Strona 1 z 6

Najlepsze żarówki typu + x%

: wtorek 22 paź 2013, 07:47
autor: Mantom
Jeżeli weźmiemy pod uwagę liczbę podawaną przez producentów to lista przedstawia się tak:
1. GE Megalight +120% , link1,
link2
2. Osram Nightbreaker Unlimited +110% , link
3. Philips Extreme Vision+100% link

A jakie są Wasze typy? ;)

: wtorek 22 paź 2013, 08:59
autor: artur_n
Ja w jednym z samochodów mam Osram H7 Night Breaker Plus +90%. A w Drugim Philips Night Guide Double Life. Osramy kupiłem w tym miesiącu ale za to Philipsy jeżdżą już 3 sezon i świecą znakomicie. Mam wrażenie że Osramy świecą kapkę lepiej ale czy osiągną równą trwałość jak Philipsy?

: wtorek 22 paź 2013, 09:05
autor: Fluxor
Jak dobrze pamiętam Pyra spisał kiedyś wytłumaczenie tych wszystkich +% co z czego wynika i jaki to chłyt marketingowy. Jeśli ktoś pamięta gdzie to jest to byłoby idealnym wytłumaczeniem w tym temacie.

: wtorek 22 paź 2013, 09:32
autor: Dariusz70
Jesień/zima stosuję H4 Tungsram 90/100.
Stosuję od paru lat i nie ma wpływu na reflektor wieksza ilość produkowanego ciepła (jak jest chłodno/zimno na zewnątrz).

+ x% są fatalne jak droga jest mokra i pochłania światło. Mniej widać ja przy zwykłych H4 55/60.

: wtorek 22 paź 2013, 09:34
autor: artur_n
Tu jest jakiś pogląd na test żarówek H7.

Obrazek

: wtorek 22 paź 2013, 09:42
autor: ptja
Ja spotkałem się z takim wyjaśnieniem (autorem jest Martin z forum DiveTrek) i, przyznam się, ma dla mnie sens:

Q:a te +50 lub +80 oznacza coś konkretnego?
A:Ilość światła w stosunku do "standardowego" palnika.
Jasność jest do uzyskania w dwa sposoby:
1.) podmiana gazu w bance
2.) podwyższenie temperatury żarnika.
Pierwsze robi się po to, żeby można było zrobić drugie, drugie daje bardziej "białe" światło i większa efektywność palnika.
Minusem jest żywotność palników - wyższa temperatura to szybsze parowanie żarnika i tym samym szybsza śmierć.


Używałem bodajże Philipsów w poprzednim aucie i to (może autosugestywnie?) działało.

: wtorek 22 paź 2013, 09:44
autor: Kazik
Ja mam Tungsramy Ultralight w motocyklu - po sezonie nie udało mi się ich spalić. Nie mam porównaniu do zwykłych żarówek jeśli chodzi o moc, ale barwa jest ciupkę lepsza. Na plus niska cena i wg. innych użytkowników żywotność.

: wtorek 22 paź 2013, 11:13
autor: pietros
Ja mam H4 Osram NightBreaker +. Nie pamiętam jakie były założone poprzednie żarówki (jakieś najtańsze ze stacji) ale Osramy były wyraźnie bielsze i nieco jaśniejsze. Wyraźnie poprawiło się odcięcie światła. Nie zauważyłem aby świeciły gorzej na mokrej nawierzchni. Jak się przepalą to na pewno kupię wersję unlimited.
Przy porównaniach należy pamiętać aby zawsze porównywać ze sobą żarówki nowe. Przy wymianie stare żarówki mają już mocno zanieczyszczoną bańkę i świecą słabiej niż nówki ze sklepu.
Druga sprawa dotycząca głównie starszych aut - warto zmierzyć napięcie na żarówce w trakcie pracy, często okazuje się, że na starych połączeniach i stykach traci się kilkanaście dziesiątych wolta. Wtedy warto zastanowić się nad zastosowaniem przekaźników i zasilaniu świateł prosto z akumulatora, co da efekty lepsze niż żarówki "ileś tam%+".

: wtorek 22 paź 2013, 18:23
autor: skaktus
Porównanie H1:

1.H1 Philips standard
2.H1 Tungsram +90%

+90% świecą nieco jaśniej, ich barwa jest bliższa granicy 4000K

Osobiście używam jedynie +90% Tungsrama z tego względu że świecą lepiej a są w tej samej cenie to "markowe" produkty.

Kolega z kolei używa H4 +90% tungsrama i w porównaniu do standardów jest znaczna różnica w ilości światła jak i jego barwie. Żarówki żyją u niego średnio 15 - 20 000 km.

: wtorek 22 paź 2013, 21:22
autor: Mantom
pietros pisze: Druga sprawa dotycząca głównie starszych aut - warto zmierzyć napięcie na żarówce w trakcie pracy, często okazuje się, że na starych połączeniach i stykach traci się kilkanaście dziesiątych wolta. Wtedy warto zastanowić się nad zastosowaniem przekaźników i zasilaniu świateł prosto z akumulatora, co da efekty lepsze niż żarówki "ileś tam%+".
Nie tylko starszych. Nowe też tak mają bo producenci oszczedzają - daja cienkie przewody i żadnych przekaźników.
Kilka linków:
http://www.danielsternlighting.com/tech ... elays.html
http://skodaporadnik.republika.pl/porad ... wiatel.htm
http://www.darekwie.user.icpnet.pl/zdj/ ... zekazniki/

Jak napięcie na żarówkach wzrosnie to ich żywotnośc się skróci. Amerykanie sie tym nie przejmuja bo zarabiają kilka razy więcej niz my. Jednak jak chcemy załozyc i przekaźniki i "lepsze żarówki" to warto pomysleć o rezystorze i przełączaniu, bo np. kupując Philipsy +100% mozna pójść z torbami. No i wymiana żarówek co miesiąc tez nie jest zachęcajaca perspektywą

: wtorek 22 paź 2013, 21:28
autor: pegasus_sis
Wystarczy pomyśleć - Tungsram +120% dają taki sam efekt jak Philips x-treme, a kosztują 20zł zamiast 100zł ;)

: wtorek 22 paź 2013, 22:27
autor: SeAcabo
Tak mi się obiło o uszy, H4 (mijania ~1000lm) czy H7 (~1500lm) - producent nie może dać więcej niż dopuszczalna tolerancja bodajże 10-15%. Stąd te +X% to kwestia innego zogniskowania w reflektorze, inny rozmiar włókna itd. które to przekładają się na lepszą widoczność, lepszy rozsył światła jeżeli wszystko że sobą współgra :)

: wtorek 22 paź 2013, 22:30
autor: Mieciu
Osram Silverstar - najlepsze bo dają dobre światło, kosztują rozsądne pieniądze i są mega trwałe :-)

: środa 23 paź 2013, 07:22
autor: Mantom
pegasus_sis pisze:Wystarczy pomyśleć - Tungsram +120% dają taki sam efekt jak Philips x-treme, a kosztują 20zł zamiast 100zł ;)
Gdzie tyle kosztują? Na Allegro sa od 36 zł

: środa 23 paź 2013, 18:02
autor: skaktus
Ja ostatnio kupowałem H4 + 120% po równe 10 zł sztuka, tam samo H1. Podejrzewam że przed sezonem zimowym ceny poszły w górę.