Strona 1 z 1

Ban na baterie litowe i produkty w stanie ciekłym w HK Post

: wtorek 15 paź 2013, 19:07
autor: kodi
HK Post oficjalnie oświadczył, że od 1 października wszystkie przesyłki wysyłane pocztą lotniczą są prześwietlane w celu wyeliminowania potencjalnych zagrożeń dla ruchu lotniczego. Jeśli w przesyłce zostaną wykryte zabronione produkty, przesyłka zostanie zatrzymana a nadawca poproszony o osobiste stawienie się w oddziale poczty i otwarcie przesyłki. Lista produktów zabronionych:
- ogniwa/baterie litowo-jonowe
- produkty zawierające w sobie w/w baterie
- produkty w stanie ciekłym jak np. perfumy, dezodoranty
- produkty kosmetyczne (tusze, cienie itp)
- wkłady do epapierosów
- zapalniczki

Ciekawostką jest że bardziej to wygląda na próbę ograniczenia handlu podróbkami kosmetyków i e-fajkami niż rzeczywiste poprawienie bezpieczeństwa...

: wtorek 15 paź 2013, 19:13
autor: maciex93
Ostatnie problemy z paczkami np. z Fasttech były właśnie tym spowodowane, ale już obejście się znalazło ;) ogniwa przychodzą owinięte w folię aluminiową jak kanapki.

: wtorek 15 paź 2013, 19:19
autor: krzycho_
Dokładnie .

Owijają ładnie w folię metalizowaną i mogą mieć tam RTG z kosmosu a i tak nic nie pokaże ciekawego :mrgreen:

: wtorek 15 paź 2013, 19:23
autor: Pyra
Witam
Jeśli na RTG widać czy latarka ma wewnątrz ogniwo, czy nie, to obawiam się, że folia dużo nie pomoże, co najwyżej, przewoźnik zwali winę na wysyłającego o oszustwo i tyle...
Ciekawe, czy dotyczy to ogniw LiPol :twisted:
Pozdrawiam

: wtorek 15 paź 2013, 19:29
autor: max4max
U mnie opóźnienie od momentu zapłaty za ładowarkę, a więc towar, który nie mieści się w w/w kategoriach wynosi już 2 tygodnie.
Przesyłka nadal nie nadana :(

: wtorek 15 paź 2013, 19:34
autor: krzycho_
Pyra ale wydaje mi się że luźno ułożone kilka warst metalizowanych osłabi znacząco promienie rtg i nie zobaczą ogniwek wyraźnie .

: wtorek 15 paź 2013, 19:38
autor: maciex93
max4max pisze:U mnie opóźnienie od momentu zapłaty za ładowarkę, a więc towar, który nie mieści się w w/w kategoriach wynosi już 2 tygodnie.
Przesyłka nadal nie nadana :(
Ja czekam na akku od 5 września ;) 10 października wyleciały z HK, czyli jest szansa.

: wtorek 15 paź 2013, 21:00
autor: krzycho_
Zobaczcie od 2:50 , rozdzielczość tego jest niska a ekran mały - do tego wszystko zależy od wzroku chinczyka :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Uc-wFD5M ... e=youtu.be[/youtube]

: wtorek 15 paź 2013, 21:46
autor: Marooned
Pyra pisze:Ciekawe, czy dotyczy to ogniw LiPol :twisted:
Mail z 11 października:
HobbyKing pisze:URGENT UPDATE

Our International Warehouse based in Hong Kong has been affected by changes in Hong Kong Customs policy. The new Customs Department policy is to inspect ALL parcels leaving Hong Kong (not just HobbyKing) and is refusing to accept shipments containing certain items.
This has caused two major issues that I wish to address:

Issue One
All orders containing lithium-based batteries that were placed between the 23rd of September and 2nd of October have been refused by customs and are being returned to our shipping dock in Hong Kong. Some orders not containing these items could also have been affected. This has also caused further delays to orders containing these items due to the backlog.
To remedy this, we at HobbyKing are upgrading all returned shipped items to a premium courier provider that will deliver your parcels to you shortly.

Issue Two
Due to the above issue, our Customer Service channel has been overwhelmed. This means that unfortunately all customers will have difficulty contacting Customer Service and for this we sincerely apologise.
If you are trying to contact customer service, please know that we WILL get back to you as soon as possible. To improve efficiency and improve response time, we request that you create just ONE support ticket. Your help on this matter is greatly appreciated.


To ensure that this does not happen again, we are:

- Integrating SCS Express as a shipping option from Hong Kong to Europe. SCS have their own in-house Customs officers which will streamline the process and ensure faster dispatch and delivery.
- Establishing another Customer Service Centre in the United States which will be staffed by modelers and will be able to answer all technical product enquiries. This is in addition to our two other Customer Service Centers.
- Expanding our existing EU warehouse so that more customers can enjoy lower shipping costs and receive their orders quickly.
- Negotiating with different shipping companies to be able to offer a complete range of shipping options.


As you can see, we are urgently taking steps to fix this issue. We have all hands on deck packing orders and answering emails (from Senior VPs to secretaries to janitors) to ensure that this backlog is met. We expect to be up-to-date within the a couple of weeks.

Please know that we strive to provide you with the best possible service. We regret any inconvenience or frustration that you have experienced.

Your patronage is important to us, and we hope that you will continue to give us opportunities to serve you.

Sincerely,

Anthony Hand
President
HobbyKing

: wtorek 15 paź 2013, 22:11
autor: Pyra
Witam
No to kicha... miejmy nadzieję, że nie przerodzi się to w nadgorliwość, bo przestaną nawet zegarki przesyłać i kartki z muzyczką...
Pozdrawiam

: wtorek 15 paź 2013, 23:19
autor: krzycho_
Te ograniczenie pewnie prędzej czy później odbiją się na ich gospodarce , akku ma przecież prawie wszystko teraz.

: czwartek 17 paź 2013, 08:58
autor: murdock4
Witam.

Potwierdzam, że problem narasta i rośnie w siłę. To mail, który otrzymałem przed chwilą:
Dear Bartek,

We’re writing to tell you that due to current strict inspection of the aviation security, packages containing lithium battery will have high possibility of being return to us.

Considering the risk of being returned, we are compelled to take out the battery and send the other parts of this order. We will arrange refund for SKU 1134001 once get your confirmation.

Sorry for being unable to arrange the shipment for the orders that included lithium batteries, because there were too many orders being affected. Your understanding would be highly appreciated.



Kind regards,

Jessica

Customer Advocate
Proponujecie coś odpisać, czy czekać aż znowu się odezwą?

Pozdrawiam: murdock4