Rowerowy pogromca ciemności
: piątek 14 mar 2014, 18:25
Witam wszystkich serdecznie
Do tej pory byłem jedynie biernym użytkownikom forum, w głównej mierze studiowałem zawartą tu treść. Trafiłem tu przypadkiem, szukałem opinii o rowerowych lampach LED-owych. Powiem szczerze, aby przebrnąć wszystkie wartościowe wątki trzeba poświęcić sporo czasu. Ale było warto. Po dłuższym zastanowieniu zdecydowałem się na wykonanie własnoręcznie lampki która spełni moje oczekiwania.
Wątek ten rozpoczynam celem poradzenia się, czy mój tok rozumowania jest prawidłowy.
Gdyby coś w mych rozmyślaniach było błędem, proszę o naprowadzenie mnie na prawidłowy tor, będę niezmiernie wdzięczny. Jestem dopiero przed zakupami, nie chciał bym popełnić błędu.
Obudowa: aluminiowy kształtownik 25x25x1,5
Zasilanie: akumulator Ni-Cd 14,4V 2Ah
Diody: XP-G R5 - 2 sztuki , MK-R H4 -1 sztuka (Ledim, Maritex)
Driver: R105 1,1A / 0,55A dla 2x XP-G (Ledim)
--------- PI14V2 1,05A dla MK-R (Dareltek)
Optyka: CXP-G-O dla XP-G i CMC-SS dla MK-R
Wstępem wyjaśnienia, dlaczego tak, a nie inaczej.
W związku z brakiem dostępu do tokarki / frezarki musiałem sprawę jak najbardziej uprościć. Stąd kształtownik, ogólnodostępny, tani i łatwy w obróbce.
Zasilanie z Ni-Cd, ponieważ posiadam zestaw Makity z akumulatorami i szybką ładowarkę.
Przeglądając forum dostrzegam tendencje do użytkowania ogniw 18650, lecz musiał bym zakupić ogniwa, ładnie je opakować, zakupić balanser co znacząco podniesie koszty.
Jeżeli nie ma przeciwwskazań co do zastosowania tych akumulatorów to ich chciał bym użyć.
Diody XP-G standardowo napędzał będę 0,55A, jako światło główne z możliwością podbicia do 1,1A. Dioda MK-R jedynie w nagłych przypadkach, sporadycznie.
Optyka owal dla obu diod wynika z tego, że przy okazji tegoż projektu wykonam lampkę opartą o jedną diodę XP-G z optyka 15°, zasilaną z dynama HUB. Za układ zasilający będzie robił schemat 2 z strony pilom.com
Wiem, ze są ciekawsze rozwiązania co do zasilania z piasty, lecz ten jest prosty i tani, co ma dla mnie kluczowe znaczenie gdyż nic bardziej skompilowanego bym sam nie wykonał.
Do załączania zastosuję przełączniki hebelkowe w gumowych osłonach
Ciepło z diody będę chciał odprowadzić poprzez miedziano aluminiowy "rdzeń" który rozproszy ciepło na obudowę.
Lampa będzie umiejscowiona na kierownicy, przymocowana 2 aluminiowymi uchwytami które będą odprowadzać ciepło na aluminiową kierownicę.
Proszę o opinie czy mój "projekt" jest poprawny i coś warty.
Jeżeli mogę, pytania dodatkowe, które troszkę rozwieją me wątpliwości.
Maritex sprzedaję diodę MK-R H4 na MCPCB, moduł opisany jako połączony niezależnie. Czy dla mnie, jako potencjalnego nabywce oznacza to, że każdą strukturę mogę zasilić osobno a jeżeli chciał bym je w szeregu to muszę takie połączenie wykona sam ?
Czy zastosowane tam podłoże podoła 1,05A ? XP-G będę kupował w Ledim, gdzie dysponują miedzianymi podłożami, więc tutaj się nie martwię, lecz obawiam się, jak będzie się spisywać w/w podłoże u MK-R.
Do tej pory byłem jedynie biernym użytkownikom forum, w głównej mierze studiowałem zawartą tu treść. Trafiłem tu przypadkiem, szukałem opinii o rowerowych lampach LED-owych. Powiem szczerze, aby przebrnąć wszystkie wartościowe wątki trzeba poświęcić sporo czasu. Ale było warto. Po dłuższym zastanowieniu zdecydowałem się na wykonanie własnoręcznie lampki która spełni moje oczekiwania.
Wątek ten rozpoczynam celem poradzenia się, czy mój tok rozumowania jest prawidłowy.
Gdyby coś w mych rozmyślaniach było błędem, proszę o naprowadzenie mnie na prawidłowy tor, będę niezmiernie wdzięczny. Jestem dopiero przed zakupami, nie chciał bym popełnić błędu.
Obudowa: aluminiowy kształtownik 25x25x1,5
Zasilanie: akumulator Ni-Cd 14,4V 2Ah
Diody: XP-G R5 - 2 sztuki , MK-R H4 -1 sztuka (Ledim, Maritex)
Driver: R105 1,1A / 0,55A dla 2x XP-G (Ledim)
--------- PI14V2 1,05A dla MK-R (Dareltek)
Optyka: CXP-G-O dla XP-G i CMC-SS dla MK-R
Wstępem wyjaśnienia, dlaczego tak, a nie inaczej.
W związku z brakiem dostępu do tokarki / frezarki musiałem sprawę jak najbardziej uprościć. Stąd kształtownik, ogólnodostępny, tani i łatwy w obróbce.
Zasilanie z Ni-Cd, ponieważ posiadam zestaw Makity z akumulatorami i szybką ładowarkę.
Przeglądając forum dostrzegam tendencje do użytkowania ogniw 18650, lecz musiał bym zakupić ogniwa, ładnie je opakować, zakupić balanser co znacząco podniesie koszty.
Jeżeli nie ma przeciwwskazań co do zastosowania tych akumulatorów to ich chciał bym użyć.
Diody XP-G standardowo napędzał będę 0,55A, jako światło główne z możliwością podbicia do 1,1A. Dioda MK-R jedynie w nagłych przypadkach, sporadycznie.
Optyka owal dla obu diod wynika z tego, że przy okazji tegoż projektu wykonam lampkę opartą o jedną diodę XP-G z optyka 15°, zasilaną z dynama HUB. Za układ zasilający będzie robił schemat 2 z strony pilom.com
Wiem, ze są ciekawsze rozwiązania co do zasilania z piasty, lecz ten jest prosty i tani, co ma dla mnie kluczowe znaczenie gdyż nic bardziej skompilowanego bym sam nie wykonał.
Do załączania zastosuję przełączniki hebelkowe w gumowych osłonach
Ciepło z diody będę chciał odprowadzić poprzez miedziano aluminiowy "rdzeń" który rozproszy ciepło na obudowę.
Lampa będzie umiejscowiona na kierownicy, przymocowana 2 aluminiowymi uchwytami które będą odprowadzać ciepło na aluminiową kierownicę.
Proszę o opinie czy mój "projekt" jest poprawny i coś warty.
Jeżeli mogę, pytania dodatkowe, które troszkę rozwieją me wątpliwości.
Maritex sprzedaję diodę MK-R H4 na MCPCB, moduł opisany jako połączony niezależnie. Czy dla mnie, jako potencjalnego nabywce oznacza to, że każdą strukturę mogę zasilić osobno a jeżeli chciał bym je w szeregu to muszę takie połączenie wykona sam ?
Czy zastosowane tam podłoże podoła 1,05A ? XP-G będę kupował w Ledim, gdzie dysponują miedzianymi podłożami, więc tutaj się nie martwię, lecz obawiam się, jak będzie się spisywać w/w podłoże u MK-R.