Strona 1 z 2

Swiatła dodatkowe do samochodu 12 x XM-L

: wtorek 19 lis 2013, 13:38
autor: kamil22021990
Witam Panowie.
Planuje sobie założyć (kupić) dodatkowe światła do samochodu.
Docelowo miało by to się składać z dwóch lamp zamontowanych poniżej świateł mijania czyli na wysokości tablicy rejestracyjnej.
początkowo myślałem o czymś takim
Link
oczywiście 2 sztuki
Wybór padł na 6xLED ponieważ w instalacji samochodowej 14,7V łatwo można połączyć szeregowo 4xled + rezystor stosunkowo nie dużej mocy czyli 12LED
daje 3 takie obwody po 4 diody. Wartość rezystora bym ustalił metodą prób i błędów tak aby na diody szedł prąd około 3,3A czyli w trzech obwodach dałoby 10A
z instalacji samochodu.
Ale teraz Pytanie do Was czy warto kupić te lampy które przedstawiłem w linku czy może polecacie coś innego lepszego
i tańszego . zależy mi na prostocie układu czyli diody i rezystor, bez zbędnej elektroniki i w miarę możliwości niską cenę poniżej 100$ za komplet.
lub może jakieś lampy na bardziej wydajniejszych diodach XM-L2 U2

: wtorek 19 lis 2013, 14:44
autor: upek
1. Lampy podane przez Ciebie nie mają sensu - obudowa ma zbyt mała powierzchnię odprowadzania ciepła.
2. "Elektronika" czyli sterownik jest praktycznie konieczna, aby lampa poprawnie pracowała.
3. W podanym budżecie kupisz 2-4 lampy typu magicshnie, które po modyfikacji będą dawać lepszy efekt
4. Dokładając nieco pieniędzy można zrobić 2 lampy na 3xXM-L2 w porządnych obudowach.

Mam nadzieję, że nie zmierzasz używać tych lamp razem ze światłami mijania :)

: wtorek 19 lis 2013, 16:01
autor: kamil22021990
Zgadza się lampy nie odprowadza poprawnie ciepła w warunkach pokojowych ale przy predkosci wiatru na przykład 80km/h to zupełnie zmienia postać rzeczy . A światła nie będa uzywane często . Tylko w sytuacji nie oświetlonych pustych dróg . Czyli zapewne nie więcej niż 10 min ciągłej pracy w praktyce . Które lampy w takim razie byś mi polecił które osiągną podobną ilość lm w cenie do 100$ ? .I na koniec pytanie dlaczego Twierdzisz ze rezystor o mocy około 10wat w tej sytuacji nie będzie się nadawać ?

: wtorek 19 lis 2013, 16:07
autor: Kazik
Tak w ogóle to mają być używane na drogach publicznych czy w terenie?

: wtorek 19 lis 2013, 16:20
autor: kamil22021990
Kazik nie musisz mnie uswiadaniać jak bardzo jest to nie legalne używanie tego typu świateł na drogach publicznych które nie mają żadnego odcięcia światła i około 10000lm . Przyjmijmy ze będę je używał w sposób legalny .

: wtorek 19 lis 2013, 16:34
autor: Kazik
Chodziło mi o obudowę, czy ma być taka ze znaczkiem "Exx". Jeśli nie, to zobacz coś takiego:
https://illuminationsupply.com/led-pods ... ouDy_nZXT8

Światła robią "tylko" 2000lm na parę, ale masz schludny i gotowy produkt, który mieści się w budżecie.

Tylko mi nie jeździj z tym w okolicy Wrocławia. :mrgreen:

: wtorek 19 lis 2013, 17:19
autor: kamil22021990
2000lm to nie to czego oczekuje od tego typu świateł . Tak jak pisalem interesuje mnie coś w okolicy 10000lm :D

: wtorek 19 lis 2013, 19:08
autor: smokuxx1987
Tego typu lampy bardziej nadają się na offroad będzie dużo światła ale na krótką odległość z racji małych reflektorów.
Ja bym na twoim miejscu pobawił się z hidami.
2 reflektory jakieś 10 cm średnicy 2 palniki H3 6000 K i 2 przetwornice 35W.
Masz wtedy 5-6 K lumenów i zasięg około 200 metrów, w zależności od średnicy zastosowanego reflektora.

: wtorek 19 lis 2013, 19:10
autor: studzin
Palniki lepiej 4200k - więcej zobaczy, zwłaszcza w deszczu.

: wtorek 19 lis 2013, 19:11
autor: Kazik
HIDy nie nadają się do "drogowych", bo nie należy ich co chwila włączać / wyłączać, do tego tanie przetwornice lubią siać zakłócenia.

: wtorek 19 lis 2013, 19:25
autor: kamil22021990
No właśnie a te światła byłyby co chwile włączane i wyłaczane więc tylko technologia led wchodzi w grę

: środa 20 lis 2013, 18:18
autor: skaktus
kamil22021990 pisze: i około 10000lm . Przyjmijmy ze będę je używał w sposób legalny .
Zejdź na ziemię, dwie lampy które pokazałeś nie dojdą zapewne nawet i do 3 000 lumenów.

Jazda z takimi lampami na drogach jest zabroniona, żeby z nimi jeździć po drogach publicznych będziesz musiał je ZASŁANIAĆ na czas jazdy po jakiejkolwiek drodze. Używanie ich będzie możliwe tylko na polach itd a to mija się z celem. Do tego wystarczy większy owad i przednia szybka poleci.

: czwartek 21 lis 2013, 00:09
autor: kamil22021990
Dlaczego twierdzisz ze nie mogę jeździć z tymi światłami gdy są wyłączone ? Gdy pan policjant podczas kontroli nie będzie w stanie mi udowodnić że da się je w ogóle uruchomić.
Jaki przepis mówi o tym że nie mogę jeździć z atrapami świateł ? nie wystających poza obrys pojazdu.
Podczas ostatniego przeglądu miałem podobną lampę na jednej diodzie SST-90 , Pan diagnosta kategorycznie kazał mi zdemontować nielegalne xenony. A na temat tej nie włączonej lampy nawet nie powiedział słowa

: niedziela 24 lis 2013, 22:09
autor: SST-90
Witam:)

A co sądzicie o tym http://www.youtube.com/watch?v=oUIx1mlJDb0 pomyśle ?

Wygląda, że nie użył żadnego drivera, po prostu obliczył sobie 4x3.7V=14.8 i podłączył do instalacji. Większego napięcia alternator raczej nie wytwarza a SST-90 pracują na 4.2V

Też się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, ale wolałbym użyć jakiegoś drivera. Co polecacie ?

: piątek 06 gru 2013, 14:35
autor: Liro
Bez drivera albo cociaż rezystora to raczej se ne da :mrgreen: