Strona 1 z 2

HID Retrofit - ktoś ma / korzysta ?

: środa 26 lut 2014, 17:31
autor: skaktus
Witam.

Być może w niedługim czasie będę miał do lekkich zmian pewne auto, marka X, rocznik 2011. Auto fabrycznie posiada oświetlenie na H4, brak w jakiejkolwiek opcji xenonu. Modele z xenonem występują jedynie w Azji. Co ciekawe, na kloszu lampy w PL mamy homologację na halogen a z tyłu na halogen i xenon....

Ale wracając do tematu - opcja jest taka - w miejsce żarówki montaż soczewki. Soczewka standardowa, bixenon. Montuje się ją bardzo prosto - soczewkę wkładamy w miejsce po żarówce, z tyłu nakładamy podkładkę w kształcie mocowania H4 (które stabilizuje soczewkę), na to nakrętka i gotowe. Soczewka na palnik D2S, przesłona sterowana elektromagnesem.

http://www.aliexpress.com/item/H4-Proje ... 22660.html

Oryginalnie obudowa ma miejsce na przetwornicę - chciałbym do tego zakupić takową oryginalną przetwornicę i zamontować je w dane miejsce w lampie.

Spryskiwacze na bazie pompki wysokociśnieniowej i spryskiwaczu standardowym do tego typu lamp.

Poziomowanie na bazie automatycznych systemów dostępnych w PL np.:

http://www.aliexpress.com/item/free-shi ... 12297.html

System ten jest w pełni autonomiczny itd. Mam zamiar zaopatrzyć się w taką wersję jak w linku lub zamiast potencjometru jest ekran LCD.

Na koniec palniki D2S Osrama ze względu na barwę - celuję w 4100K.

Co myślicie o takiej przeróbce ?

: środa 26 lut 2014, 18:00
autor: Nightmare
Kilka lat temu robiłem taka przeróbkę z cyfrowym żyroskopem itd i bajka tylko jeszcze rzeźbiłem u grawera homologację na D2S :P

: środa 26 lut 2014, 18:25
autor: skaktus
Chętnie również bym wymodził homologację, ale reflektor jest plastikowy i homologacja jest od wewnątrz + do tego nietypowy kształt itd.

Jak u ciebie wyglądała rzeźba, jak na przeglądach itd ?

: czwartek 27 lut 2014, 17:10
autor: Nightmare
Wysłałem do jakiejś zewnętrznej firmy spolerowała mi szklany klosz do goła łącznie z homologacjami. Znajomy wygrawerował od środka odpowiednie znaki homologacyjne i bez problemu przechodził testy na przeglądzie które głównie wyglądały na zasadzie są homologacje i naciśniemy tył auta i zobaczymy czy poziomuje :P za dużo nie naciskali bo sportowy zawias robił swoje :P Patrole policyjne też nigdy się nie doczepiały

: czwartek 27 lut 2014, 18:26
autor: skaktus
Pamiętasz może na jakim zestawie to pracowało - system poziomowania ?

: czwartek 27 lut 2014, 18:45
autor: Nightmare
Pamiętasz może na jakim zestawie to pracowało - system poziomowania ?
Tego już ci nie powiem zakupiony był na allegro za prawie 700zł

: czwartek 27 lut 2014, 18:48
autor: skaktus
A jak to dziś wygląda, orientujesz się ?

: sobota 01 mar 2014, 23:08
autor: ...John
Ciekaw jestem jak działa poziomowanie oparte o elektroniczny żyroskop.
Co się dzieje w sytuacji gdy jedziemy autem pod górę, albo z góry?

Tak czy siak, miałem już kilka samochodów z fabrycznie montowanym takim systemem i uważam, że w praktyce nie dział to tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.

Dlatego, gdybym ja miał montować niefabryczny zestaw to poziomowaniem nie zawracał bym sobie głowy, a zwrócił uwagę na poprawne wypoziomowanie soczewek, oraz przestawienie manualne reflektora w taki sposób, by z kabiny ręcznie nie dało się go podnieść zbyt wysoko.

: niedziela 02 mar 2014, 00:15
autor: skaktus
Zależy jaki masz system poziomowania - "zwykły" czy jak to nazywają "białkowy", choć ja to bym nazwał tak - zwykłe to pasywne a białkowe to aktywne.

Pasywne działa w 90% aut - ruszasz autem i to poziomuje lampy, wystarczy nie gasić silnika, zawalić bagażnik bagażem i już lampy świecą dużo wyżej - ten system jest aktywny tylko przy odpaleniu auta.

System aktywny poziomuje przy jeździe pod górę i z góry itd, ale nie wykrywa dziur itp - w wypadku gdyby miał poziomować dziury to silniki lamp należało by wymieniać co parę tysięcy km.

Szwagier ma lagunę z xenonem i ma system pasywny, działa tylko po włączeniu lamp. Niby cacy a lampy i tak oślepiają jak diabli... Odcięcie kiepskie i rozmazane, zastanawiam się jak to w ogóle dostało homologację.

Co do mojej przeróbki - soczewki są mocowane w gniazdo H4 + "wkładki" o kształcie żarówki H4 + nakrętka i soczewki nie ruszysz - siedzi tak samo "twardo" jak żarówka.

Koszt poziomowania to około 350 zł, prawdopodobnie zamontuję same soczewki + oru przetwornice i porządne spryskiwacze a sam system poziomowania będzie jedynie symulowany (ruch soczewek po odpaleniu palników) :roll:

: czwartek 13 lis 2014, 23:49
autor: Bart12400
Minęło już trochę czasu od ostatniego wpisu, ale zapytam, bo interesuje mnie ten temat w odniesieniu do własnego samochodu.

Jak ostatecznie skończył się temat przeróbek:
a) montażu spryskiwaczy, gdzie znalazłeś taka pompkę i jak poradziłeś sobie z montażem samych spryskiwaczy,
b) poziomowania na bazie automatycznego systemu z Aliexpress?

: środa 26 lis 2014, 22:48
autor: zrazik
Bart12400 pisze:Minęło już trochę czasu od ostatniego wpisu, ale zapytam, bo interesuje mnie ten temat w odniesieniu do własnego samochodu.

Jak ostatecznie skończył się temat przeróbek:
a) montażu spryskiwaczy, gdzie znalazłeś taka pompkę i jak poradziłeś sobie z montażem samych spryskiwaczy,
b) poziomowania na bazie automatycznego systemu z Aliexpress?
Pozwolę się wtrącić - spryskiwacze ciśnieniowe - najlepiej z wyższych wersji danego modelu, koszt od 100 do 500zł (w zależności od popytu/podaży) za zestaw (spryskiwacze, zaślepki, większy/drugi zbiorniczek z pompką, przewody, przekaźnik, ew manetka lub przycisk spryskiwania reflektorów)

oczywiście do każdego modelu przy odrobinie chęci i zaparcia idzie do 100wy dorwać coś z innego modelu i dopasować. Np Sintra, czy niektóre starsze bmw mają osobny zbiorniczek (ok 2,5l) z pompką wysokociśnieniową - nie trzeba modzić przy standardowym.
Sterowanie albo zwykłym przekaźnikiem na przycisk, albo dorwać przekaźnik który zadziała co 5 spryskiwanie szyb etc.

Aha i jak zamontujecie HIDa to ukryjcie gdzieś ręczną regulację lamp, bo czasem się mogą tu i tam przyczepić że to przeróbka, a tak - Panie to tak przecie w oryginale było ;)

: poniedziałek 01 gru 2014, 18:48
autor: Bart12400
zrazik pisze:
Bart12400 pisze:Minęło już trochę czasu od ostatniego wpisu, ale zapytam, bo interesuje mnie ten temat w odniesieniu do własnego samochodu.

Jak ostatecznie skończył się temat przeróbek:
a) montażu spryskiwaczy, gdzie znalazłeś taka pompkę i jak poradziłeś sobie z montażem samych spryskiwaczy,
b) poziomowania na bazie automatycznego systemu z Aliexpress?
Pozwolę się wtrącić - spryskiwacze ciśnieniowe - najlepiej z wyższych wersji danego modelu, koszt od 100 do 500zł (w zależności od popytu/podaży) za zestaw (spryskiwacze, zaślepki, większy/drugi zbiorniczek z pompką, przewody, przekaźnik, ew manetka lub przycisk spryskiwania reflektorów)

oczywiście do każdego modelu przy odrobinie chęci i zaparcia idzie do 100wy dorwać coś z innego modelu i dopasować. Np Sintra, czy niektóre starsze bmw mają osobny zbiorniczek (ok 2,5l) z pompką wysokociśnieniową - nie trzeba modzić przy standardowym.
Sterowanie albo zwykłym przekaźnikiem na przycisk, albo dorwać przekaźnik który zadziała co 5 spryskiwanie szyb etc.

Aha i jak zamontujecie HIDa to ukryjcie gdzieś ręczną regulację lamp, bo czasem się mogą tu i tam przyczepić że to przeróbka, a tak - Panie to tak przecie w oryginale było ;)
Próbuję znaleźć spryskiwacze do swojego Saaba 93, portret poniżej, ale nie jest łatwo :-).

Obrazek

Chyba najłatwiej byłoby kupić cały zderzak ze spryskiwaczami, jak w ori. Jedynie cena ....

Obrazek

W innym wypadku trzeba jeszcze wycinać otwory w zderzaku, aby zamontować spryskiwacze oraz wykombinować jakiś stelaż dla mocowania pompek. Nie wiem, na ile to może być karkołomne. Czytałem, że stosunkowo łatwo można zamontować w wielu samochodach spryskiwacze od Octavii I.

: środa 03 gru 2014, 03:11
autor: GrzechVip
Kiedyś znajomy drążył temat ponieważ przerabiał reflektory na bi-ksenonowe i podpadł władzy i najtaniej znalazł oryginalne spryskiwacze do chyba S2 audi były montowane w okrągły mały otwór. Nowe ok 100zł + pompka i zbiornik. Nie sprawdzałem ale może komuś się przyda.

: sobota 13 gru 2014, 01:58
autor: Rander
Nightmare pisze:Wysłałem do jakiejś zewnętrznej firmy spolerowała mi szklany klosz do goła łącznie z homologacjami. Znajomy wygrawerował od środka odpowiednie znaki homologacyjne i bez problemu przechodził testy na przeglądzie które głównie wyglądały na zasadzie są homologacje i naciśniemy tył auta i zobaczymy czy poziomuje :P za dużo nie naciskali bo sportowy zawias robił swoje :P Patrole policyjne też nigdy się nie doczepiały
Czy ktoś mógłby pokazać w miarę wyraźną fotkę z "poprawionymi" kloszami dla xenonów?
Chodzi mi o grawerkę.

: niedziela 14 gru 2014, 18:07
autor: Bart12400
Czy ktoś może podpowiedzieć warsztat w mazowieckim lub w okolicach Krakowa, gdzie mogą się zająć kompasową instalacją takowego sprzętu (tj. przeróbka i dołożenie spryskiwaczy) do mojego Saabcia?

Mam nowe soczewki bixenon zrobione w Hidretrofit i jestem bardzo zadowolony. Chciałbym pójść dalej.

[ Dodano: 14 Grudzień 2014, 18:11 ]
Rander pisze:
Nightmare pisze:Wysłałem do jakiejś zewnętrznej firmy spolerowała mi szklany klosz do goła łącznie z homologacjami. Znajomy wygrawerował od środka odpowiednie znaki homologacyjne i bez problemu przechodził testy na przeglądzie które głównie wyglądały na zasadzie są homologacje i naciśniemy tył auta i zobaczymy czy poziomuje :P za dużo nie naciskali bo sportowy zawias robił swoje :P Patrole policyjne też nigdy się nie doczepiały
Czy ktoś mógłby pokazać w miarę wyraźną fotkę z "poprawionymi" kloszami dla xenonów?
Chodzi mi o grawerkę.
Mogę Ci zrobić wyraźne :mrgreen: zdjęcie ori reflektorów w moim Saabie, które są homologowane do xenon-ów. Jeżeli jesteś zainteresowany pisz ma PW.