Strona 1 z 3

Jaki zestaw HID wybrać

: wtorek 15 paź 2013, 18:49
autor: dedis
Witam.
Czytuję to forum od dłuższego czasu i postanowiłem napisać pierwszego posta.
Wydaje mi się, że brakuje tematu gdzie użytkownicy będą pytali o dobry zestaw HID.

Więc ja pierwszy.
Szukam zestawu z CAN BUSem, 35W, 4300-5000K, pod H7 w soczewki (Hyundai Coupe 2002')

Znalazłem takie oferty w swojej okolicy:

- wydaje się, że solidne przetwornice. Tylko tu jest dostępne 5000K (pozostałe 4300K - nie wiem co lepiej świeci).
http://allegro.pl/zestaw-xenon-hid-h1-h ... 47062.html

- Podobno super najnowszy zestaw kompatybilny z najnowszymi autami. Prawda? Tu pojawia się chociaż jakaś nazwa i symbol. VERTEX S1068
http://allegro.pl/hid-zestaw-xenon-s106 ... 72067.html

- Ten niby starszy model tego wyższego. VERTEX 1068
http://allegro.pl/hid-zestaw-xenon-1068 ... 78320.html

- Jeszcze jeden zestaw w wersji slim
http://allegro.pl/canbus-can-bus-slim-z ... 12134.html

- I niby to samo nie slim. Za to nie ma tych małych urządzeń na przewodach jak powyższe
http://allegro.pl/canbus-can-bus-zestaw ... 68624.html

Ceny dość podobne. Może coś innego? Proszę was koledzy o pomoc w wyborze.

: wtorek 15 paź 2013, 21:25
autor: skaktus
Wszystkie chińskie xenony to to samo - klony klonów. Dobry gliniarz i tak cie wyczai i wlepi mandat.

Z 4300K masz najwięcej światła które najmniej "znika" w asfalcie w deszczu-barwa biała, neutralna. 5000K to taki kompromis - jest sporo światła, barwa biała. 6000K - mniej światła niż u popzrzedników, w nocy na mokrej drodze " wnika " w asfalt, sporo naleciałości niebieskiego. 6000K i wyżej - nie warto.

Moim zdaniem tylko 4300. Weź też pod uwagę że będziesz oślepiał na łukach, przy wyprzedzaniu itd.

: środa 16 paź 2013, 08:17
autor: dedis
Dzięki za odpowiedź.
Niestety w tym aucie nie było fabrycznie Xenonu, więc zostaje chinszczyzna. Pytanie, jaka? Rozumiem, że ze zdjęć nie wiele da się dowiedzieć?
Soczewki w Coupe'cie są badzo dobrej jakości z ostrym niskim odcięciem, nie powodujące łuny.
Wiem, że będę trochę oślepiał na prawych łukach. Przy przyspieszaniu, pod górkę etc. będę oślepiał tak samo jak fabryczne xenony, więc nie przejmuję się tym za bardzo.

btw. 6000K w ogóle nie biorę pod uwagę.

: środa 16 paź 2013, 08:30
autor: artur_n
Kolego same soczewki to nie wszystko. Musisz mieć spryskiwacze reflektorów oraz samo-poziomowanie. Bez tych dodatków łatwo stracić dowód. Tyle o ile ja jeszcze nie słyszałem / nie widziałem, żeby któryś z miśków sprawdzał czy w aucie jest samo-poziomowanie o tyle co do sprysków to się czepiają.

: środa 16 paź 2013, 08:36
autor: dedis
artur_n pisze:Kolego same soczewki to nie wszystko. Musisz mieć spryskiwacze reflektorów oraz samo-poziomowanie. Bez tych dodatków łatwo stracić dowód. Tyle o ile ja jeszcze nie słyszałem / nie widziałem, żeby któryś z miśków sprawdzał czy w aucie jest samo-poziomowanie o tyle co do sprysków to się czepiają.
Przepisy znam. Z ...piiii... nie będę się kłócił, gdyż oczywiście w świetle przepisów będzie miał rację. Jednak o czystość świateł zwykłem dbać własnoręcznie, a samopoziomowanie... jak ktoś widział jak to działa w praktyce to rozumie dlaczego nie sprawdza się to na drodze.

: środa 16 paź 2013, 09:10
autor: artur_n
Kolego co nie kupisz to działanie będzie podobne. Palniki są zazwyczaj podobnej (chińskiej) jakości. Z tych propozycji co podałeś ja bym się decydował na 2.

: środa 16 paź 2013, 09:23
autor: dedis
Rozumiem. Dziękuję kolego.
A można kupić gdzieś lepsze palniki pod H7?

: środa 16 paź 2013, 09:36
autor: artur_n
Szczerze to ja bym się tym aż tak nie przejmował. Palniki na dzień dzisiejszy są na tyle tanie, że nawet jak odmówi posłuszeństwa to zakup okaże się niepowalająco drogi. Jedynym minusem może okazać się, iż będzie potrzeba kupowania ich w parach. Z osobistych doświadczeń wiem, że zakupiony nowy palnik potrafi mieć całkiem inną barwę od tego wcześniejszego. A nawet zakup parami nie daje gwarancji na podobne światło. To jest wada chińskich palników.

: środa 16 paź 2013, 09:54
autor: dedis
rozumiem. ciekawe :)
dzięki

: środa 16 paź 2013, 14:42
autor: smokuxx1987
Oryginalny palnik np Philipsa możesz kupić w sklepach motoryzacyjnych, ale za tą cene masz 3 chinskie, to nie wiem czy się opłaca bo w ilości światła nie będzie kosmicznej różnicy.
Co do poziomowania to wiadomo że to nie spełnia swojego zadania na naszych drogach ( dużo nierówności, silniczek nie nadąża )
Ale w kwestii spryskiwaczy możesz coś poszukać.
Skoro różne zakłady oferują przeróbke świateł na xenony to można dostać gdziesz spryskiwacze.

: środa 16 paź 2013, 17:11
autor: dedis
Zgadzam się. Nie jest to głupie. W sumie coś poszukam :)

: środa 16 paź 2013, 17:58
autor: skaktus
smokuxx1987 pisze:Oryginalny palnik np Philipsa możesz kupić w sklepach motoryzacyjnych, ale za tą cene masz 3 chinskie, to nie wiem czy się opłaca bo w ilości światła nie będzie kosmicznej różnicy.
Co do poziomowania to wiadomo że to nie spełnia swojego zadania na naszych drogach ( dużo nierówności, silniczek nie nadąża )
Ale w kwestii spryskiwaczy możesz coś poszukać.
Skoro różne zakłady oferują przeróbke świateł na xenony to można dostać gdziesz spryskiwacze.
Oryginalny palnik Philipsa kosztuje około 200 zł, czyli tyle ile zestaw chińskich xenonów, za palnik Philipsa mamy jakieś 20 palników made in-china.

Poziomowanie to nie jest układ działający stale, a jedynie po włączeniu świateł, ten system nie działa w trakcie jazdy. Działanie tego układu na dziurach to mit powtarzany po setki razy na internecie. Co innego również systemu obniżające światła przy podjazdach itd.

Ps-widziałem już gliniarzy którzy sprawdzali (u mnie w aucie) homologacje na lampach więc spryski mogą nie pomóc.

: czwartek 17 paź 2013, 09:06
autor: dedis
Jeśli chodzi o poziomowanie, to zgadzam się w 100% (dokładnie takie odniosłem wrażenie, że poziomowanie "śpi" w czasie jazdy).

generalnie trzeba walić ściemę, że auto po stłuczce i spryski nie przetrwały, a klosze z wersji bez xenonu :P

: czwartek 17 paź 2013, 09:38
autor: artur_n
I wozić w schowku komplet zwykłych żarówek. Jak traficie na nieupierdliwego policjanta to będzie kazał wymienić i jechać dalej. Raz miałem taki przypadek.

: czwartek 17 paź 2013, 10:16
autor: dedis
Dokładnie :) na tym będę bazował :)
Muszę to podłączyć tak, żeby szybko i bezboleśnie można było zrobić konwersję na halogen :)