Strona 1 z 1
pomoc w lampkach do roweru
: poniedziałek 13 maja 2013, 08:20
autor: marcinpl1988
WItam
Jest to mój pierwszy Post więc Witam Serdecznie Wszystkich
chciałem się poradzić do do zakupu latarek na rower.
Te latarki to zwykłe latarki ręczne/ taktyczne z dokupowanymi przezemnie zaczepami, by mogły być na kierownicy i na kasku.
Więc mam pare typów
co jest dla mnie ważne ?
By jasno świeciły i jak najdalej (ok 50 m jest dobrze )
Zamierzam kupić 2 na kierownice i 2 na kask
więc wytypowałem coś takiego
latarka 1
latarka 2
powiedzcie , co o tym myślicie??
i czy te 1300 LM napewno będzie realne??
pozdrawiam Marcin
: poniedziałek 13 maja 2013, 08:54
autor: MaciekB
Nierealne.
Kup jedną L2P od grega na kierownik, a światła na pewno Ci wystarczy.
: poniedziałek 13 maja 2013, 09:07
autor: Dariusz70
Najtańsza przyzwoita latarka z rozkładem światła na rower to
Convoy S2 .
Darować sobie zoomy i najtańsze "coś tam".....Fire na diodzie XM-L.
S2 rozkład światła:
FOTKA
Można zakupić także wersje
HOSTS i zainstalować inną diodę i driver.
: środa 15 maja 2013, 01:17
autor: marcinpl1988
Od grega nie kupie na pewno bo mnie nie stać ,a na pewno ma dobre, i nawet z mojego miasta jest.
nie za bardzo te diody mi wiele mówią,
dziwi mnie że tak bardzo chińczycy przeinaczają sprawę i liczby swoje a w realu co innego. (nawet tam fotki dają jakie to ona ładne światło potrafi mieć)
A jak bym kupił latarkę z linku 2 i chciał ją przystosować. Ile może wynieść taka przeróbka na te S2 czy coś innego nadającego się
: środa 15 maja 2013, 01:37
autor: Rysiu.
Ale z którego 2-giego linku twojego czy tego co ci zaproponował
Dariusz70,
jeśli ta z twojego to koszty przeróbki wyniosą więcej niż cała latarka bo jak ma dziurę pod diodą trzeba będzie toczyć.
Jeśli chodzi o body do S2 i dokupienia sterownika i diody to i tak wyniesie więcej niż kupić od razu gotową.
A i takie pytanie czy potrzebne jest Ci aż 4 latarki i gdzie zamierzasz z nimi jeździć? Tym bardziej że 2 na kasku chcesz mieć a na publicznej drodze to będzie i nielegalne i niebezpieczne.
Takie zdjęcie poglądowe dodam; zdjęcie z 5-iatego piętra najjaśniejsza plama światła to jakieś 4metry; ISO 200 F/3,5 2s
Jutro zabiorę aparat ze sobą i pokaże jak to wygląda z 3-ma żebyś mógł ocenić ile światła jest Ci potrzebne.
I tak przy okazji jak powiadała moja babcia "Nie stać mnie na tanie rzeczy"
: środa 15 maja 2013, 12:01
autor: marcinpl1988
chodziło mi o przeróbke mojego drugiego linka
http://www.aliexpress.com/item/300LM-7W ... 39631.html
z kaskiem to się rozpędziłem miałem napisać jedną lampkę na kask i 2 na kierownicę
"Nie stać mnie na tanie rzeczy" co do ubrań to się zgodzę ale kupić drogą latarkę to przy moich dochodach jest przesada, lecz każdy ma inne podejście i różną grubość potrwela.
Zamierzam jeżdzić z lampkami w nocy do pracy i po drogach leśnych w ramach relaksu. (więć chyba więcej jak 4 metry potrzeba,
ale jak to nakreślił
Dariusz70 rozkład światła na boki wydaje się być ze zdjęcia przyzwoity.
Rysiu_01_92 jak zrobisz jakieś fotki będę wdzięczny zawsze to jakiś większy pogląd na sytuację będzie
: czwartek 16 maja 2013, 12:35
autor: Rysiu.
No to przeróbka pewnie wyniosła by więcej niż latarka bo i ile nie ma dziury to ok ale jak ma to dotoczenie "piguły" to ok 40zł no chyba że ma się znajomego który to zrobi, do tego XM-L 35zł i driver 25zł.
Jak widzisz można tak zrobić ale głównie dla swojej satysfakcji że coś się złożyło i działa bardzo dobrze bo ekonomiczne to to nie będzie
Ja jako student też kokosów nie mam ale zawsze się staram odkładać ile się da na hobby więc powiedzmy nowa latarka C2 montowana prze zemnie to 3 miesiące bez nadmiernych szaleństw.
Co do ubrań można kupić tanio bardzo wytrzymałe rzeczy, przykład w 2011 kupiłem buty za 170 wytrzymały 2 lata 5 prań w pralce i wielokrotne były moczone na wycieczkach jak trzeba było przez rzeczkę przebrnąć. Niedawno kupiłem dokładnie takie same i takiej samej cenie sprzedawca też się zdziwił jak mu o tym powiedziałem
Te 4 metry to tylko spot w rzucie prawie pionowym, bo dochodzi jeszcze split i zauważ że latarka na rowerze jest bardziej płasko do ziemi więc plama tworzy bardzo wyciągnięta elipsę, więc w tym przypadku nie musisz się martwić bo też śmigam w terenie a oświetlenie jest dla mnie bardzo ważne.
Dzisiaj całkiem w nocy albo jutro wrzucę te zdjęcia jak to wygląda
Edit
Tak jak obiecywałem zdjęcia poglądowe; udział wzięły latarki z podpisu w czyli w kolejności L/R/C.
Lewa i prawa mają deflektory.
Zaczął się sezon na komary więc z góry przepraszam że niektóre są lekko poruszone i nie ma większej kombinacji trybów ale jak będzie potrzeba to się zrobi brakujące
Wszystkie zdjęcia ISO 200 F/3,5 2s światło dzienne.
1. Środek 100%
2. L/R 100%
3. L/R/C 100%
4. L/R 5%
5. Środek 5%
6. L/R/C 5%
7. L/R/C 100%
: środa 22 maja 2013, 23:08
autor: marcinpl1988
Witam
dzięki Rysiu_01_92 za fotki
Po obejrzeniu zdjęć dochodzę do wniosku że dobrym wyborem jest mieć dwie lamki prawą i lewą , i tutaj najlepszy i najbardziej zadowalające jest oświetlenie drogi w trybie 100%.
Powiedz mi tam w podpisie masz lamki wszędzie XM-L I POTEM T6 LUB U2
niewiem jak to się różni , ale znajdę gdzieś jakieś info które lamki są lepsze pod względem oświetlenia i rozchodzenia się światła na boki????
: środa 22 maja 2013, 23:49
autor: Rysiu.
marcinpl1988, postaram się jeszcze dodać zdjęcia w trybie średnim jak tylko odnajdę ładowarkę do aparatu bo 100% to tylko do lasu i na pustą drogę.
Końcówki "T6" czy "U2" to opis binu diody czyli jej sprawności świetlnej, dalsze oznaczenia jak "3C" , "1C" to rodzaj tintu czyli barwy diody (tabela poniżej), a np. @10AMC to ilość zastosowanych liniowych regulatorów prądu czyli zależy od nich ile dostaje dioda mA.
Diody przeważnie mają duże kąty świecenia przykładowo XM-L 125 stopni, więc stopień skupienia zależy od tego jaki ref/kolimator zastosujemy.
: niedziela 16 cze 2013, 19:47
autor: marcinpl1988
dziękuję wszystkim za pomoc.
Zrobiłem tak , kupiłem te lampki budżetowe mi wystarczają a w przyszłości może się coś zmieni, tak czy inaczej ja zadowolony jestem, koszty też były przyzwoite.
Temat jak nie zostanie usuniety możliwe że kiedyś sobie zaglądne
: czwartek 04 lip 2013, 00:31
autor: Rysiu.
Uzupełniam fotodokumentacje o tryby średnie czyli 30%, niektóre zdjęcia są poruszone bo owady sobie ucztowały na mnie ale nie pozostałem dłużny i część z nich zjadłem w odwecie w drodze powrotnej
Ustawienia aparatu takie jak wcześniej.
1. Środek 30%
2. L;R 30%
3. L;R;C 30%
4. Środek 30%
5. L;R 30%
6. L;R;C 30%
: piątek 12 lip 2013, 21:02
autor: Hicony
Witam was bardzo serdecznie
Od dłuższego czasu czytam sobie to forum, i postanowiłem że się do was odezwę, otóż mam taki sam problem jak marcinpl1988, chcę kupić latarkę na rower.
Z tego co czytałem to latarki firmy Convoy modele S2 i S3, są najbardziej popularnymi (wśród tych tańszych a dobrych), i nie wiem którą miałbym kupić.
I tutaj też pojawia się inny problem, bo jakbym już zamówił taką latarkę, to można by pomyśleć nad jej usprawnieniem, ale co do niej włożyć żeby lepiej świeciła to ja już kompletnie nie wiem. I stąd moja prośba do Was żebyście mi w tym troszkę pomogli. Może lepiej będzie ją zbudować od zera albo wymienić tylko diodę ?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
: piątek 12 lip 2013, 22:49
autor: lord_craven
Hicony pisze:I tutaj też pojawia się inny problem, bo jakbym już zamówił taką latarkę, to można by pomyśleć nad jej usprawnieniem, ale co do niej włożyć żeby lepiej świeciła to ja już kompletnie nie wiem. I stąd moja prośba do Was żebyście mi w tym troszkę pomogli. Może lepiej będzie ją zbudować od zera albo wymienić tylko diodę ?
Albo nie bawić się w przeróbki i kupić już przerobioną. Na przykład tu:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11008
: piątek 12 lip 2013, 23:05
autor: Hicony
No i to by chyba była najbardziej korzystna dla mnie opcja, kupić od kogoś latareczkę z kompletem innych akcesoriów takich jak ogniwo ładowarka uchwyt, trzeba jeszcze troszkę popracować i zarobić na prawdziwą latarkę;)
: sobota 13 lip 2013, 01:00
autor: macgap90
Na rower do miasta i w jego okolice bardzo fajne jest C8 widać Cię nawet z tyłu, bo masz przed sobą snop światła, Ty widzisz przed sobą wszystko co potrzeba i nie oślepiasz jadących z naprzeciwka nawet na trybie max jadąc chodnikiem nikt mi nic nie mówił ani kierowcy samochodów na ulicy nie "mrugali", że ich oślepiam w przeciwieństwie do uf 2100 podobnego co s2 czy s3 które świeci szeroko i mocno oślepia nawet na średnim trybie skierowane dość mocna w dół no i podstawa C8 bardzo się spodobała policji pan posterunkowy nawet chciał mi ją zabrać.