Strona 1 z 2

Postojówki na diodach CREE

: wtorek 18 mar 2014, 16:26
autor: patryk0102
Witam, noszę się z zamiarem kupna postojówek na diodach CREE do samochodu.W związku z tym, że trochę one kosztują i żebym się nie rozczarował, najpierw wolę się zapytać osób bardziej doświadczonych, czy naprawdę są to diody Cree oraz czy faktycznie mogą mieć 5W??
Oto link: http://allegro.pl/t10-w5w-cree-led-5w-c ... 28322.html
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.

: wtorek 18 mar 2014, 16:50
autor: ElSor
Diody mają 5W ale w tej obudowie 0,5W to max bezpieczne dla nich, przy założeniu, że były by na wolnym powietrzu. Grzejnik w postaci świateł mijania nawet przy 0,5W mocy zabije je w kilka dni.

: wtorek 18 mar 2014, 16:54
autor: Bocian
Może i jest tam Cree ale zamiennik W5W (zważywszy na gabaryty) w życiu nie będzie pracował (na upartego tak, ale kilka minut) z mocą 5W, gdyż się ugotuje. Z tego co widzę, to XP-E, więc nawet pracujące z mocą 1W (prąd 350mA ale według mnie to i tak za dużo aby takie W5W było żywotne) da nam 100+lm i będzie sporo jaśniejszy od żarnika W5W. Światło jednak będzie o wiele bardziej kierunkowe i nie każdy klosz wypełni jak oryginał.

Widziałem ostatnio u siebie jakiegoś cudaka, który po zmroku jeździł po osiedlu tylko na włączonych postojówkach LED i to uwaga... koloru niebieskiego :-| . Moim zdaniem szkoda kasy na te wynalazki gdyż korzyści z tego znikome (dyskusyjna żywotność LED w takich warunkach, oszczędność paliwa praktycznie zerowa) a tylko nerwy w przypadku awarii lub ewentualnej kontroli drogowej wnikliwego policjanta...

: wtorek 18 mar 2014, 17:42
autor: patryk0102
Nie liczę na żadne korzyści, chodzi mi jedynie o barwę światła :)
W grę oczywiście wchodzi tylko i wyłącznie kolor biały i dlatego wolałem zapytać, czy warto wydawać na te diody trochę więcej pieniędzy niż za powiedzmy"tradycyjne ledy" które kosztują max 6-7zł za sztukę(mowa o w5w).
Jednak skoro gra nie warta świeczki, to w takim razie odpuszczam.
Bardzo dziękuję za pomoc :wink:
Pozdrawiam.

: wtorek 18 mar 2014, 18:10
autor: skaktus
Te postojówki są zbudowane na prostych układach które samemu można przerobić na niższy prąd. Faktycznie często w leda idzie około 700 mA. Obudowa tych gabarytów daje spokojnie rady z 350 mA.

: środa 19 mar 2014, 09:54
autor: qba100
a jak ma się porównanie do w/w postojówki wersji z dodatkowymi czterema diodami smd 5630 świecącymi na boki które dobrze oświetlają lustro reflektora:
http://allegro.pl/zarowka-led-cree-5w-4 ... 78239.html
vs.
http://allegro.pl/zarowka-led-w5w-t10-5 ... 39264.html

??

: środa 19 mar 2014, 14:32
autor: Volo
Kupiłem to cudo u żółtych rączek za ok 7$ za parę (więc taniej) jeżdżę z nimi rok i jest ok, rzeczywiście używam ich zamiast "dziennych" a samochodzie. W skuterze jeżdżę tylko na nich z uwagi na małą wydajność prądnicy i szybko padający akus.

PS: Aha przy montażu wepchnąłem do gniazda kawałeczek gumy, od wibracji w kloszu z uwagi na "duży i ciężki kokon" lubiały wysuwać się i wpadać do środka lampy.

: środa 19 mar 2014, 15:13
autor: qba100
Volo, które dokładnie kupiłeś?

: środa 19 mar 2014, 16:34
autor: skaktus
Te z ledami 5630 moim zdaniem będą miały za małą powierzchnie do oddania ciepła, choć tutaj wszystko zależy jaki prądy idzie w ledy.

To czy taka postojówka "da radę w lustrze" zalezy od samej budowy reflektora. W nocy może oślepiać lub zbytnio zwracać swoją uwagę, zwłasza barwą która często jest w granicach 7000K co w połączeniu z żarówką i ulicznym oświetleniem daje wrażenie niebieskiego światła.

: środa 19 mar 2014, 18:24
autor: Volo
Ja kupiłem takie:

Obrazek


PS:Widzę że na Ebayu rozrzut cen od 5$ do 30$ za pare.

: środa 19 mar 2014, 19:18
autor: skaktus
Zaglądałeś do środka / mierzyłeś parametry ?

: środa 19 mar 2014, 21:03
autor: Volo
Nie rozbierałem bo zaklejone solidnie i bałem się że uszkodzę całość, jak się przepali to zrobię "sekcję zwłok".
Na odpalonym silniku (ok 14V) ciągnie ok 380-400mA

: czwartek 20 mar 2014, 13:45
autor: skaktus
A jak z grzaniem ? Na dniach będę kupował takie cudo i zastanawiam się co wybrać.

: czwartek 20 mar 2014, 21:31
autor: Volo
Uwaga mój błąd, mierzone na kablu w samochodzie, ale obie diody przy włączonych "pozycyjnych" (linia bezpiecznika) dają te ok 400mA. Po podpięciu solo, do zasilacza na 14,5V ciągnie jedna dioda 240-250mA
Coś mi nie grało z mocą ogólną do diody XP-G wychodziło ok 5,6W.

PS: Ten metal po ok 5 min działania jest dość ciepły i nie da się utrzymać w palcach.
Po ok roku jeszcze działają, więc nie jest źle. Jesienią przeżyły trasę ok 7h.

: czwartek 20 mar 2014, 23:27
autor: skaktus
Parametry które podałeś dają nam jakieś 3,6W, do tego odliczając straty na przetwornicy będzie jakieś 3,3 W. Całkiem sporo jak na takie maleństwo...