Strona 1 z 2

Latarka MOD do 130zł.

: poniedziałek 26 sie 2013, 20:20
autor: etylinek
Witam, aktualnie posiadam Ultrafire C8 XM-L T6 przygotowywaną do przerobienia, potrzebuje jeszcze jedną latarkę podobnego typu i tu moje pytanie.

Czy kupić kolejną Ultrafire C8 XM-L T6 (50zł z aku z czajnów) czy może jesteście w stanie zaproponować coś co wraz z modem wyjdzie w okolicach 130zł, a będzie lepszym wyborem.

Latarka do użytku codziennego z naciskiem na korzystanie przy rowerze, stąd ważny jest szeroki kąt świecenia.

: poniedziałek 26 sie 2013, 20:28
autor: maciex93
Seria convoy powinna być dobra, szeroko świecące uniwersalne i na rower to convoy S2, S3, M1, M2.

: poniedziałek 26 sie 2013, 21:26
autor: etylinek
W takim razie jaką opcję?
Opcjonalny układ: 7135 * 3/7135 * 4/7135 * 6/7135 * 8
Rozumiem że to wyłącznie różnica w ilości opcji?

Opcjonalnie LED: XML U2-3C / XML T6-4C / XML T5-5C / XML T4-7C
XML2 U2-1A / XML2 T6-3B / XML2 T5-5B

Który LED najlepiej doświetli trasę roweru i pokaże dokładne tekstury?

: poniedziałek 26 sie 2013, 21:32
autor: Lampek
etylinek pisze: Opcjonalny układ: 7135 * 3/7135 * 4/7135 * 6/7135 * 8
Rozumiem że to wyłącznie różnica w ilości opcji?
To ilość układów 7135 i w związku z tym max. prąd na diodę x 350 mA, np. 7135*8 to jest 0,35x8=2,8A

: poniedziałek 26 sie 2013, 21:51
autor: etylinek
Aha czyyli rozumiem żeby brać max? 7135*8

a diodę?

: poniedziałek 26 sie 2013, 22:03
autor: spina
Witam Światłomaniaków.
Polecam S2. Zakupiłem ostatnio u kolegi Dariusza "full wypas" convoya S2 i sprawuje się świetnie. Jak się nie mylę cały czas wisi ogłoszenie w sklepikui Zmieścisz się w cenie :mrgreen:

: poniedziałek 26 sie 2013, 22:12
autor: etylinek
Z podanych Convoy rozważam wyłącznie M1/M2. Dwie pozostałe to takie pypcie małe ;)

: poniedziałek 26 sie 2013, 22:45
autor: Pyra
Witam
etylinek pisze:Rozważam wyłącznie M1/M2.
Ja wiem czy takie maleństwo da dużo światła... ;)
8*AMC, nie zawsze dużo znaczy dobrze, zastanów się jaki efekt chcesz osiągnąć.

Pozdrawiam

: wtorek 27 sie 2013, 02:39
autor: etylinek
Pyra pisze:Ja wiem czy takie maleństwo da dużo światła...
Ja też nie wiem, stąd moje pytanie..

Pyra pisze:8*AMC, nie zawsze dużo znaczy dobrze, zastanów się jaki efekt chcesz osiągnąć.
Jaki efekt chce osiągnąć napisałem wcześniej, może jakieś konkrety?


Bez obrazy Pyra, ale taka odpowiedź to żadna odpowiedź i jak dla mnie bezsensowne nabijanie postów.

: wtorek 27 sie 2013, 04:39
autor: Rysiu.
Jak na rower to mogę polecić C2, ma szerszy rozkład światła od C8 więc do oświetlania drogi przed i po bokach jest idealny. Po zmodyfikowaniu piguły( element do którego jest przymocowane MCPCB razem z diodą) można spokojnie dać 10xAMC.

A jak to świeci możesz sobie zobaczyć w podpisie.

: wtorek 27 sie 2013, 11:24
autor: maciex93
Bierz M1/M2 z 6*amc, światła będzie mnóstwo, a będzie świecić nieco dłużej na takim samym ogniwie niż 8*amc.
Dioda jakaś neutralna xm-l t6 3c albo 4c
Będzie wypas ;)

: wtorek 27 sie 2013, 12:32
autor: Pyra
Witam
etylinek pisze:
Pyra pisze:8*AMC, nie zawsze dużo znaczy dobrze, zastanów się jaki efekt chcesz osiągnąć.
Jaki efekt chce osiągnąć napisałem wcześniej, może jakieś konkrety?
A widzisz, to Ty nie podałeś żadnych konkretów, dlatego się dopytuję. Rowery są różne jak i ich użytkowanie. Jakim rowerem jeździsz, po jakich drogach ewentualnie terenie, jak długo ma latarka świecić...
maciex93 pisze:Bierz M1/M2 z 6*amc, światła będzie mnóstwo, a będzie świecić nieco dłużej na takim samym ogniwie niż 8*amc.
Tu masz odpowiedź potwierdzającą sens mojej wypowiedzi.
Mnie np. do codziennego dojeżdżania do pracy wystarcza prąd 350mA w diodę i to jest w moim odczuciu zupełnie wystarczające do przemieszczania się po drogach asfaltowych i gruntowych. Mam też lampkę 2xXML z prądem 1,5A i SF L2P na 2,8A, i na max użyłem kilka razy, dla pokazu, bo w trasie, miałem zbyt duży kontrast pomiędzy przodem a bokami. Są też ludzie którym i 3 tys lumenów to mało.

Jak więc widzisz, przypadku tak lapidarnych określeń, żadnych konkretów nie dostaniesz, a w większości będą to posty, weź XY, bo ja mam i jest OK!

Pozdrawiam
PS: Jak widzisz po liczniku postów, na nabijaniu już mi nie zależy...

: wtorek 27 sie 2013, 13:44
autor: etylinek
Pyra pisze: do codziennego dojeżdżania do pracy wystarcza prąd 350mA w diodę i to jest w moim odczuciu zupełnie wystarczające do przemieszczania się po drogach asfaltowych i gruntowych. Mam też lampkę 2xXML z prądem 1,5A i SF L2P na 2,8A
Może się mylę, jednak wydaje mi się iż po to są tryby latarki, aby z jednej otrzymać mniej więcej to o czym piszesz.

Opisałem to w taki sposób jaki wydaje się słuszny. Latarka ma być uniwersalna do wszystkiego, w tym jako lampka rowerowa (również uniwersalna), z w miarę szerokim polem świecenia i jasna.

Długość świecenia zależy od ustawień, przyjmijmy więc, że miałaby wytrzymać ≥1h przy 100%.

W związku z powyższym nie sprecyzowałem, czy będę przy jej użyciu podglądał ludzi, czy biegał po nieoświetlonych kanałach. Jak również, czy będę jeździł po lesie (tu rodzaj roweru nie ma znaczenia i składakiem się da ;)) czy po mieście.

Jako podstawę do dalszych rozważań podałem Ultrafire C8, czyli interesuje mnie coś, podobnego ale zarazem lepszego.

Poczytałem o Convoy M1 i M2 i wydają mi się bardzo fajnymi propozycjami. Wielkość, jasność, wykonanie i nie wymagają dużych przeróbek.

: wtorek 27 sie 2013, 15:57
autor: krzycho_
Etylinek pisze:Bez obrazy Pyra, ale taka odpowiedź to żadna odpowiedź i jak dla mnie bezsensowne nabijanie postów.
Etylinek radzę się pohamować z takimi komentarzami bo możesz szybko zakończyć swoją karierę tutaj.

: wtorek 27 sie 2013, 16:31
autor: Pyra
Witam
etylinek pisze:
Pyra pisze: do codziennego dojeżdżania do pracy wystarcza prąd 350mA w diodę i to jest w moim odczuciu zupełnie wystarczające do przemieszczania się po drogach asfaltowych i gruntowych. Mam też lampkę 2xXML z prądem 1,5A i SF L2P na 2,8A
Może się mylę, jednak wydaje mi się iż po to są tryby latarki, aby z jednej otrzymać mniej więcej to o czym piszesz.
Niestety jest tak, że tryby w tej postaci (AMC i PWM) to zło konieczne. Charakterystyka zależności światło prąd, nie jest liniowa. W związku z tym korzystniej jest zasilać LEDa mniejszym prądem o stałej wartości, niż szatkowanym PWMem prądem max, co ma miejsce w przypadku "zbyt mocnej latarki". Inaczej ma się sprawa z przetwornicami CC, ale to już inna półka cenowa.
Pozostaje jeszcze kwestia subiektywnej oceny ilości światła, przykładowo różnica w odczuwanej ilości światła pomiędzy trybami 100% i 80% jest bardzo mała, praktycznie zauważalna tylko podczas zmiany trybu, zużycie energii, to już różnica 20%.
Kolejną sprawą jest rozkład światła, tradycyjna latarka pod tym względem średnio nadaje się do jazdy po drogach publicznych, w związku z oślepianiem użytkowników nadjeżdżających z przeciwka, a świecenie 2m przed koło z mocą 750lm, mija się z celem. Co innego na leśnych dukatach, czy bardzo mało uczęszczanych drogach gruntowych.
Kolejna sprawa, do zdarzające się "samoczynne" włączenia latarek (już kilka razy mi się zdarzyło przy latarce noszonej w kieszeni z innymi przedmiotami), o ile latarka z prądem max 1,5A jakoś to zniesie, to 2,8A, może narobić bigosu.
etylinek pisze:Opisałem to w taki sposób jaki wydaje się słuszny. Latarka ma być uniwersalna do wszystkiego, w tym jako lampka rowerowa (również uniwersalna), z w miarę szerokim polem świecenia i jasna.
I tu jest podstawowy problem, nie ma takiej latarki, albo masz wyścigówkę, albo ciężarówkę. Dlatego najlepiej ustalić co jest priorytetem.

Może odłóżmy na bok "gorączkę", a zacznijmy współpracę...
Pozdrawiam