Strona 1 z 1
Budowa lampek rowerowych
: niedziela 12 maja 2013, 13:48
autor: wkliw
Jestem posiadaczem lampek własnej roboty
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... ight=rower wszystko sprawuje się bardzo fajnie ale nie za bardzo nadaje się do jazdy po ulicach. Światło jest bardzo rozproszone pomimo zastosowania soczewek typu "owal". Chciałbym zrobić sobie nowe oświetlenie posiadające rozkład światła jak w samochodach czyli __/ lub __-- ewentualnie z prostym odcięciem ---- granicy światła i cienia. Czy są jakieś optyki zapewniające taki rozkład? Widziałem kiedyś reflektory niby rowerowe pod xp-g ale boję się ze olśnienie nadal będzie występowało. Robiłem próby z przysłanianiem soczewki tak jak to się robi w przypadku żarówek niestety efekt nie jest najlepszy. Macie koledzy jakieś sugestie jak to zrobić? rodzaj leda dla którego ma to być to XM-l ale jeśli trzeba będzie to się dostosuję i ilość światła nie jest tu priorytetem.
: niedziela 12 maja 2013, 14:27
autor: Pyra
Witam
Bardzo dobry rozkład światła daje XC-997A, poszukaj na googlu, możesz znaleźć rysunki układu optycznego, a nawet jak go zbudować.
Pozdrawiam
: niedziela 12 maja 2013, 15:38
autor: skaktus
Trochę za dużo wymagasz
Do takiego odcięcia wymagana jest odpowiednia przesłona. Masz do wyboru albo częściowo zasłonić lustro / soczewkę albo wybrać inne żródło światła (xenon) i tym manewrować w tanich soczewkach na h3.
: niedziela 12 maja 2013, 16:31
autor: wkliw
xenon + soczewka od samochodu ma jedną bardzo istotna wadę. Ogromne gabaryty i wagę. Do tego wielka (nawet w wersji slim) przetwornica. Jakoś to do mnie nie przemawia
: niedziela 12 maja 2013, 18:55
autor: marmez
a czasem reflektor ucięty wzdłóż do +/- połowy i dioda zamontowana równolegle do tego odcięcia (od rógy) nie dawały odpowiedniego odcięcia? Czy straty były za duże na świetle lecącym do tyłu reflektora, gdy go brakowało z powodu standardowej dziury na diodę.
DODANO:
O mam linki:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... oad-lights
http://smg.photobucket.com/user/20EVOLU ... 2.png.html
: niedziela 12 maja 2013, 19:47
autor: wkliw
To teraz muszę zakupić jakiś reflektorek którego nie będzie mi szkoda pociąć na testy..
: wtorek 14 maja 2013, 07:43
autor: malylol
Ja swojego czasu eksperymentowałem z tego typu rozwiązaniami (odcięcie, soczewki itp.) i ostatecznie skończyło się na tym, że na swoją Ultrafire C2, nałożyłem rurę PCV (odpowiednia długość żeby odcięcie było ostre) na końcu której znajdowała się soczewka asferyczna. Przesłonę zrobiłem z kawałka folii aluminiowej i umieściłem na szybce latarki. Efekt był identyczny jak w samochodowych ksenonach. Moim zdaniem najprostsze i najtańsze rozwiązanie, jak chcesz mogę porobić zdjęcia jak to wygląda w całości i jaki daje efekt na ścianie.
: poniedziałek 01 lip 2013, 22:48
autor: janeq
malylol pisze:Ja swojego czasu eksperymentowałem z tego typu rozwiązaniami (odcięcie, soczewki itp.) i ostatecznie skończyło się na tym, że na swoją Ultrafire C2, nałożyłem rurę PCV (odpowiednia długość żeby odcięcie było ostre) na końcu której znajdowała się soczewka asferyczna. Przesłonę zrobiłem z kawałka folii aluminiowej i umieściłem na szybce latarki. Efekt był identyczny jak w samochodowych ksenonach. Moim zdaniem najprostsze i najtańsze rozwiązanie, jak chcesz mogę porobić zdjęcia jak to wygląda w całości i jaki daje efekt na ścianie.
Witam serdecznie!
Od kilku dni nieustannie śledzę Wasze forum i jestem już zdecydowany na lampkę ale do mocnego źródła rzeczywiście jakaś przysłonka będzie raczej konieczna bo zawsze choć kawałek trzeba przejechać ulicą. Będę wdzięczny jeśli podzielisz się swoim pomysłem i efektami świecenia.
Pozdrawiam
: środa 03 lip 2013, 13:56
autor: Tomaek
Witam.
Ja też męczyłem ostatnio temat odcięcia światła żeby nie oślepiać kierowców
Najlepszym i najtańszym rozwiązanie jest daszek z aluminium od spodu(z soczków itp.) dwa paski do złapania za głowicę i tyle.Wymieniam co miesiąc na nowy i tyle.
W nocy to widać czubki butów jak jadę i koło olśnione i wszyscy się gapią co to jedzie
.
Polecam ten patent forumowy.
pozdr.