Ile na tym zyskam ? Wymiana diod + inne.

problemy z doborem podzespołów, elementów, przeróbkami itp., czyli jak zrobić to co sobie wymyśliłem
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Ile na tym zyskam ? Wymiana diod + inne.

Post autor: skaktus »

Witam.

Siostra dziś zdobyła FandyFire X2 do roweru. Dla niej to lampa jak każda inna-ale im lepiej świeci tym większy banan na twarzy. Jako że mogę lampkę jeszcze popieścić w łapkach mam do was pytanie. Standardowo w lampce siedzą dwie diody XM-L U2. Zastanawiam się na ile opłacalna jest wymiana bebechów na:

-XM-L2
-sinkpad
-pasta MX2
-szybka z powłokami

Bajer rozchodzi się o to, czy taka zmiana przyniesie faktycznie zauważalną poprawę w ilości światła. Chciałbym celować w barwę w okolicach 5500K.

Jakieś sugestie ?
ILPT
Awatar użytkownika
marmez
Posty: 2880
Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: marmez »

Cześć

Barwa ok 5500K to będzie tint 2c/2d - 3a/3b Zyskując barwę, troszkę stracimy na jasności, ale tym bym się nie przejmował i dla samego zysku barwy wymienił.

SinkPad na pewno poprawi samopoczucie LEDa - co za tym idzie trwałość, na ile jasność, to ja nie odpowiem jak to w praktyce.

Co do pasty, to Greg pisał, że nie ma znaczenia jaka dla temperatury LEDa przy SinkPadzie, ponoć wąskim gardłem, wtedy jest spoiwo pomiędzy LEDem a SinkPadem ;) (to za Elsorem). Choć może mieć znaczenie jej żywotność, ale tego testów jeszcze nie widziałem.

Mi się zdecydowanie lepiej jeździ przy cieplejszym świetle, tak przynajmniej 4500K (lub mniej). Nawet jeżeli jest go ciut mniej. (tint 4-5)

Z drugiej strony - z ekonomicznego punktu widzenia się raczej nie opłaca ;) Opłaca się dołożyć kolejną diodę, zęby było zauważalnie więcej światła...

Szybka z powłokami... Można zrobić test, przed latarką dokłądać kolejną szybkę i zdejmować i patrzeć na różnicę... Najlepiej niech jedna osoba obserwuje teren, a druga manipuluje szybką (oślepianie itd). Założenie szybki z powłokami aż tyle jak zdjęcie szybki nie da, ale w większość różnicy. Szybka z powłokami do 98% przepuszczalności, bez powłok ok 90%.

Pozdrawiam, marmez
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Dziś lampka poleci na nocny test, wtedy sądzę że sister da swój wyrok :)

Dzięki za sugestie.
ILPT
chester83
Posty: 41
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2012, 13:01
Lokalizacja: Płock

Post autor: chester83 »

Witam,

Przy okazji zapytam, którym kluczem udało Ci się odkręcić śruby? Chodzi o rozmiar.

Te przednie bez problemu poszły krzyżakiem (!), chyba w ogóle nie były dokręcone, ale tylne za nic nie chcą puścić. Mam klucze: 1.27 i 0.89.
Wygląda na to, że śruby mają coś pomiędzy tymi rozmiarami.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Przednie udało mi się odkręcić za pomocą torxa 5. Ale tylne są nietypowe - ani to torx 5 ani 6, ani imbus ani coś innego...Odkręciłem małym płaskim i odrazu wymieniłem na zwykłe krzyżaki.

Test w terenie był, siora zadowolona, jak narazie lampa pozostaje w stanie w jakim jest obecnie.
ILPT
chester83
Posty: 41
Rejestracja: poniedziałek 02 sty 2012, 13:01
Lokalizacja: Płock

Post autor: chester83 »

skaktus pisze:Przednie udało mi się odkręcić za pomocą torxa 5. Ale tylne są nietypowe - ani to torx 5 ani 6, ani imbus ani coś innego...Odkręciłem małym płaskim i odrazu wymieniłem na zwykłe krzyżaki.
Wielkie dzięki, widzę, że będę musiał z tym powalczyć... :wink:
ODPOWIEDZ