Strona 1 z 1

Trzy latarki do plecaka ratunkowego

: wtorek 19 lis 2013, 16:46
autor: kubekMalin
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post.

Buduję swój pierwszy plecak ratowniczy na wypadek klęski żywiołowej, braku prądu w mieszkaniu przez dłuższy czas lub zepsutego auta na pustkowiu i potrzebuję do swojego plecaka 3 latarek.

Pierwsza to prosta czołówka, dzięki której mogę wymienić bez problemu koło w aucie lub przegrzebać ciemną piwnicę w poszukiwaniu jedzenia lub odnaleźć drogę w zgubionym górskim szlaku (będzie używana najrzadziej dlatego powinna być to prosta i tania konstrukcja).

Druga to mała latarka, która będzie wpięta w brelok do kluczy, które noszę zawsze w kieszeni spodni. Wracam do domu z pracy przez łąki i będzie to najczęściej używana latarka.

Trzecia to latarka główna. Będzie jeździć ze mną w samochodzie w plecaku, ale powinna mieć możliwość używania jako latarki do roweru.

Mam do wydania kwotę 220 zł i chciałbym zamówić wszystkie latarki z jednego miejsca np. fasttech.com. Z uwagi na to, że jest to zestaw ratunkowy i inny elektroniczny sprzęt będę opierał o zasilanie AA lub AAA, latarki muszą być zasilane tego typu bateriami. Powinny być w miarę wodoodporne.

Panowie, które latarki będą dla mnie odpowiednie w założonym przeze mnie budżecie i wytrzymają 5-8 godzin pracy na jednym zestawie baterii?

: wtorek 19 lis 2013, 17:51
autor: Kazik
Witam

220zł i z jednego sklepu... No to popróbujmy z FT:

Czołówka:
http://www.fasttech.com/products/1602/1 ... hite-red-l - no nie jest to szczyt jasności, ale 30lm jest OK do marszu, do tego czerwony LED
http://www.fasttech.com/products/1602/1 ... mory-led-f - trzeba byłoby dokupić opaskę na głowę, bez niej można używać jako kątówki (przy tej masie można ją zawiesić na kieszonce w koszuli), dostatecznie jasna i kiepski rozkład światła na czołówke, należałoby jakoś rozproszyć światło, np. specjalną folią

Do kluczy:
Poleciłbym iTP A3 / Olight i3, ale chwilowo (?) jest niedostępna:
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... n-led-flas
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... 0-lumen-mi
Generalnie do kluczy brałbym tylko zasilanie 1xAAA, ale niektórzy noszą też 1xAA.

Główna:
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... 280-lumen- - jedyne co sensownego znalazłem na 2xAA, ma stosunkowo niezły zasięg, ale światło będzie zbyt skupione na rower

Przy takim zestawie i tak przekraczamy budżet - ok. 275zł. A czołówkę i główna możnaby dobrać lepiej, ale akurat nic ciekawego na FT nie ma.

: wtorek 19 lis 2013, 18:05
autor: Kyle
Kazik pisze:Witam
Główna:
http://www.fasttech.com/products/1601/1 ... 280-lumen- - jedyne co sensownego znalazłem na 2xAA, ma stosunkowo niezły zasięg, ale światło będzie zbyt skupione na rower

Przy takim zestawie i tak przekraczamy budżet - ok. 275zł. A czołówkę i główna możnaby dobrać lepiej, ale akurat nic ciekawego na FT nie ma.
Ciekawe czy pobiera energię jak jest wyłączona.

Kolejny minus to obecność PWM (niestabilne/migotające świecenie, przy niskich poziomach jasności - niektórzy łatwiej to dostrzegają, inni nie)
PWM: The EA2 does use PWM to regulate the lower levels of brightness. I was not able to see the pulse width modulation by looking at the beam or waving it around at all, I was only able to detect the PWM by viewing the light through my camera set to a very quick exposure.
źródło
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... ost3984884

: wtorek 19 lis 2013, 18:08
autor: belushi
Ja bym połączył pkt 1 z 3 i:

1. https://www.fasttech.com/p/1195013 - 17$
2. https://www.fasttech.com/p/1258004 - 2$
3. https://www.fasttech.com/product/1181500 - 2$

Co w sumie daje około 60 zł.
Tyle tylko, że Ty chcesz coś na AA lub AAA wiec może ITP SA2 Eluma (cena 2x wieksza i 2x słabsza).

Piszę to dlatego, że wielu ludków tutaj zaczynało poszukiwania od AA a kończyło na 18650- łącznie ze mną ;)

Pozdrawiam
B

: wtorek 19 lis 2013, 18:23
autor: Kyle
Takie coś przez przypadek znalazłem (bardzo malutkie, ... coś tam jako bryloczek chciałeś) Fenix E05

http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... n-diffuser

... pięknie stabilizuje jasność (tak samo świeci na początku baterii, jak i na prawie wyczerpanej) bez PWM (nie migota) i jest na jedną AAA

: wtorek 19 lis 2013, 18:32
autor: Wojto
Do breloczka/spodni
Olight i2 AA za 16$ (z kuponem "bgf130")może być spoko: http://www.banggood.com/Olight-I2-CREE- ... 89255.html

Główna
LARUS P2A CREE XP-G R5 245lm 2xAA za $23.06 *z kodem ft1128)
http://www.banggood.com/KLARUS-P2A-CREE ... 80268.html

: wtorek 19 lis 2013, 18:40
autor: Pyra
Witam
Kyle pisze:Ciekawe czy pobiera energię jak jest wyłączona.
Z ciekawości pomierzyłem moje egzemplarze latarek sterowane mikrostykiem.
NiteCore Smart PD D10 - 1AA, w trybie wyłączenia pobiera z aku 120µA
NiteCore Smart PD D20 - 2xAA, w trybie wyłaczenia pobiera 70µA
FandyFire UV S5 (klon SRK) pobiera 1,4mA, zasilanie 4x18650 równolegle
Dla latarki PD D10 - Pojemność AA, przyjmijmy 2000mAh, przy poborze 0,12mA i połowicznym rozładowaniu mamy 8333h czuwania, czyli 347 dni. To chyba nie jest tragiczny wynik, szczególnie, że w przypadku gdy latarka ma leżeć latami, wystarczy poluźnić głowicę o pół obrotu i mamy pobór prądu 0A=0mA=0µA. Nie demonizował bym tak tego zjawiska.
Kyle pisze:Kolejny minus to obecność PWM (niestabilne/migotające świecenie, przy niskich poziomach jasności - niektórzy łatwiej to dostrzegają, inni nie)
Istotnie, latarki sterowane nisko-częstotliwościowym PWMmem może drażnić, lecz częstotliwości stosowane np. przez grega, są na poziomie kilkunastu kHz, tego naprawdę nie widać, szczególnie że "częstotliwość" pracy oka to 24klatki/s. Nie przeczę, że są osoby odczuwające dyskomfort w przypadku migającego światła, ale one przy oświetleniu świetlówkami "dostają świra"

Pozdrawiam

: wtorek 19 lis 2013, 18:44
autor: Kyle
Pyra pisze:"częstotliwość" pracy oka to 24klatki/s.
To że przy ~24 fps, film zaczyna być filmem, nie zmienia faktu, że bez najmniejszego problemu TY zobaczysz różnicę, miedzy 24 a 48 FPS. ;) ... tak, że nie pisałbym "częstotliwość ludzkiego oka wynosi 24 Hz" ... bo nie jest to prawdą

[ Dodano: 19 Listopad 2013, 18:47 ]
Pyra pisze:Nie demonizował bym tak tego zjawiska.
Jak by mi wyłączoną latarkę "opróżniało" w np. 3 miesiące, lub miesiąc, to bym demonizował ... a jak w 365 dni, to mniej :)

[ Dodano: 19 Listopad 2013, 18:50 ]
Pyra pisze: szczególnie, że w przypadku gdy latarka ma leżeć latami, wystarczy poluźnić głowicę o pół obrotu i mamy pobór prądu 0A=0mA=0µA.
To nie jest dla szanującego się konsumenta rozwiązanie (włącznik powinien to załatwiać). Inna sprawa, to wątpię by "pół obrotu" coś w typowej latarce zmieniło (odcięło przepływ). Teraz jestem posiadaczem latarki-crapu, przetestowałem z ciekawości, i nawet całe obroty nie odcinają ;)

[ Dodano: 19 Listopad 2013, 18:57 ]
Pyra pisze:częstotliwości stosowane np. przez grega, są na poziomie kilkunastu kHz, tego naprawdę nie widać,
Oczywistym jest, że im większa częstotliwość, tym mniej widać pulsację (choć wypełnienie impulsu też ma znaczenie) ... przy kilkunastu kHz pewnie jest już nieźle stabilnie ... nie mniej jednak, lepiej jak świeci w pełni stabilnie. Inna sprawa, dla czego greg nie stosuje tej kontroli prądowej (czy jak to się tam zwie), która nie migocze absolutnie?

: wtorek 19 lis 2013, 19:04
autor: Pyra
Witam
Kyle pisze:
Pyra pisze:"częstotliwość" pracy oka to 24klatki/s.
To że przy ~24 fps, film zaczyna być filmem, nie zmienia faktu, że bez najmniejszego problemu TY zobaczysz różnicę, miedzy 24 a 48 FPS. ;) ... tak, że nie pisałbym "częstotliwość ludzkiego oka wynosi 24 Hz" ... bo nie jest to prawdą
Prawdą jest, tyle że czasem potrafi zarejestrować częstsze zmiany. Tu niestety wszystko zależy od "egzemplarza", podobnie jak słuch...
Kyle pisze:
Pyra pisze: szczególnie, że w przypadku gdy latarka ma leżeć latami, wystarczy poluźnić głowicę o pół obrotu i mamy pobór prądu 0A=0mA=0µA.
To nie jest dla mnie rozwiązanie (wolę włącznik mechanicznie odcinający zasilanie). Inna sprawa, to wątpię by "pół obrotu" coś w typowej latarce zmieniło (odcięło przepływ).
No dobra sprawdziłem, potrzeba jakieś 3/4 obrotu ;) tym nie mniej, jest spora grupa, szczególnie małych latarek (np. NiteCore EZ AA), które są zarówno włączane jak i sterowane dokręcaniem i poluźnianiem głowicy. To już jest kwestia indywidualnych preferencji.
Pozdrawiam