Strona 1 z 1
Okulary polaryzacyjne do jazdy nocą
: piątek 07 lut 2014, 10:37
autor: Mantom
W necie można czasem trafić, np.
http://www.sportmaxx.pl/product-pol-397 ... -NOCA.html
http://allegro.pl/okulary-do-jazdy-noca ... 74881.html
Są też inne
http://www.lenscrafters.com/lc-us/trans ... -US-053113
http://allegro.pl/nowosc-transitions-va ... 08481.html
(tu jednak małą czcionką napisano, że nie aktywują się za szybą samochodu)
Czy ktoś używa tych żółtych? IMO filtr polaryzacyjny pochłania światło, więc obraz powinien wyraźnie być ciemniejszy niż bez okularów.
: piątek 07 lut 2014, 10:54
autor: Fluxor
Taki chwyt marketingowy, żeby tylko sprzedać. Działa tak samo jak woda napromieniowana rękoma (kiedys na Polsacie leciał program ręce, które leczą)
: piątek 07 lut 2014, 11:05
autor: Kekacz
Tej polaryzacji to chyba jest tyle co na naklejce napisali, albo ledwo lub nawet niezauważalnie działającej.
Gdyby to miało skutecznie wygaszać odbicia wtedy i producenci fotograficznych polarów wypuściliby modele nie zabierające aż 2 działek przesłony, gdzie bądź co bądź każda ilość światła jest cenna.
: piątek 07 lut 2014, 11:49
autor: marmez
O ile rozumiem sens tego Transitions* (polaroidy ściemniające się na słońcu), do używania w dzień. To niestety "nocne polaroidy"** moim zdaniem nadają się do Kitów z Allegro, bo to by było tak, jak założyć zwykłe polaroidy przeciwsłoneczne w nocy.
A to, że reflektory nie oślepiają to bzdura! Najwyżej może mniej oślepiać światło odbite od asfaltu! Bo ono może być spolaryzowane. ***
Co co żółtego filtru... To chyba tak samo, jak żółte żarówki w samochodzie - czyli nie mam pojęcia co to może dawać. Taki filtr przycina trochę światło niebieskie, czerwone, zielone... zostaje trochę więcej żółtego, ogólnie każdego światła mniej.
Ogólnie w pierwszych dwóch linkach zdjęcia "porównujące" to Photoshop aż mdli. W jednym wyostrzenie obrazu!!! śmiech na sali. Na drugim dorysowane mocne oślepienia od reflektorów (ale tylko do pierwszych aut, te dalej już bez mian, z "Śiuper" soczewkami, czy bez... Natura światłą się zmieniła od odległości... )
* Choć nie wiem czy faktycznie to filtr polaryzacyjny się wtedy uaktywnia. Tak czy owak w ostatnich linkach nie widzę, żeby to zalecali do używania w nocy...
** Istnienie filtru polaryzacyjnego w okularach ławo sprawdzić mając dwie pary takich okularów, patrzymy przez dwa szkła ustawione prostopadle do siebie - obraz powinien zrobić się całkowicie czarny - brak przechodzenia światła w ogóle (albo bardzo, bardzo mało).
*** Światło polaryzuje się przy odbiciu od niemetalicznych powierzchni (czyli na drodze, to asfalt, szyby samochodów (ale nie tych z antyrefleksowymi filtrami!).
[ Dodano: 7 Luty 2014, 11:53 ]
Swoją drogą, jak by tak wszystkie reflektory samochodowe emitowały tylko światło spolaryzowane w pionie, a kierowcy mieliby okulary z filtrem polaryzacyjnym poziomym, to by faktycznie mogły takie światła nie oślepiać... Ale ile światła by trzeba zatrzymać w reflektorze...
: piątek 07 lut 2014, 12:32
autor: Uka
Też przerabiałem ten problem. Otóż takie z allegro za 20zł to se można w tyłek włożyć. Normalna soczewka "zerówka" u optyka kosztuje około 100zł.
Co się dowiedziałem:
- Do jazdy w nocy to okulary z anty refleksem (jeśli musisz nosić)
- Okulary zółte można używać do jazdy we mgle i tylko w dzień (przy ograniczonej widoczności)
- Żadne okulary barwione nie nadają się do jazdy nocą, tym bardziej okulary z polaryzacją. W nocy jest mało światła i nie ma potrzeby, żeby to światło ograniczać
- Kiedyś były soczewki Blue Blocker i Driwear, ale te działały jak były napylone na soczewki szklane.
- Foto chormy? Działają na UV, więc za szybą samochodu się nie przyciemnią.
Osobiście przymierzałem szkła z Blue Blocker. Powiem, że nie źle dają kopa i rozjaśniają obraz, ale jak wspomniałem nadają się do jazdy we mgle i to w dzień.
Dlaczego to kit jest? A dlatego, że jak jedziesz w nocy i masz okulary, które rozjaśniają obraz to wszystko w porządku, dopóki nie mijasz się z samochodem z naprzeciwka, który cię oślepi na parę chwil.
Tak więc jeśli nosisz okulary to musisz mieć 2 pary, przyciemniane do jazdy w dzień oraz z dobrym AR do jazdy nocą (klasa 9 i wyższa jeśli dobrze pamiętam). Ewentualnie trzecie do jazdy we mgle.
: piątek 07 lut 2014, 13:37
autor: max4max
Uka pisze:- Foto chormy? Działają na UV, więc za szybą samochodu się nie przyciemnią.
Jeżdżę cały czas w fotochromach i na pewno się przyciemniają.
: sobota 08 lut 2014, 08:29
autor: Mantom
Uka pisze:Też przerabiałem ten problem. Otóż takie z allegro za 20zł to se można w tyłek włożyć
Niekoniecznie. Mam takie zwykłe żółte i jakoś dają radę.
Normalna soczewka "zerówka" u optyka kosztuje około 100zł.
Dlatego pewnie Ci powiedział o wkładaniu w tylek
- Okulary zółte można używać do jazdy we mgle i tylko w dzień (przy ograniczonej widoczności)
- Żadne okulary barwione nie nadają się do jazdy nocą, tym bardziej okulary z polaryzacją. W nocy jest mało światła i nie ma potrzeby, żeby to światło ograniczać
czasem używam tych zółtych w nocy i powiem, że dobrze tłumią światła samochodów jadących z przeciwka (a zwłaszcza ksenonów), natomiast własne światła i otoczenia tylko lekko. Ale zalezy to od warunków. W każdym razie jak jest dobra pogoda to śmiało mozna uzywać.
- Kiedyś były soczewki Blue Blocker i Driwear, ale te działały jak były napylone na soczewki szklane.
- Foto chormy? Działają na UV, więc za szybą samochodu się nie przyciemnią.
BlueBlocker są nadal produkowane,
http://www.jzo.com.pl/pages/content/569.html
Są też obecnie fotochromy przyciemniajace się w samochodzie,
http://www.optykbiela.pl/oferta/soczewk ... owcow.html
Dlaczego to kit jest? A dlatego, że jak jedziesz w nocy i masz okulary, które rozjaśniają obraz to wszystko w porządku, dopóki nie mijasz się z samochodem z naprzeciwka, który cię oślepi na parę chwil.
To nie patrz na niego. Ew. zamknij na chwilę jedno oko
: sobota 08 lut 2014, 15:57
autor: Uka
Przedstawiłem moje zdanie. Każdy jeździ jak chce.. Nawet tak:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=Q9JDZYOY43U[/youtube]
: niedziela 09 lut 2014, 10:02
autor: Mantom
A co to ma wspólnego z tematem?
: niedziela 09 lut 2014, 14:10
autor: Joachim
Mantom pisze:A co to ma wspólnego z tematem?
Witam.
Myślę że ta pani zapomniała włożyć okulary i dlatego nie widziała, że ręczny jest zaciągnięty
Pozdrawiam.
: niedziela 09 lut 2014, 15:03
autor: Voit
Nie ma cudownych okularów do jazdy nocą.
Nie istnieją.
W dodatku wszystko, co jest pomiędzy gałką oczną a światem zewnętrznym, pochłania część światła i zniekształca obraz, wiec daje efekt dokładnie odwrotny, niż oczekiwany.
Jeśli dużo jeździsz nocą, zadbaj o stan reflektotów, umyj szyby w aucie, od wewnątrz również.
Jeśli nosisz szkła korekcyjne, to też je wyczyść.
Jeśli źle widzisz, przerwij jazdę i daj oczom chwilę odpocząć.
Okulary korekcyjne powinny mieć powłokę antyrefleksyjną, bez tej powłoki oko męczy się o wiele bardziej. Nie tylko podczas prowadzenia auta.
Okulary z blue blokerem nie są przeznaczone do jazdy nocą, tylko przy słabej widoczności. Poprawiają kontrast.
http://www.jzo.com.pl/pages/content/569.html
: środa 12 lut 2014, 12:35
autor: tomeksz68
Jeśli chodzi o okulary do jazdy nocą to tylko z powłoką antyrefleksyjną. Mam takie na nosie z soczewkami korygującymi + fotochrom + powłoka antyrefleksyjna coś jak w obiektywach czy lornetkach. Dałem za nie w 2010 roku coś ponad 650zł.
Co prawda do dnia dzisiejszego powłok już nie ma tzn. zostały na ściereczkach i szmatkach do czyszczenia.
Jazda nocą była czystą przyjemnością bez refleksów, odbić świetlnych itp.
Można zamówić u optyka szkła zerówki z samymi powłokami AR.