Strona 1 z 1

sigma sport speedster

: wtorek 03 wrz 2013, 11:04
autor: xmartin
Witam Wszystkich Serdecznie

Mam pytanie:
Czy ktoś widział tą lampkę w działaniu i może podzielić się wrażeniami.
Mam obecnie PAVE sigmy sport i zastanawiam się czy warto zmienić ją na SPEEDSTERa.


Pozdrawiam

: wtorek 03 wrz 2013, 13:16
autor: ElSor
Może i lampka fajna i wystarczy do podróżowania po asfalcie ale za tą cenę nie warto. Nie umiem na szybko znaleźć ile lm ma Pava jest tylko info, że 25lx (vs 35lx speedster przy 230lm). Taka różnica będzie zauważalna gołym okiem ale nie na tyle duża, żeby płacić nawet samą różnicę ceny, bo za 100zł kupisz latarkę z Chin o wystarczająco dobrej jakości i mocy światła do każdych warunków. (do tego w cenie uchwyt rowerowy, aku i może nawet ładowarkę). Również z Chin możesz zakupić latarkę dedykowaną do roweru za ok 150zł która ilością światła "zgasi" Twoją obecną.
O ile jeszcze za licznik Sigmy można odżałować kilka zł więcej to już za lampkę nie warto.

sigma sport speedster

: czwartek 18 gru 2014, 22:19
autor: toomik
Witajcie,
Mam od około roku tę lampkę. Może na początek troszkę minusów:
a) troszkę źle wyważona - przy ekstremalnej jeździe może się pochylić do przodu
b) moim zdaniem troszkę niepewne mocowanie do kierownicy, ale dorzucając zapięcie "krawatek" i zaciskając go odpowiednio eliminujemy problem a) oraz b).
Zalety:
a) dobrze świeci
b) nie oślepia kierowców (nikt mi nie mrugał światłami)
c) nie nagrzewa się tak jak inne - po dłuższej pracy lampka po prostu jest lekko ciepła, nie parzy.

Pozdrawiam
toomik

: piątek 19 gru 2014, 09:48
autor: DNF
Ten ostatni punkt o nienagrzewaniu się to jest raczej spory minus..

: sobota 20 gru 2014, 10:20
autor: toomik
DNF pisze:Ten ostatni punkt o nienagrzewaniu się to jest raczej spory minus..
Czy mógłbyś wyjaśnić swój tok myślenia?
Jak dla mnie to zaleta - mogę lampki używać jako latarki i wiem, że się nie poparzę.
A co do nagrzewania się, może nie do końca dobrze sprecyzowałem. Lampka po dłuższej pracy jest lekko ciepła, ale przy jeździe latem, gdy noce są ciepłe. W chłodniejsze noce - lampka po prostu jest zimna. Natomiast w czasie jazdy zimą jest ona naprawdę bardzo zimna.
Fakt, iż inne lampki się nagrzewają traktuję jako straty energii na generowania ciepła.

: sobota 20 gru 2014, 10:28
autor: max4max
toomik pisze:Fakt, iż inne lampki się nagrzewają traktuję jako straty energii na generowania ciepła.
To nie lampki generują ciepło tylko diody.
Jeśli to ciepło jest przenoszone na obudowę to jest bardzo dobrze i wtedy lampka jest gorąca i nie są to żadne straty.
Straty są jak to ciepło nie jest przenoszone na obudowę bo dioda pracuje w ekstremalnych warunkach, spada jej wydajność a w ekstremalnym przypadku po prostu jest niszczona.

: sobota 20 gru 2014, 10:34
autor: smokuxx1987
Chodzi o to że zawsze są straty energii.
Diody też nie mają 100 % sprawności tylko jakieś 20 %
I te 80% zawsze idzie w ciepło.
A to że ty tego nie odczuwasz oznacza tylko tyle, że całe to ciepło jest zamknięte w środku lampki, co nie wpływa dobrze na jej sprawność i czas exploatacji.

: sobota 20 gru 2014, 11:07
autor: DNF
Smoku, z całym szacunkiem, ale świta mi, że obecne LEDy mają troszkę wyższą sprawność :)

: sobota 20 gru 2014, 11:43
autor: skaktus
Sprawność jest wyższa, ale wciąż spora część energii dostarczanej do leda idzie na grzanie :)

: sobota 20 gru 2014, 12:13
autor: smokuxx1987
Podałem wartość realną a nie taką jaką podaje producent, bo wiadomo dla jakich prądów producenci podają sprawność...
Przykład którym się sugerowałem:
XM-L2 bin U3 przy prądzie 0.3A może i ma te 194 lumeny z 1 W
Ale dla prądu 2A już sprawność wynosi 136 lumenów z 1 W przy temp 25 stopni.
Więc też warunki bardzo optymistyczne.

136 / 683 = 19.9 %

: czwartek 26 lis 2015, 10:58
autor: xmartin
Witam

Czy ktoś rozbierał tą lampkę?

Pozdrawiam