Strona 1 z 1

Tank007 Tk-737 Mod XPG R5 -> XM-L2

: czwartek 20 mar 2014, 10:46
autor: beton88
Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post. W którym przedstawiam moją pierwszą modyfikację :)

W światełku oryginalny driver został uśmiercony, przez odwrotnie włożony akumulator w czasie ciemnej nocy. Padł na amen, więc został chałupniczo pominięty opornikiem w koszyku na baterie. Latarka świeciła ładnie... niestety bez żadnej stabilizacji i baterie zjadała na potęgę.

Jakiś czas później przyszło nowe światełko Olight S20 xm-l2, które miało zastąpić Tanka. Tak się nie stało, ponieważ szkoda mi zniszczyć Olighta ciężką pracą życia codziennego.

Dzięki informacjom od DNF i rzeczami od Grega, Tank od wczoraj ma nowe życie.

Najpierw chaos
Obrazek

XM-L2 T6 3C i XP-G
Obrazek

Driver to 4x AMC7135 (+2 AMC7135) = 2100 mA
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

XM-L2 T6 3C, SinkPAD 16mm
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mostek sprężynki drivera
Obrazek

Obrazek

Mostek sprężynki włącznika
Obrazek
Obrazek

Rzut z biurka na sufit +- 2m
Kwadrat nie skupia się idealnie bok ma rozmyty, ale mi to nie przeszkadza. Z odległości napisanej wyżej bok kwadratu ma +- 30cm. W tej pozycji mam wrażenie że głowica się bardziej grzeje niż w położeniu Moon.
Obrazek

Moon, tutaj tego nie widać, ale nie jest do końca okrągły :D
Obrazek

Latarka po paru minutach świecenia na 100% robi się dość ciepła, niestety nie mam jak zmierzyć dokładnej temperatury. Wydaje mi się jednak, że podczas jazdy rowerem to nie będzie miało większego znaczenia.

No to czas na testy odległość ok 70m
Olight s20
Obrazek

Tank007 Tk-737 XM-L2
Obrazek

Obrazek

Obrazek

na rowerze, foto robione telefonem więc nie oddaje tego co naprawdę widać, a widać dużo więcej.
Tank
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dolna krawędź Spota w mniej więcej 4m od roweru
Obrazek

Olight s20
Obrazek


Dodałem 2 podkładki na pastę termo (niestety nie miedziane, bo nie miałem) między kapsułę a aluminiowy pierścień z soczewką. Teraz się ładnie skupia spot no i ciut więcej powierzchni odbioru ciepła. Dorobiłem przy okazji brakującą podkładkę z teflonu pomiędzy SinkPAD a odbłyśnik.

Obrazek

Spot nie świeci maksem bo zdjęcia nie oddawały efektu
Obrazek

: czwartek 20 mar 2014, 11:36
autor: Zbychur
Spot masz rozmyty bo podłoże jest trochę wyższe od oryginału i soczewka nie osiąga optymalnej ogniskowej. Z pastą trochę przesadziłeś, może to spowodować odwrotny skutek. Mierzyłeś jaki prąd pobiera latarka z aku? Jak skupienie w porównaniu do XP-G?

: czwartek 20 mar 2014, 12:15
autor: ww296
o dokładnie to chcę zrobić w swoim Tanku! Mam ta sama wersje.

Pytanie czy dolny otwór w odbłyśniku jest większy niż emiter w xml, czy powiększałeś go?

No i najważniejsze - jaki zasięg i rozproszenie - na oryginalne diodzie z odległości 2,1 m bok kwadratu ma 20 cm. Oryginalny emiter jest pod odbłyśnikiem. Miedzy odbłyśnikiem a dioda jest taka trochę elastyczna podkładka z materiału izolującego - dociskająca podłoże do piguły i dystansująca go.
Ja to wygląda w terenie?

: czwartek 20 mar 2014, 14:04
autor: beton88
Spot w moim tanku i w oryginale był słaby. Myślałem żeby go poprawić wkładając dodatkową podkładkę między miesięczną kapsułę a aluminiową glowicę, wtedy by odsunęła dioda od soczewki.

Pastę zawsze mogę zdjąć, użyłem więcej profilaktycznie nie wiedziałem o ujemny skutku.

Prądu jeszcze nie mierzyłem.

Skupienie ciężko określić zależy od odległości, kwadrat jest na oko dwa razy większy, ale na oko to Kopernik umarł.

Otworu w odbłyśniku nie trzeba powiększać. Emiter jest wyżej niż xpg bo sinkpad jest wyższy. Nie przypominam sobie żadnej podkładki między dioda a odbłyśnikiem, u mnie odbłyśnik dociska diodę.

Testów w terenie jeszcze nie było. Postaram się w niedalekiej przyszłości wrzucić foto z testu oraz porównanie do olighta.

: czwartek 20 mar 2014, 14:38
autor: ww296
Beton88 - to dziwne, że nie miałeś podkładki miedzy metalowym odbłyśnikiem a podłożem diody - grozi to zrobieniem zwarcia bo metalowy odbłyśnik jest wkręcany do głowicy i jeśli kabelki zasilające ( a konkretnie kabel plusowy) będą zalutowane większą ilością cyny (lub wyższym lutem) to o zwarcie nietrudno.

Odległość diody od soczewki można regulować nie wkręcając piguły do oporu, zresztą u mnie tak własnie było oryginalnie. Wtedy trzeba zastosować klej do gwintów tak jak w oryginale, pasta może nie wystarczyć aby zapobiec samoistnemu ruchowi piguły. Odległość odbłyśnika od diody można regulować podkładka a w druga stronę ewentualnym spiłowaniem odbłyśnika.

: czwartek 20 mar 2014, 15:35
autor: beton88
Ww296 - U mnie podkładki nie było, ale fakt jest taki że odsyłałem latarkę na gwarancję i co oni robili nie wiem. Po powrocie oring był założony zamiast na soczewkę to pod nią. Więc spodziewać można się wszystkiego.