Strona 1 z 1

Modyfikacja latarki rowerowej na dodatkowy halogen do auta

: piątek 10 maja 2013, 13:48
autor: RafałN
Witam
Na wstępie chciałem podziękować forumowiczom ,którzy poprzez PW pomagali mi informacjami w sprawie oświetlenia led , wyborów body i deklaracją pomocy przy zakupie elementów - raz jeszcze dziękuję...

Przeczytałem sporo na forum tematów związanych z ledami i oświetleniem i stwierdzam ,żę temat jest na tyle szeroki, ,że nie jestem w stanie w ciągu paru miesięcy nauczyć się podstawowch zagadnienień z techniki led..Stąd właśnie prośba do was i pomoc..

Mam zamiar dać dodatkowe oświetlenie drogowe do samochodu. Z początku chciałem dać ledy w listwie na wzór tych z aledrogo. jednak problem z chętnym tokarzem i poskładaniem tego trochę mnie zniechęcił.

Zastanawiam się nad zakupem
http://www.cnqualitygoods.com/goods.php?id=1889
I przerobieniem sterowania na bardziej wydajniejsze co by uzyskać więcej mocy z takiego zestawu ( zakup 2 sztuk.) Ledy z tego co już się nauczyłem są całkiem dobre, barwa światła też dobra
Ewentualnie zastanawiam się nad zakupem SRK i ich przerobieniem na halogeny samochodowe.

Jak myślicie czy dobrze kombinuję ? Nie znam się na ledach i tak naprawdę nie wiem jak będzie z zasięgiem i szerokością światła. ale reflektory te są bardziej ,,wydajne" niż kalimatory ..Mam nadzieje ,że finalnie będzie b.dobry efekt patrząc na wasze modyfikacje latarek
Dziękuję

Dodaje
Chyba żeby już sobie i wam nie zawracać głowy zastosować takiego gotowca
http://dx.com/p/waterproof-40w-4000lm-6 ... 45v-199694
Ale zakładam ,że trzeba będzie soczewki zmienić na bardziej spotowe i poprawić ,,moce" prądowe dla lepszego efektu..
Cena i tak jest mniejsza o połowe od tego co mam na aledrogo , ale zastanawiam się czy faktycznie efekt będzie lepszy niż z tych dwóch rowerowych lampek...

: sobota 11 maja 2013, 16:23
autor: skaktus
Pierwsza lampa wymaga znacznych przeróbek bo w formie fabrycznej do najlepszych nie należy.

Druga to przerost formy nad treścią i ta cena, z kosmosu.

: poniedziałek 13 maja 2013, 21:15
autor: RafałN
Oki . dzięki za info .. co do pierwszej rowerowej , zakładałem ,że może być to raczej większa rzeźba . Co do drugiej wersji oświetlenia to cena i tak jest spora ,ale patrząc na ,,polskie" odpowiedniki jak np. w 4xledzie to i tak cenowo wygląda o wiele lepiej , gdzie za lampkę z 3xm-lach trzeba zapłacić prawie 700 zł.. i tu możemy mówić o przeroście ceny nad treścią , jakkolwiek by ta lampa nie była zrobiona i co by tam nie było wpakowane do środka.
tak czy owak zamierzam zrobić , zlecić zrobienie lampy na wzór
http://dx.com/p/waterproo...c-10-45v-199694
Założenie mam co by najpierw zakupić graty a potem bawić się wykonanie body.. ( dziękuję forumowiczą którzy na PW naprowadzili mnie na odpowiedni kierunek działania)
Mam pytania , chce uzyskać jak najmniejszą wysokość obudowy (35-40mm.), szerokość, głębokość jest mało istotna. Czy w taki zastosowaniu reflektory aluminiowe są faktycznie o wiele lepsze niż kolimatory. Zależy mi na oświetleniu przed samochodem w granicach 200 więcej metrów i oczywiście na szerokości po bokach też dobrej . Poczytałem właśnie o różnicach i już wiem ,że dobór optymalnych soczewek jest trudny i trzeba próbować , co by efekt był zadowalający..
Co do ledów , prawdopodobnie będę chciał zamówić kupić na Dx-ie lub CN . ceny mają dobre .
Zastanawia mnie użycie podkładów nie ceramicznych tylko mosiężnych gdzieś wyczytałem na forum dobre opinie , odprowadzenie ciepła bardzo dobra itd. Czy jest już możliwość zakupu gotowych ledów już tymi podkładami , czy trzeba ,,rzeźbić" .
Co do sterownika to zapewne będę jeszcze się pytał o dobór optymalnego .
Sprawa z tzw,, szkłem" czy też PMMA też jest tematem rzeką i zakłam ,że jeszcze będę też się dopytywał. ?
Na chwilę obecną chce wiedzieć czy wybór XM-l2 napewno jest dobry ( zakładam ,że tak)
do takiego typu oświetlenia. Zastanawia mnie kwestia optyki i tu musicie mi podpowiedzieć co jest lepszym rozwiązaniem..
Dalej będę się jeszcze dopytywał.
Dzięki za konstruktywne odpowiedzi.,.,
Dopiero wtajemniczam się w tematykę ledów..

: wtorek 14 maja 2013, 19:44
autor: smokuxx1987
Gdzie chcesz te światła zamontować, o jakiej listwie mówisz?
Samochód to zwykła osobówka czy jakiś terenowy?
Jeśli mówisz o osobówce to już pomijając kwestie homologacji takie światła zamontowane dużo niżej od poziomu wzroku kierującego nie zapewnią odpowiedniego oświetlenia drogi bo przy dobrym ustawieniu praktycznie będą świecić równolegle do niej, co w efekcie da kiepską widoczność już przy niewielkich nierównościach drogi.
Przy złym albo w kosmos bezpośrednio albo po odbiciu od drogi.
Miałeś okazje widzieć jak świecą latarki wieloledowe?
Chcąc zapewnić daleki zasieg trzeba mieć duży reflektor,
Jak bym miał jakąś terenówke do do jazdy po lesie, w terenie kupił bym na allegro zestaw świateł przeciwmgłowych na żarówkach H3 wsadził do środka hidy 35W i zamontował na dachu do jakiejś rury.
I pewnie bym się jeszcze w 200 zł zmieścił.

: środa 15 maja 2013, 10:57
autor: RafałN
smokuxx1987 pisze:Gdzie chcesz te światła zamontować, o jakiej listwie mówisz?
Samochód to zwykła osobówka czy jakiś terenowy?
Jeśli mówisz o osobówce to już pomijając kwestie homologacji takie światła zamontowane dużo niżej od poziomu wzroku kierującego nie zapewnią odpowiedniego oświetlenia drogi bo przy dobrym ustawieniu praktycznie będą świecić równolegle do niej, co w efekcie da kiepską widoczność już przy niewielkich nierównościach drogi.
Przy złym albo w kosmos bezpośrednio albo po odbiciu od drogi.
Miałeś okazje widzieć jak świecą latarki wieloledowe?
Chcąc zapewnić daleki zasieg trzeba mieć duży reflektor,
Jak bym miał jakąś terenówke do do jazdy po lesie, w terenie kupił bym na allegro zestaw świateł przeciwmgłowych na żarówkach H3 wsadził do środka hidy 35W i zamontował na dachu do jakiejś rury.
I pewnie bym się jeszcze w 200 zł zmieścił.
Witam
Pisząc o listwie tzw LightBar jak w linku podanym w pierwszym poście .
Światła chce wbudować w atrapę chłodnicy na wysokości świateł drogowych .
Samochód ten to wersja osobowa ale std. podniesiona do dóry tzw volvo xc cross cantry , prześwit 20 cm. Wiem ,że ,,wyniesienie" świateł do góry na dach daje najlepszy efekt , ale nie dam rady tego zrobić u siebie ..
Nie widziałem latarek wieloledowych jak świecą w realu , tylko poprzez zdjęcia na forum , mam jakieś wyobrażenie..
Zastanawiam się nad zastosowaniem klasycznego rozwiązania z halogenami i hidem ..Zaś z drugiej strony korci mnie zastoswanie ledów.Obawiam się ,że efekt końcowy przy ledach może być faktycznie kiepski, jeżeli chodzi o miejsce montażu zestawu i oświetlanie albo ,,nieba" lub ,,wygrzewaniu" szutru przed samochodem .
Dziękuję za info

: czwartek 16 maja 2013, 13:47
autor: smokuxx1987
Napewno hid wyjdzie dużo taniej niż Ledy.
Zestaw 2 przetwornice + 2 palniki na H3 kupisz na allegro za 100 zł.
Do tego 2 halogeny na allegro za 50 zł.
Oprócz tego lepiej skupić hida w jednym większym reflektorze niż 4-5 ledów w kilku małych reflektorach.

: poniedziałek 03 cze 2013, 00:00
autor: galahad
Chciałbym zapytać co kolega RafałN wymyślił...?

Ja kiedyś chciałem upakować do mojego 4x4 na dach 2 listwy po 2-4 ledy...
coś jak w "4 led".... zależało mi bardziej na szerokim kącie niż odległości
i oczywiście na miniaturyzacji :wink:

Pytam, bo może przy większej ilości coś taniej można kupić.... :wink:

: wtorek 04 cze 2013, 01:00
autor: RafałN
Witam
Tak si ę zamieszalem , że idę w kierunku dwóch dużych lamp i zarazem głębokich montowanych na atrapie
Zapakuje w to zestaw hida i osobny dodatkowy włącznik.
Jak będzie za mało to pomyślę o modyfikacji halogenow przeciwmgielnych, które w ogóle nie świecą taka ich specyfika.