Dwururka DIY - ukonczona :-)
: środa 05 lis 2008, 10:54
Witam wszystkich
Jestem waszym nowym użytkownikiem i jeszcze 3 tygodnie temu nie miałem zielonego pojecia na temat diod, driverow a juz nie mowiac o ogniwach 18650 i lutowaniu..
Na forum trafilem przez przypadek szukajac jakis informacji o dobrych lampkach rowerowych dzieki ktorym moj trening rowniez bedzie mogl byc kontynuowany w nocy
Ok wiec do rzeczy, po przeszukaniu i przeczytaniu tematow o lampkach rowerowych zrobilem wstepny projekt z czego i jak ma wygladac w fazie koncowej moj projekt.
Z racji tego ze moj budżet byl niestety nie duzy.. musialem zminimalizowac koszty do minimum.. Gdybym mial wiecej zlotowek napewno projekt by wygladal troche inaczej.. Zapewne użyte materialy byly by lepszej jakosci. ale jak sie ma nie za duzo to trzeba kombinowac.
Doszedlem do wniosku ze maja to byc 2 osobne "rurki" kwadraciaki tez mi sie bardzo podobaja ale juz troszke jest ich na forum i material to miedz lub aluminium, z racji dostepnosci postawilem na aluminium.
Nastepnie diody cree q5 i soczewki rocket 2 ss, 1 medium i 1 oval do roznego rodzaju wypadow Jesli chodzi o 2 ss jak na moj charakter jazdy i treningow na ulice i lesne sciezki juz znane idealny. Swiatlo jest skupione i odleglosc jest satysfakcjonujaca i o dziwo nie swieci tak bardzo puktowo jak mozna sie spodziewac po parametrach
Aczkolwiek nie doswietla wystarczajaco dobrze zakretow.
Dlatego gdy trenuje samemu lub ze znajomymi ktorzy jezdza podobnie do mnie to stosuje albo 2 ss lub ss i medium. Na wszelkiego rodzaju wyprawy rowerowe stosuje wymiennie ss oval, medium i oval itd w zaleznosci od warunkow i charakteru jazdy.
Driver to C105 z opcja ecco - off - full ( jesli dobrze pamietam ) zależało mi na tym by ograniczyc przelanczanie trybów do minimum typu stroboskop itd nie podoba mi sie wiec i tak bym tego nie uzywal wiec padl wlasnie wybor na ten driver
Nastepnie wazna kwestia sa baterie, wstepnie mialo to byc 8 R6 eneloop ale po przeczytaniu watkow na ten temat lepszym rozwiazaniem sa ogniwa 18650 wiec zakupilem 4 ogniwa i ladowarke i za jakis czas powinny przyleciec..
Lecz na ta chwile ze jestem troche niecierpliwy zrobilem pojemnik i wykorzystalem te 8 eneloop i bedzie to jako dodatkowy "akumulator" na dlugie wypady w nocy i weekendowe eskapady
Wiec teraz konkrety :
Obudowa wstepnie miala wygladac na wzor Kuras77 (mam nadzieje ze nie pomylilem.. ) lecz mialem dostepnosc do tokarki wiec moj projekt sie Baaardzo zmienil..
A tak wygladal projekt przeniesiony z kartki na ekran monitora..
A tutaj juz projekt przeniesiony z ekranu w rzeczywistosc..
( Wszystko jest idealnie spasowane ze nie ma najmniejszego luzu, użyta zostala pasta termoprzewodzaca Arctic cooling silver 5 i kolejnym duzym plusem tej konstrukcji jest to ze nie potrzebuje używac zadnego kleju typu zalmann itd lecz wszystko jest "skrecone" za pomoca gwintowanej nakretki i latwego demontażu podczas np wymiany soczewki na szersza w wolnych wyprawach wyprawowo-rowerowych
Nastepnie niewatpliwie wzorowalem sie na juz ww Kuras77 z racji tego ze mialem rowniez kilka rzeczy dostepnych jak mocowanie lampek i chcialem by to byly 2 osobne lampki z latwa regulacja i driver z wlacznikiem poza lampkami
Niestety nie mam zdjec z 1 fazy projektu bez uszytego pokrowca z neoprenu lecz mysle ze to zbedne
Pudelko jest idealnie spasowane rozmiarami nie ma zadnej wolnej przestrzeni w srodku , przelacznik 3-pozycyjny diody polaczone sa zlaczami DC wszystko jest uszczelnione silikonem przezroczystym i dodatkowo skrecone śrubkami a dodatkowo jak widac pokrowiec z neoprenu ktory sie doskonale spisuje.
Nastepna kwestia byl problem z polaczeniem pudelka "sterujacego" i zasilania. wiem ze latwo moze dojsc do rozpiecia zlacz wiec zaryzykowalem i postawilem na mini XLR i okazal sie to Doskonaly wybor
Super sprawa jest to ze jest blokowane mechanicznie przed rozlaczeniem dodatkowo uszylem "rurke" neoprenowa przed dostaniem sie deszczy blota, sniegu itd bo czesto jezdze podczas deszczu i w warunkach blotnistych wiec to dla mnie byl Ogromny priorytet.
I ostatnia rzecza bylo przemyslenie jak polaczyc i w co "upakowac" baterie.
Niestety nie udalo mi sie znalesc idelanie pasujacego pojemnika na koszyk 8 R6 wiec bylem zmuszony na obciecie, spasowanie i sklejenie w jedna calosc.. Naszczescie nie bylo to takie trudne zadanie aczkowliek plastyk jest naprawde bardzo twardy i dosc gruby ale troche pracy i przyniosl zamierzony efekt.
Do srodka zostal włożony kawalek neoprenu by idealnie zminimalizowac ewentualne luzy i zostalo skrecone 4 srubkami i uszylem do niego pokrowiec z juz wczesniej wspomnianego neoprenu
I jeszcze kilka zdjec z przejazdzki
Postaram sie zrobic jeszcze w najblizszym czasie zdjecia w nocy.
Bede wdzieczny za komentarze zarówno te pozytywne jak i negatywne tez sa dla mnie bardzo cenne
Jestem waszym nowym użytkownikiem i jeszcze 3 tygodnie temu nie miałem zielonego pojecia na temat diod, driverow a juz nie mowiac o ogniwach 18650 i lutowaniu..
Na forum trafilem przez przypadek szukajac jakis informacji o dobrych lampkach rowerowych dzieki ktorym moj trening rowniez bedzie mogl byc kontynuowany w nocy
Ok wiec do rzeczy, po przeszukaniu i przeczytaniu tematow o lampkach rowerowych zrobilem wstepny projekt z czego i jak ma wygladac w fazie koncowej moj projekt.
Z racji tego ze moj budżet byl niestety nie duzy.. musialem zminimalizowac koszty do minimum.. Gdybym mial wiecej zlotowek napewno projekt by wygladal troche inaczej.. Zapewne użyte materialy byly by lepszej jakosci. ale jak sie ma nie za duzo to trzeba kombinowac.
Doszedlem do wniosku ze maja to byc 2 osobne "rurki" kwadraciaki tez mi sie bardzo podobaja ale juz troszke jest ich na forum i material to miedz lub aluminium, z racji dostepnosci postawilem na aluminium.
Nastepnie diody cree q5 i soczewki rocket 2 ss, 1 medium i 1 oval do roznego rodzaju wypadow Jesli chodzi o 2 ss jak na moj charakter jazdy i treningow na ulice i lesne sciezki juz znane idealny. Swiatlo jest skupione i odleglosc jest satysfakcjonujaca i o dziwo nie swieci tak bardzo puktowo jak mozna sie spodziewac po parametrach
Aczkolwiek nie doswietla wystarczajaco dobrze zakretow.
Dlatego gdy trenuje samemu lub ze znajomymi ktorzy jezdza podobnie do mnie to stosuje albo 2 ss lub ss i medium. Na wszelkiego rodzaju wyprawy rowerowe stosuje wymiennie ss oval, medium i oval itd w zaleznosci od warunkow i charakteru jazdy.
Driver to C105 z opcja ecco - off - full ( jesli dobrze pamietam ) zależało mi na tym by ograniczyc przelanczanie trybów do minimum typu stroboskop itd nie podoba mi sie wiec i tak bym tego nie uzywal wiec padl wlasnie wybor na ten driver
Nastepnie wazna kwestia sa baterie, wstepnie mialo to byc 8 R6 eneloop ale po przeczytaniu watkow na ten temat lepszym rozwiazaniem sa ogniwa 18650 wiec zakupilem 4 ogniwa i ladowarke i za jakis czas powinny przyleciec..
Lecz na ta chwile ze jestem troche niecierpliwy zrobilem pojemnik i wykorzystalem te 8 eneloop i bedzie to jako dodatkowy "akumulator" na dlugie wypady w nocy i weekendowe eskapady
Wiec teraz konkrety :
Obudowa wstepnie miala wygladac na wzor Kuras77 (mam nadzieje ze nie pomylilem.. ) lecz mialem dostepnosc do tokarki wiec moj projekt sie Baaardzo zmienil..
A tak wygladal projekt przeniesiony z kartki na ekran monitora..
A tutaj juz projekt przeniesiony z ekranu w rzeczywistosc..
( Wszystko jest idealnie spasowane ze nie ma najmniejszego luzu, użyta zostala pasta termoprzewodzaca Arctic cooling silver 5 i kolejnym duzym plusem tej konstrukcji jest to ze nie potrzebuje używac zadnego kleju typu zalmann itd lecz wszystko jest "skrecone" za pomoca gwintowanej nakretki i latwego demontażu podczas np wymiany soczewki na szersza w wolnych wyprawach wyprawowo-rowerowych
Nastepnie niewatpliwie wzorowalem sie na juz ww Kuras77 z racji tego ze mialem rowniez kilka rzeczy dostepnych jak mocowanie lampek i chcialem by to byly 2 osobne lampki z latwa regulacja i driver z wlacznikiem poza lampkami
Niestety nie mam zdjec z 1 fazy projektu bez uszytego pokrowca z neoprenu lecz mysle ze to zbedne
Pudelko jest idealnie spasowane rozmiarami nie ma zadnej wolnej przestrzeni w srodku , przelacznik 3-pozycyjny diody polaczone sa zlaczami DC wszystko jest uszczelnione silikonem przezroczystym i dodatkowo skrecone śrubkami a dodatkowo jak widac pokrowiec z neoprenu ktory sie doskonale spisuje.
Nastepna kwestia byl problem z polaczeniem pudelka "sterujacego" i zasilania. wiem ze latwo moze dojsc do rozpiecia zlacz wiec zaryzykowalem i postawilem na mini XLR i okazal sie to Doskonaly wybor
Super sprawa jest to ze jest blokowane mechanicznie przed rozlaczeniem dodatkowo uszylem "rurke" neoprenowa przed dostaniem sie deszczy blota, sniegu itd bo czesto jezdze podczas deszczu i w warunkach blotnistych wiec to dla mnie byl Ogromny priorytet.
I ostatnia rzecza bylo przemyslenie jak polaczyc i w co "upakowac" baterie.
Niestety nie udalo mi sie znalesc idelanie pasujacego pojemnika na koszyk 8 R6 wiec bylem zmuszony na obciecie, spasowanie i sklejenie w jedna calosc.. Naszczescie nie bylo to takie trudne zadanie aczkowliek plastyk jest naprawde bardzo twardy i dosc gruby ale troche pracy i przyniosl zamierzony efekt.
Do srodka zostal włożony kawalek neoprenu by idealnie zminimalizowac ewentualne luzy i zostalo skrecone 4 srubkami i uszylem do niego pokrowiec z juz wczesniej wspomnianego neoprenu
I jeszcze kilka zdjec z przejazdzki
Postaram sie zrobic jeszcze w najblizszym czasie zdjecia w nocy.
Bede wdzieczny za komentarze zarówno te pozytywne jak i negatywne tez sa dla mnie bardzo cenne