Sposób na Scream'a
: czwartek 05 wrz 2013, 19:09
Zarażony chorobą światełkową, postanowiłem zmodyfikować mojego Scream'a. Oto co z tego wyszło:
-zmiana diody Cree XP-G na Cree XM-L2 U2-1C na SinkPAD 21mm
-poprawa chłodzenia
-zmiana sterownika
-zmiana zasilania z 3xAAA na ogniowo 18650
Po lewej nowa dioda XM-L2, po prawej oryginalna XP-G
Podkładka izolująca i blaszka pełniąca rolę odbłyśnika oraz pierścień przytrzymujący MCPCB diody nie zmieściły się przez nowe, grubsze przewody - silikonowe 20AWG. Po prawej budowa oryginalnej piguły.
Poprawa chłodzenia polegała na wciśnięciu w pigułę na pastę termoprzewodzącą miedzianego krążka 18x5mm, wklejeniu wypolerowanego SinkPad'a klejem termoprzewodzącym do piguły (konieczne było wklejenie gdyż pierścień przytrzymujący się nie mieścił, a nie chciałem używać śrub) oraz posmarowaniu gwintu piguły pastą termoprzewodzącą. Co ciekawe, drugi Scream, którego nabyłem później, nie był wyposażony w "pustą" pigułę, co obrazue zdjęcie po prawej. MCPCB diody osadzone jest na 3mm warstwie aluminium.
Mój sterownik to elementy z popularnego Nanjg'a 105C przelutowane na własną płytkę 20mm z laminatu dwustronnego. Można użyć nieprzerabianego Nanjg'a, ale konieczne jest wtedy dołożenie płytki zwiększającej średnicę oraz użycie cieńszego krążka miedzianego w pigule. Po prawej oryginalny sterownik.
Porównanie rozmiarów koszyczka na 3xAAA i ogniwa 18650. Średnica ogniwa to 18mm, koszyczka ok.23mm, wymagało to użycia rurki zwiększającej średnicę ogniwa aby dobrze pasowało i nie było luźne w latarce.
Ogniwo 18650 jest dłuższe niż koszyczek na baterie AAA, dlatego zmiana zasilania wymagała przerobienia sekcji włącznika - usunięcie 4 elementów - sprężynka, mosiężny styk, plastikowe mocowanie włącznika i aluminiowy pierścień dociskowy, oraz założenie kawałka rurki termokurczliwej na blaszkę włącznika. Wykluczyło to konieczność stosowania przedłużki korpusu latarki. Po prawej budowa oryginalnej sekcji włącznika, po lewej odchudzona wersja. Trzecie zdjęcie przedstawia elementy usunięte z sekcji włącznika.
Gdyby ktoś chciał rozbebeszyć swojego Scream'a, najpewniej napotka poniższe problemy. Aby oszczędzić innym nerwy, podzielę się swoimi patentami
Po wykręceniu aluminiowego pierścienia z sekcji włącznika, bardzo ciężko jest wyjąć plastik mocujący włącznik. Przy pomocy np. śrubokręta, czy wiertła 2mm, nawiercamy w nim otwory na głębokość max. 4mm (rozstawione tak, jak w pierścieniu który przed chwilą zdjęliśmy) i przy pomocy kombinerek z cienkimi końcówkami, ściskamy plastik i lekko ciągnąc w górę, jednocześnie wykręcamy go, jak pierścień.
Wyjęcie pierścienia przytrzymującego MCPCB diody. Wyjmujemy sterownik (podważając go za otwór w nim), ucinamy przewody jak najbliżej podłoża diody i przy pomocy walca o średnicy 17-18mm, wyskość min. 18mm wyciskamy pierścień razem z MCPCB. Ułatwieniem jest zakrętka od Tymbarka 500ml, diodą w dół wkładamy pigułę w zakrętkę i napieramy na walec. Ja musiałem stanąć na walcu, aby wypchnąć pierścień, tak ciasno siedział . Uwaga! Sposób ten nie sprawdzi się z pigułą "pełną", i z diodą inną niż XP-G. Dioda XP-G jest na tyle mała, że nie wystaje ponad pierścień blokujący i nie grozi jej zmiażdżenie.
A tu taki mały gratis
Przeróbek ciąg dalszy
Z racji iż nie mogłem dobrać oringa GITD, poradziłem sobie trochę inaczej. Wykorzystałem świecące proszki i dwuskładnikową, przezroczystą żywicę epoksydową. Możliwości wykorzystania świecącego wypełniacza jest mnóstwo
Pozdrawiam i życzę miłych modyfikacji
-zmiana diody Cree XP-G na Cree XM-L2 U2-1C na SinkPAD 21mm
-poprawa chłodzenia
-zmiana sterownika
-zmiana zasilania z 3xAAA na ogniowo 18650
Po lewej nowa dioda XM-L2, po prawej oryginalna XP-G
Podkładka izolująca i blaszka pełniąca rolę odbłyśnika oraz pierścień przytrzymujący MCPCB diody nie zmieściły się przez nowe, grubsze przewody - silikonowe 20AWG. Po prawej budowa oryginalnej piguły.
Poprawa chłodzenia polegała na wciśnięciu w pigułę na pastę termoprzewodzącą miedzianego krążka 18x5mm, wklejeniu wypolerowanego SinkPad'a klejem termoprzewodzącym do piguły (konieczne było wklejenie gdyż pierścień przytrzymujący się nie mieścił, a nie chciałem używać śrub) oraz posmarowaniu gwintu piguły pastą termoprzewodzącą. Co ciekawe, drugi Scream, którego nabyłem później, nie był wyposażony w "pustą" pigułę, co obrazue zdjęcie po prawej. MCPCB diody osadzone jest na 3mm warstwie aluminium.
Mój sterownik to elementy z popularnego Nanjg'a 105C przelutowane na własną płytkę 20mm z laminatu dwustronnego. Można użyć nieprzerabianego Nanjg'a, ale konieczne jest wtedy dołożenie płytki zwiększającej średnicę oraz użycie cieńszego krążka miedzianego w pigule. Po prawej oryginalny sterownik.
Porównanie rozmiarów koszyczka na 3xAAA i ogniwa 18650. Średnica ogniwa to 18mm, koszyczka ok.23mm, wymagało to użycia rurki zwiększającej średnicę ogniwa aby dobrze pasowało i nie było luźne w latarce.
Ogniwo 18650 jest dłuższe niż koszyczek na baterie AAA, dlatego zmiana zasilania wymagała przerobienia sekcji włącznika - usunięcie 4 elementów - sprężynka, mosiężny styk, plastikowe mocowanie włącznika i aluminiowy pierścień dociskowy, oraz założenie kawałka rurki termokurczliwej na blaszkę włącznika. Wykluczyło to konieczność stosowania przedłużki korpusu latarki. Po prawej budowa oryginalnej sekcji włącznika, po lewej odchudzona wersja. Trzecie zdjęcie przedstawia elementy usunięte z sekcji włącznika.
Gdyby ktoś chciał rozbebeszyć swojego Scream'a, najpewniej napotka poniższe problemy. Aby oszczędzić innym nerwy, podzielę się swoimi patentami
Po wykręceniu aluminiowego pierścienia z sekcji włącznika, bardzo ciężko jest wyjąć plastik mocujący włącznik. Przy pomocy np. śrubokręta, czy wiertła 2mm, nawiercamy w nim otwory na głębokość max. 4mm (rozstawione tak, jak w pierścieniu który przed chwilą zdjęliśmy) i przy pomocy kombinerek z cienkimi końcówkami, ściskamy plastik i lekko ciągnąc w górę, jednocześnie wykręcamy go, jak pierścień.
Wyjęcie pierścienia przytrzymującego MCPCB diody. Wyjmujemy sterownik (podważając go za otwór w nim), ucinamy przewody jak najbliżej podłoża diody i przy pomocy walca o średnicy 17-18mm, wyskość min. 18mm wyciskamy pierścień razem z MCPCB. Ułatwieniem jest zakrętka od Tymbarka 500ml, diodą w dół wkładamy pigułę w zakrętkę i napieramy na walec. Ja musiałem stanąć na walcu, aby wypchnąć pierścień, tak ciasno siedział . Uwaga! Sposób ten nie sprawdzi się z pigułą "pełną", i z diodą inną niż XP-G. Dioda XP-G jest na tyle mała, że nie wystaje ponad pierścień blokujący i nie grozi jej zmiażdżenie.
A tu taki mały gratis
Przeróbek ciąg dalszy
Z racji iż nie mogłem dobrać oringa GITD, poradziłem sobie trochę inaczej. Wykorzystałem świecące proszki i dwuskładnikową, przezroczystą żywicę epoksydową. Możliwości wykorzystania świecącego wypełniacza jest mnóstwo
Pozdrawiam i życzę miłych modyfikacji