Źródło i cały artykuł..Chiński satelita wykrył obiekty unoszące się na wodzie w południowej strefie poszukiwań zaginionego 8 marca Boeinga 777 malezyjskich linii lotniczych Malaysia Airlines - poinformował malezyjski minister transportu. "The Telegraph" ujawnił zapis rozmowy między kontrolą lotu a pilotami maszyny. Samolot przewoził w luku bagażowym łatwopalne baterie litowo-jonowe - informuje "Daily Mail".
"Daily Mail":łatwopalne baterie litowo-jonowe na p
"Daily Mail":łatwopalne baterie litowo-jonowe na p
Li-ion same z siebie raczej się nie zapalą, ale znam przypadek, kiedy nie kontrolowane zwarcie narobiło wiele szkód, a reakcja z uwalnianiem sporej energii cieplnej jest dość gwałtowna i może doprowadzić do nieszczęścia, łącznie z uszkodzeniem ciała. W sprzyjających warunkach, może doprowadzić do wybuchu pożaru.
Na szczęście ani razu nie widziałem samoistnego zapłonu baterii, lecz jak byłem w samolocie to do plecaka schowałem paczkę chipsów, nawet nie wiecie jak się przeraziłem kiedy coś wybuchło w moim plecaku Myślę że zmiana ciśnienia ma znaczny wpływ na wypadki z bateriami. Z tego co pamiętam to ciśnienie w samolocie na pułapie 10-11km wynosiło ok. 750Hpa. Gdy na ziemi jest ok. 1000hPa. Nie zapominajmy też jak ostro traktowane są bagaże.
Według amerykańskich władz lotniczych, w ciągu ostatnich 23 lat baterie spowodowały na pokładach samolotów ponad 140 niebezpiecznych incydentów. W pojedynczych przypadkach doprowadziło to do katastrofy, nigdy jednak nie chodziło o samoloty pasażerskie, tylko transportowe - jak w 2010 roku, gdy rozbiła się maszyna należąca do firmy UPS.
Tylko że tutaj był 777 , Dreamliner z wadliwymi li-ionami to 787
Ostatnio zmieniony środa 26 mar 2014, 22:28 przez krzycho_, łącznie zmieniany 1 raz.
elektroda.pl
Borsuczy, są nadajniki nawet czarne skrzynki je posiadają.
Dodatkowo sygnał jest nadawany w infradźwiękach a pod wodą jest takich pełno, a dodatkowo jak wiadomo dźwięk w wodzie rozchodzi się inaczej niż w powietrzu i nie da się jednoznacznie podać źródła dźwięku.
Więc jak widzisz technologia jest ale nie jest to takie proste
Źródło
Problem tylko w tym że jak znajdzie się za głęboko to sygnał jest bardzo stłumiony i już nie jest jej tak łatwo znaleźć.Skrzynka wytrzymuje nacisk pięciu ton i posiada zautomatyzowany nadajnik do podwodnej lokalizacji, emitujący sygnał przez 30 dni.
Dodatkowo sygnał jest nadawany w infradźwiękach a pod wodą jest takich pełno, a dodatkowo jak wiadomo dźwięk w wodzie rozchodzi się inaczej niż w powietrzu i nie da się jednoznacznie podać źródła dźwięku.
Więc jak widzisz technologia jest ale nie jest to takie proste
Źródło
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Właśnie w radiu na końcu abecadła trwa rozmowa z jakimś pilotem, najpierw pani dziennikarka? prezenterka? radiowa zaczęła z tym pilotem rozmawiać o właśnie bateriach w samolocie, potem o złocie, a potem obudziła się wyobraźnia prowadzącej i m. in. zapytała wprost co byłoby gdyby zamachowiec terrorysta przyłożył pistolet do głowy pilota, potem zaczęła się gadka o tupolewie... Ewidentnie szukają sensacji.
Patrzcie jak łatwo o wypadek przy transporcie baterii litowo jonowych... Wystarczy wrzucić je do torby z nożami i po schodach sturlać.
Patrzcie jak łatwo o wypadek przy transporcie baterii litowo jonowych... Wystarczy wrzucić je do torby z nożami i po schodach sturlać.