Strona 1 z 2

Oświetlacz ~800lm na Rower

: czwartek 12 wrz 2013, 13:03
autor: NightRider
Witam
Jako że to forum pomogło mi w wyborze mojego feniksa BT - 20
zwracam się o pomoc i tym razem :)
Feniks to feniks , jak ktoś wie jak to świeci to jesteśmy w temacie , ale czas świecenia
jest dla mnie zbyt mały.
Znalazłem ostatnio w szafie mało używany akumulator od latarki z "wiertarki" :)
i rozkręcając go okazało się że siedzi tam 10 x 1.2v 1200 mAh = 12v
I do sedna , czy warto by kupić jakiś sterownik do tych baterii i podłączyć do fenix'a
czy pokusić się i zbudować nowego lampiona , bo przy teoretycznej mocy
pakietu 12v - 12.000 mAh takie 800 Lm powinno działać do 5h.
Co było by bardziej opłacalne i jakie były by koszty obu rozwiązań , zakładam że sterownik nie jest drogi , gorzej ze zbudowaniem całej lampy.

Pozdrawiam

: czwartek 12 wrz 2013, 13:08
autor: MaciekB
Źle liczysz.

Ten pakiet jest łączony szeregowo. I przy 12V jego pojemność to 1200 mAh.

: czwartek 12 wrz 2013, 13:12
autor: NightRider
Tak myślałem że szeregowce się nie sumują , dzięki za poprawienie.
Jak myślisz ile na takim pakiecie pociągnie taki feniks 750lm ?

: czwartek 12 wrz 2013, 13:26
autor: MaciekB
Musiał byś przerobić i tak ten pakiet, aby napięcie było około 8V.

Czyli w optymistycznym wariancie około 30minut w najwyższym trybie.

: czwartek 12 wrz 2013, 13:54
autor: NightRider
:|
Czyli jednak moje 1:30 godziny na feniksie to sporo , a jakbym kupił pakiet 6x li-on 3000 mAh
o napięciu 8.4v czyli optymalnej jak podaje Fenix , to ile by poświeciła ta latarka
jak na 2 x li-on 2400 mAh świeci 1.30h

: czwartek 12 wrz 2013, 14:04
autor: MaciekB
To teoretycznie 3 razy dłużej.

: czwartek 12 wrz 2013, 20:45
autor: NightRider
Dzięki , zamawiam taki pakiet i zobaczę ile będzie działać :)
Co jakiś czas robię z kumplem Nocne wypady po 4-5 godzin jedziemy w ciemności.
W lesie oświetlam drogę na 750 Lm a na drodze daje na średnią moc.
I tak co 2 godziny zmieniam baterie "zapasowy pakiet"
bo gdzieś po 2:20 lampka gaśnie , a wiadomo że w lesie po ciemku to grozi
wypadkiem :| Zresztą miałem raz normalny koszmar , gdy jechałem samemu
w lesie około 23 , całe szczęście powoli i zgasła mi lampa.
W około ciemnica jakieś wycie psa a ja prawie po omacku bo świeciłem sobie
ekranem z nokii 5310 :/ wymieniłem baterie , po tym dokupiłem jeszcze dwa pakiety :)

Dzięki za pomoc i pozdrawiam

: czwartek 12 wrz 2013, 21:09
autor: Ebola
A ja jestem ciekaw czym się ludzie kierują przy projektowaniu takich lampek. Rozumiem że ochrona ogniwa jest ważna, ale jak można wymyślić coś takiego że nagle pyk i światła nima? Chyba zęby są więcej warte niż para ogniw?

: czwartek 12 wrz 2013, 21:54
autor: NightRider
Lampka ma kilka sygnalizacji braku mocy
wpierw przygasa dioda paląca się na czerwono a potem zmniejsza się moc
z 750 lm na 450 lm "tryb wysoki.
I wtedy wiem że lampa padnie za około 20 minut i wymieniam pakiet.
Poczytaj o feniksie bt 20 , to na prawdę majstersztyk , a świeci lepiej niż światła samochodowe.
Ale cena jest wysoka ja dostałem po znajomości ze sklepem Mhunt
komplet 4 x Li-ion 2200 mAh + ładowarka UltraFire wf-139 + feniks bt-20
za 450 zł z przesyłką , normalna cena 79 zł + 89 zł + 399 zł
Tak więc zaoszczędziłem ponad 110 zł

A zaczynałem od poszukiwania świetlika do 220 zł a skończyłem na Fenix'e :smile:

: czwartek 12 wrz 2013, 22:08
autor: Ebola
Wiem że ma sygnalizację, ale to nie zmienia faktu że gaśnie nagle? Zgadza się?

A według mnie powinna przechodzić w jakiś minimalny tryb, choćby tryb księżycowy.

A i nie przesadzaj tak z jej mocą:) Do świateł samochodowych na pewno nie ma startu. Chociaż światło światłu nie równe.

Pozdrawiam

: czwartek 12 wrz 2013, 22:20
autor: NightRider
A widziałeś jak świeci ta lampa czy tylko tak spekulujesz że nie ma startu do świateł samochodowych ?

Jeśli jesteś z poznania to możesz zobaczyć tą lampe w akcji :) , w nocy przebija
80% świateł samochodowych tylko drogie wozy albo na ksenonie świecą lepiej.

PS:Nie gaśnie nagle tylko zmienia tryby max-high-medium-low
cały proces trwa 20 minut potem gaśnie.

: czwartek 12 wrz 2013, 22:30
autor: Ebola
Tej konkretnej nie widziałem, ale sam mam latarkę o podobnej a nawet ciut wyższej mocy. I wiem że robi niesamowite wrażenie, ale na prawdę światła samochodowe świecą mocniej. Zwykła H4 wysyła około 2 razy mocniejszy strumień. A ksenon to już zupełnie inna bajka. Choć w samochodzie masz zupełnie inny rozkład światła, dlatego bezpośrednie porównanie może nie być miarodajne:)

Ale to trochę nie na temat, więc przepraszam za spam :twisted:

: czwartek 12 wrz 2013, 23:03
autor: NightRider
A jaki model , bo moc mocą jak to latarka za 150 zł to nie ma żadnego porównania z fenixem a jeśli jest to solar force od grega to świeci podobnie.

: czwartek 12 wrz 2013, 23:07
autor: MaciekB
A ja myślę, że latarka za 150zł może zaświecić o wiele mocniej od tego Fenixa.

: czwartek 12 wrz 2013, 23:21
autor: NightRider
Być może mocno przerobiona z wymienioną elektroniką i poprawioną strukturą
termalną , ale to i tak będzie znacznie odbiegać od jakości odbłyśnika
orange pell , szerokim i doświetlonym bocznym strumieniu światła.

To tak samo jak mój znajomy wmawiał mi że kupił zaje**stą lampę police 750 lm
za 50 zł + 25 przesyłka ja na to że nie będzie mieć więcej niż 180 lm
bo po prostu koszty samego Cree 750lm i dobrej jakości sterownika przekraczają
80 zł , a do tego baterie obudowa , opracowanie konstrukcji.
I gdy przyszła wybrałem się z nim w teren na początek odpaliłem fenix'a na low
i to było jaśniej niż jego na maksa

Coś za coś , mogłem mieć z jakiegoś zagranicznego allegro
kopie magicshine o mocy 650 za 200 zł ale co z tego
jak akumulatory to szrot który wycieka i albo dostajesz zużyte ogniwa
w najlepszym przypadku zostajesz z grzałką która redukuje moc o połowę
po kilkunastu minutach świecenia bo nie wyrabia z ciepła.

Jednak co jakość to inna jazda mam design , moc świecenia , trwałość na wiele lat
i jazde przy pełnej mocy przez 1:30 godziny na jednym zestawie aku.
Czego więcej potrzeba ;)

Pozdro dla maniaków światełek :wink: Jeśli ktoś chętny na mały test albo porównanie
pisać PW