .
Pamiętaj też żeby nie upgrade'ować taniego chińskiego kabelka jak Pier napisła bo przestanie działać.
Kabel który masz KKL nie ma żadnego procka a jedynie układ FT232 + kilka tranzystorów .
Jak nie jest widoczny to pewnie go uszkodziłeś podłączając do auta które ma zupełnie inny interfejs - inaczej rozmieszczone piny w OBD.
elektroda.pl
Jak może mieć inaczej piny? OBDII to OBDII z ustalonymi wyjściami. Ja u siebie(Stilo) z ABS, AIRBAG i wspomaganie mogę połączyć się tylko po linii-K VAGiem, a wszystkie pozostałe moduły z BC na czele ELM-em po CAN, a np. silnik po Lini-K i CAN.krzycho_ pisze:Kabelek który masz jak napisałem wcześnie nie zadziała z żadnym autem po roku 2004 , a sporo aut sprzed 2004 w tym grupa VW miała już CANbus.
Jak nie jest widoczny to pewnie go uszkodziłeś podłączając do auta które ma zupełnie inny interfejs - inaczej rozmieszczone piny w OBD.
Panowie a coś sprawdzonego z PL na już?
Co najlepiej brać? Żeby na pewno zadziałało z 2013r Potrzebuję zaprogramować, nie tylko sczytać błędy.
Co najlepiej brać? Żeby na pewno zadziałało z 2013r Potrzebuję zaprogramować, nie tylko sczytać błędy.
Ostatnio zmieniony czwartek 15 maja 2014, 22:44 przez ProLight, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam do kabla KKL to VAG com 409.1/311.2 i Polski VAG 2.5/4.9 nie wiem jak w skodach nowych ale z audi A6 2006 rok sobie radził błędy odczytywał, kasował, odczytywał bloki danych nawet adaptacje można było robić. Programy są ogólnodostępne w sieci Polski VAG ty chyba nawet jest darmowy do zastosowań niekomercyjnych jednak ja polecam VAG com-a, chociaż nie jest po polsku to jest bardziej przydatny, bo np. w blokach danych pokazuje wzorcowe wielkości które możemy porównać z tym co odczyta z naszego auta. Do tego nie ma problemów z odczytem ABS którego bardzo często Polski VAG nie chce mi sczytać podobnie z resztą jak zegarów.
Ostatnio zmieniony sobota 10 maja 2014, 14:42 przez macgap90, łącznie zmieniany 1 raz.
Chciałbym ponowić temat, kupiłem Kabelek VAG 005 i śmiga na nim VCDS i jest w miarę przyzwoicie, śmigam na VCDS 12.12 którego dostałem od producenta.
Ale nie mogę nim zaprogramować niektórych modułów, niestety wydaje mi się że przez VCDS-a ? Wywala jakieś errory
Więc chciałbym się jeszcze uzbroić w Commandera, z tym że z tego co się już troszkę zdążyłem zorientować to trzeba całkiem inny kabel z oprogramowaniem.
A więc który Commander ruszy nowe samochody?
W sumie znalazłem temat przerobienia tego kabla co mam na kabel pod Commandera ale nie wiem czy jest sens?
Jeszcze wrzucę fotki poprzedniego kabelka możę będzie się dało coś z niego zrobić?
Zreanimować?
Ale nie mogę nim zaprogramować niektórych modułów, niestety wydaje mi się że przez VCDS-a ? Wywala jakieś errory
Więc chciałbym się jeszcze uzbroić w Commandera, z tym że z tego co się już troszkę zdążyłem zorientować to trzeba całkiem inny kabel z oprogramowaniem.
A więc który Commander ruszy nowe samochody?
W sumie znalazłem temat przerobienia tego kabla co mam na kabel pod Commandera ale nie wiem czy jest sens?
Jeszcze wrzucę fotki poprzedniego kabelka możę będzie się dało coś z niego zrobić?
Zreanimować?