Strona 1 z 1

2 dedykowane latarki rowerowe na 1x xml i 3x xml

: niedziela 16 cze 2013, 16:30
autor: mike100
Na razie załączam same zdjęcia, recenzja z testami w terenie będzie później.

Lampka nr 1 - 1 x XML + uchwyt na głowę/kask + pakiet aku 4x18650 (7,2V)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Już znalazła swojego opiekuna więc opiszę ją bazując na zebranych spostrzeżeniach z rozbiórki i wykonanych pomiarach, nie będę miał możliwości np. dorobienia fotek.

Lampka nr 2 - 3 x XML + uchwyt na głowę/kask + pakiet aku 4x18650 (7,2V)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tą zostawiam dla siebie (zajefajnie świeci i wykonanie na 5-), więc możliwe dodatkowe fotki i testy.

Pozdr.
mike100

: niedziela 16 cze 2013, 16:54
autor: skaktus
Przy max prądzie w takich warunkach i z takim oddawaniem ciepła na obudowę diody nie mają najłatwiejszego życia. Obie lampki do przeróbek

: niedziela 16 cze 2013, 20:27
autor: tOmki
Daj linki z jakich sklepów brałeś.

: niedziela 16 cze 2013, 20:40
autor: Pyra
Witam
Miałem bardzo podobną (wręcz identyczną) do tej pierwszej, po kilku tygodniach odpadła cewka, proponuję zamocować dodatkowo termoglutem...
Pozdrawiam

: poniedziałek 17 cze 2013, 20:24
autor: mike100
skaktus pisze:Przy max prądzie w takich warunkach i z takim oddawaniem ciepła na obudowę diody nie mają najłatwiejszego życia. Obie lampki do przeróbek
Ta pierwsza na 1x xml rzeczywiście wymaga przeróbki - wymiana pasty oraz np folia miedziana by się przydała przenosząca ciepło na korpus, są tam spore luzy. Sama wymiana pasty spowodowała, że lampa po chwili w trybie"hi" robi się wyraźnie ciepła. Natomiast dość mocne skupienie światła (coś jak C8) nie do końca mi podpasowało. Obecny właściciel natomiast jest bardzo zadowolony, więc OK.

Driver posiada dość fajny tester rozładowanego pakietu (dioda od strony wyłącznika) - zielony: 100-65%, czerwony: 65-30%, czerwone błyski <30%.

Pomiar: tryb LO - 0,5A; Hi - 1,8A. Odcięcie następuje przy napięciu ok 5,4V do końca utrzymując jednakową jasność co może sugerować, że driver jest step up/down.
---------
Ta z 3 x xm-l bardzo dobrze wykonana jak na wyrób z wschodu. Duża piguła zintegrowana z aluminiowym solidnym odbłyśnikiem zapewnia fajny start do oddawania ciepła. Obłyśnik na zakładkę skręcany jest z pigułą więc wystarczy odrobina pasty na łączeniu aby całość stała się dużym radiatorem. Dość dobrze spasowana jest z obudową. Wystarczy trochę pasty i ewentualnie cienka warstwa folii miedzianej i będzie wchodziła na ścisk do obudowy na większej części swojej długości. Po takiej akcji już po chwili świecenia jest gorąca. Driver również posiada tester aku ale tylko 2 poziomowy. Dioda wskaźnika świeci słabiej od 1 latarki co podczas testu w dzień mi przeszkadzało ale w nocy świeciła w sam raz aby nie raziła.
Bardzo fajnie światło rozchodzące na boki przy równoczesnym oświetlaniu przodu na znaczną odległość (testy świecenia z fotkami będą przy najbliższej okazji).
Zdecydowanie przyjemniej świeci niż pierwsza dlatego zostaje przy mnie ;-).

Driver tak jak w pierwszej lampie zrealizowany jako step up/down. Diody połączone są szeregowo. Prąd w trybie LO - 0,4A; Hi - 1,6A. Zasilając z zasilacza zmiana trybu Hi na LO następuje przy napięciu ok 5,5V pobór prądu zwiększony zostaje do 2,8A (strumień światła subiektywnie bez zmian podczas zmniejszania napięcia). Od tego momentu mamy stabilizację prądu aż do 3V - odcięcie. Na szczęście pakiet aku posiada zabezpieczenie 2,7V na równolegle połączonej parze, która z kolei połączona jest szeregowo, inaczej byłoby kiepsko. IMO driver przygotowany pod uniwersalne rozwiązanie tak aby można było również lampę zasilać z pakietu 4,2V co jest możliwe ale wskaźnik wtedy pokazuje głupoty.

Zarówno w 1 lampie jaki i w 2 denerwujące są błyski - za szybkie i nie do wykorzystania. Przy testach w domu tak jak wspominałem obudowa szczególnie tej 2 jest gorąca już po chwili ale podczas spacerowej jazdy na rowerze zaledwie lekko ciepła, więc jako rowerowa lampa świetnie się sprawdza i xm-l_ki nie będą przegrzewane.


To tyle na dzisiaj
Pozdrawiam,

: niedziela 29 gru 2013, 21:58
autor: flojd
Ponawiam prośbę tOmki o wskazanie linkami które to latarki(z jakich sklepów). :)
Np. Tę na 3 ledy znalazłem w fasttech, ale bez zasilania i paska na głowę:
http://www.fasttech.com/products/1603/1 ... -head-ligh
Jest też niby w pełnym pakiecie, ale już jako SingFire(a z tego co kiedyś ktoś pisał to wszelkich xxxFire należy unikać :)):
http://www.fasttech.com/products/1603/1 ... 2100-lumen

Jeszcze pytania pomocnicze:
1. Czy tego typu uchwyty zdają egzamin podczas jazdy rowerem w terenie? Czy lampka nie będzie się samoczynnie obracać P/T na drążku sterów, pod wpływem wstrząsów? Ewentualnie czy można dokupić brakujący element uchwytu, zamiast gumki, który przytwierdziłby ją do drążka "na sztywno"?
2. Jakiej pojemności ogniwa są w zestawie i czy to są zabezpieczone?
3. I wreszcie - czy ewentualnie da radę dokupić gotowy driver do takiej latareczki, który puszczałby na diody mniejsze prądy?

: poniedziałek 30 gru 2013, 19:22
autor: skaktus
Lepiej napiszcie do autora PM.

: poniedziałek 24 lut 2014, 09:16
autor: cob
Mam w zasadzie identyczną lampkę z trzema diodami. Jedyna różnica jest taka, że u mnie diody są na niezależnych modułach, a u autora tematu na jednym dużym. Reszta wygląda identycznie. Nie do końca zgodzę się, że ciepło jest dobrze oddawane w wersji fabrycznej. Wewnętrzna część siedzi dosyć luźno w zewnętrznej i dotyka jej (z dużym luzem) jedynie w miejscu o największym promieniu. W tym temacie jest opisane to jak przerobiłem swoją lampkę.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Za to tutaj dokładnie narysowałem jak całość jest spasowana fabrycznie. Jest też rysunek elementu wewnętrznego, który po dokładnym wykonaniu wszedł idealnie w zewnętrzny z delikatnym oporem na każdej stykającej się powierzchni.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=9844
Dopiero po tym zabiegu czuć ile ciepła lampka ma do oddania. Ja swoją jeszcze podkręciłem i w trybie high już po krótkiej chwili czuć na zewnątrz dużo ciepła. Przed przeróbką tak dobrze nie było, więc w środku dużo bardziej się to gotowało. Obecnie nie boję się już o wnętrze o ile tryb high jest włączony na dworzu/podczas jazdy. W trybie low jest całkiem nieźle nawet gdy lampka nie ma żadnego chłodzenia. Temperatura również wyraźnie rośnie, ale już nie tak szybko i stabilizuje się na rozsądnym poziomie. Co więcej jakikolwiek, nawet delikatny ruch powietrza wyraźnie ją zbija.
Kupiłem również szkiełko, które ma zapewne lepsze parametry niż fabryczne, w tym powłokę antyreflex. Jednak na oko w zasadzie nie byłem w stanie wychwycić różnicy.