Strona 1 z 1
Latarka od grega
: sobota 12 kwie 2014, 18:42
autor: j3sion
Witam, zacząłem zastanawiać się nad kupnem nowej lampki. Na nowy sprzęt mam 300 zł. Po przeczytaniu wielu tematów doszedłem do wniosku, że chciałbym kupić latarkę od użytkownika greg.
Lampka ma służyć głównie na rower, czas świecenia to ok 2-3h. Zestaw jaki sobie wybrałem:
http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2 ... 10802.html
http://allegro.pl/akumulator-li-ion-pan ... 55070.html
http://allegro.pl/ladowarka-li-ion-1865 ... 14855.html
Zapasowe ogniwa nabędę pewnie od woytazo z forum, mam nadzieję że będą pasować. Będą one głównie służyć do powrotów z wycieczek jeżeli główne się wyładuje. Jeżeli chodzi o ładowarkę jest u grega dostępna jeszcze ładowarka solarforce jeżeli ma jakieś zalety nad powyższą wybraną proszę o radę.
Mam kilka pytań do użytkowników latarek od Grega:
Soczewka, w aukcji
http://allegro.pl/latarka-rower-edc-x1- ... 55744.html są 3 soczewki do wyboru, nie spotkałem się z tym w przypadku innych latarek grega, czy na rower wystarczy ta która jest już zamontowana czy prosić o możliwość wymiany? Sugerując się gifem TIR optics narrow i wide świeci bardzo ładnie po bokach.
Do tej pory używałem mactronica z zoomem, szybko przekonałem się że nie jest to idealna lararka na rower
. Bardzo słabo doświetla to co dzieje się ok. pół metra przed kołem. Obawiam się, że przy fabrycznej soczewce taka sytuacja może nadal występować, tak więc która byłaby najlepsza na rower.
Następujące ogniwa:
http://allegro.pl/akumulator-panasonic- ... 16368.html są dużo tańsze niż to które wybrałem, a pojemność niedużo mniejsza, w aukcji napisane jest że przeznaczone są do budowania pakietów. Nadałyby się jako ogniwa do latarki?
Ładowarka: wiem że istnieją ogniwa ładowane do 4.35 V mimo iż większość ładowarek ładuje do 4.2 V czy powyższe ogniwa będą kompatybilne z wybraną ładowarką?
Chciałbym także poznać opinie tych którzy zakupili latarkę od grega. Szukałem recenzji ale za opcja szukaj nie wyrzuca mi nic konkretnego.
: niedziela 13 kwie 2014, 08:53
autor: marmez
j3sion pisze:większość ładowarek ładuje do 4.2 V czy powyższe ogniwa będą kompatybilne z wybraną ładowarką?
Powyższe ogniwa są ładowane do 4,2V, są kompatybilne z ładowarką ww.
Co do doświetlania 0,5m przed kołem to dobrze sprawdzają się w tym jakieś daszki, które światło, które by świeciło do góry, rozpraszają i oświetlają drogę blisko koła.
Choć, możliwe, że w ww. kolimatorach i bez tego światło blisko też poleci, bo często kolimatory tak mają, a tych w rękach nie miałem
Nadadzą się, trzeba odciąć blaszki.
Jeżeli zależy Ci na pojemności >3Ah, to nie rozważałeś zakupu ogniwa z Azji? Tam jest trochę więjszy wybór i trochę taniej. Oczywiście trzeba dłużej czekać, i jest małe ryzyko, ale przy płaceniu PayPalem i braniu przesyłki rejestrowanej nie powinno być problemu ze stratą pieniędzy.
Wybrałeś L2P a pytasz o kolimatory do X1... Zastanawiasz się nad X1?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 13 Kwiecień 2014, 08:55 ]
W tym wątku jest sporo recenzji L2P od Grega:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=5861
A tutaj komentarze:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=10378
: niedziela 13 kwie 2014, 13:51
autor: j3sion
Dzięki, wątek o L2P przeczytałem już dość dawno temu, wszyscy zachwalają ale nikt nie pisał o dokładnym rozkładzie światła pod kołami roweru.
Jeżeli chodzi o kolimatory z X1 błędnie założyłem że soczewka jest podobnej wielkości i można by ją podmienić. Wydaje mi się że pozostanie po prostu to co jest fabrycznie czyli reflektor OP.
Jeżeli chodzi o ogniwa to dzięki za info o napięciach. znalazłem ciekawą ofertę w sklepiku forumowym.
Zakup z Azji, długi czas oczekiwania to rzeczywiście problem, ostatnio na paczkę z bateriami z FT czekałem ponad miesiąc, miała być rejestrowana, a doszła w PL listem zwykłym. Malezyjska poczta ma problem, bo ten leżał po stronie naszej poczty. Jako że przesyłka była nierejestrowana, ale gruba dostałem awizo. Na poczcie poprosiłem o wpisanie nru z przesyłki i okazało się, że w bazie jest tylko poczta stwierdziła że potraktuje przesyłkę jako nierejestrowaną. Paczkę dostałem beż żadnych podpisów.
: niedziela 13 kwie 2014, 15:40
autor: marmez
Rozumiem, może jeszcze się wypowie ktoś, kto na rowerze widział/używał reflektora OP z L2 i któregoś z kolimatorów.
Coś mi się o oczy obijało, ze na rower niektórzy brali jednak X1, ale może było to ze względu na cenę.
Dzięki za informacje o przesyłaniu baterii z FT, przydadzą mi się
Pozdrawiam
: niedziela 13 kwie 2014, 21:12
autor: fazi
X1 będzie lepsza na rower ze względu na szerszy strumień światła a i tak jej zasięg będzie wystarczający do sprawnego poruszania się. Dobrym i polecanym często światełkiem jest modowany Convoy S2.
Pzdr
: niedziela 13 kwie 2014, 21:39
autor: ww296
L2P (i l2) jest lepsza pod każdym względem. Ale X1 jest mniejsza i tańsza...
Te "lepsze" względy to jakość wykonania, solidność, oddawanie ciepła i średnica reflektora - jeśli potrzeba szeroko to wybierasz po prostu szeroką optykę.
: niedziela 13 kwie 2014, 22:31
autor: Mikołaj
Ja używam X1 (a dużo jeżdżę nocą i to po górach), jest rewelacyjna a do tego mała i lekka, mocuję ją także do kasku.
: poniedziałek 14 kwie 2014, 06:07
autor: fazi
jeśli potrzeba szeroko to wybierasz po prostu szeroką optykę.
ww296 jesteś pewien, że do L2 i L2P
Greg montuje optykę (kolimatory)
Sądzę, że w nich montuje tylko refy fabryczne oparte na module D26 -więc nie ma wyboru co do wiązki. I tutaj przewage ma X1, S2 lub S3. Jakością wykonania L2 i L2P przewyzsza Convoye, ale nie jest to aż tak znaczna różnica zważywszy na cenę.
Pzdr
: poniedziałek 14 kwie 2014, 13:07
autor: j3sion
Myślałem nad X1 ale przeważyły czynniki o których pisał ww296, poza tym jeśli chodzi o wygląd L2 jest dużo ładniejsza. Może na zimę zaopatrzę się jeszcze w X1.
Jeżeli chodzi o L2P jak na razie nie ma jeszcze oferty z nowym sterownikiem, oraz nie widzę dużych różnic jeżeli chodzi o wygląd między nimi, jedynie chyba długość latarki jest nieco mniejsza.
Dzięki wszystkim za rady, jak latarka dotrze dopiszę opinie.
: poniedziałek 14 kwie 2014, 13:48
autor: ww296
Greg nie montuje optyki w postaci kolimatorów do Solarforce (przynajmniej w ofercie tego nie ma) ale można wybrać dwa reflektory świecący szeroko i wąsko, z tego co mi sie wydaje reflektory nie są fabryczne - ale po szczegóły odsyłam bezpośrednio do GREGA. niestety na rowerze zwłaszcza w nocy nie testowałem praktycznie żadnego oświetlenia wiec nie wiem czy szerokość świecenia jest wystarczająca. Miałem obie te latarki jednocześnie w ręce (L2P i X1) i jakościowo, mówię tu o różnicach subiektywnych, L2P to inna klasa.
Nie zmienia to faktu, że własnie dokonałem zamiany mojej L2P na X1 z powodu rozmiaru...
: poniedziałek 14 kwie 2014, 16:49
autor: Harryn
j3sion pisze:Jeżeli chodzi o L2P jak na razie nie ma jeszcze oferty z nowym sterownikiem
Zajrzyj na znany portal... (L2P i X1)
: poniedziałek 14 kwie 2014, 17:18
autor: j3sion
Harryn ostatnio sprawdzałem kilka dni temu a bodajże 10 była zmiana opisów aukcji, zamówiona już L2P będzie pewnie w przyszłym tygodniu.
: poniedziałek 14 kwie 2014, 17:19
autor: ElSor
L2P mimo, że jest ciekawą latarką to u mnie nie sprawdziła się na rowerze. Nie świeci za wąsko ani za szeroko, dobra by była jako latarka na leśne szlaki do świecenia do przodu do wykrywania przeszkód tak do 30 przed kołem ale ustawiona już tak by nie oślepiać nie świeci wystarczająco szeroko ani tym bardziej daleko - oświetla wtedy dobrze do 5m przed rowerem. Wolę bardziej zdecydowany snop światła (szeroki lub wąski a przy tym bardziej jednolity) a taki wytwarza np X1 z kolimatorami.
Dla przeciętnego użytkownika nie jest to jakaś drastyczna różnica ale ja jestem dosyć wybredny i szukam tego ideału do którego chyba już mi dużo nie brakuje (1wszy link w podpisie).
: poniedziałek 14 kwie 2014, 17:32
autor: j3sion
ElSor widziałem już Twój temat jakiś czas temu, można powiedzieć że to ideał, może w przyszłości dołożę kiedyś jeszcze światła na boki do kompletu. Mam nadzieję że na razie wystarczy mi L2P.