Strona 1 z 1
Czy ktoś z Was robił HIDa na rower??
: sobota 15 lut 2014, 18:30
autor: kubaswiatelka
Witam. Dorwałem ostatnio na szrocie lampę z soczewkami i zastanawiam się nad zrobieniem HIDa na rower ale.... . Ale nie chcę mocy 35W tylko powiedzmy 15-20W. Czy istnieją takie palniki i przetwornice??? Czy warte to w ogóle zachodu?? Lampa miała by służyć jako światła krótkie ponieważ ma przysłonę odcinającą jak w samochodach. Nie jest to zbyt duża soczewka więc to też plus lampy na rower. Może udało by się to upakować w jakąś zgrabną aluminiową lub plastikową obudowę a ogniwa w sakiewkę. Pytanie tylko jak to wychodzi cenowo taki nietypowy żarnik i przetwornica?
Pozdrawiam
: sobota 15 lut 2014, 22:31
autor: skaktus
W 90% przetwornic można obniżyć moc na zwykłym palniku 35W do niższej lub też podwyższyć - słowo klucz - rezystory pomiarowe
Na forum były już dość dawno takie projekty. Ogólnie fajnie ale gliny lubią się czepiać
: sobota 15 lut 2014, 22:36
autor: kubaswiatelka
Ale czego tu się czepić jak masz ładne odcięcie??
Co do obniżania mocy dużo z tym zachodu? Z tego co czytałem to najlepszy pakiet byłby 3s3p ale wożenie dodatkowych ogniw to nie problem
.
Skaktus a jakie małe przetwornice byś polecił bo Ty tam chyba się bawisz w przetwornicach??
: sobota 15 lut 2014, 22:50
autor: skaktus
Małe ? Jakakolwiek mini bez cewki na przewodzie.
Czego ma się czepiać ? Xenon to już nie zabawka, zwraca uwagę itd. Zacznie się czepiać że brak homologacji itd. A odcięcie musi być
jak w xenonie
A tak na poważnie to pewnie nie ma przepisów mówiących o rowerze i xenonie.
: wtorek 18 lut 2014, 21:03
autor: fazi
skaktus
Xenon to już nie zabawka, zwraca uwagę itd. Zacznie się czepiać że brak homologacji itd.
Sęk w tym, że nie ma czegoś takiego jak homologacja na światła rowerowe
Tutaj jest wolna amerykanka. Przy mocy 15-20W z HID-a masz podobną ilość światła co z dwóch XM-L2 a są tacy co mają po 3-4 latareczki lub 1 wieloledową.
Pzdr
: wtorek 18 lut 2014, 22:33
autor: kubaswiatelka
Ja mam obecnie solarstorm x2, 5x led i troche słabo na ale jeszcze nie są po przeróbkach. HID będzie mi służył albo jako światło krótkie albo jako długie do jazdy po lesie oczywiście(to się jeszcze zobaczy bo mam 2 soczewki z różnymi lustrami
A ile to bierze A z pakietu?
: wtorek 18 lut 2014, 23:17
autor: Zbychur
kubaswiatelka,
Takie coś sobie zamontuj,
http://latarki.pl/produkty/bez_kategori ... e/613.html
tylko pakiecik i palisz asfalt
: środa 26 mar 2014, 17:59
autor: arek5231
Witam!
Ja dla sprawdzenia założyłem hida w soczewce samochodowej na uchwyt h7, efekt byl taki że rowerzysta jadący przede mną tak się odwracał, że mało orła nie wywinął
A tak na poważnie, efekt ciekawy z odcięciem górnej lini ale stanowczo za duża soczewka na rower. Mniejszy odbłyśnik mieszczący cały palnik byłby ciekawym rozwiązaniem jednakże mija się to troche z celem ze względu na wielkość systemu i duży pakiet ogniw potrzebny do dłuższego zasilania. Ja jechałem akurat z pakietem 3S3P.
Pozdrawiam
: czwartek 27 mar 2014, 13:35
autor: skaktus
Zawsze można założyć soczewkę z lamp przeciwmgielnych - te są zazwyczaj dużo mniejsze. A reszta niestety będzie "dyndać".
: czwartek 24 kwie 2014, 18:33
autor: simon-u
Jeśli to mają być światła często zmieniane podczas jazdy, tzn. częste ON/OFF to hida odradzam. Potrzebuje chwilę na rozświecenie się, a przy okazji szarpie duże prądy. Lepsze będą tutaj ledy.
Do ciągłego świecenia, jak najbardziej tak, tylko zamiast zmniejszać moc przetwornicy (palnik nie wejdzie w punkt pracy i zniszczy się szybciej niż na mocy nominalnej), zwiększyć ją