Strona 1 z 4

[PYTANIE]Night Breaker

: niedziela 12 paź 2008, 17:56
autor: DNF
Witam.
Czy ktos uzywa w swoim samochodzie zarowek Night Breaker?
Ojciec chce zmienic zarowki w samochodzie, bo mowi, ze w nocy jak jedzie na zwyklych no-name za 5zl to czuje sie jakby jechal po omacku.
Polecilem mu (nie wiem czy dobrze) Night Breaker'y choc upieral sie przy xenonach (niestety ma zwykly reflektor i szklo lampy jest dyfuzyjne).
I tu moje pytanie. Jak duza jest roznica w oswietleniu drogi firmowymi zarowkami osramu (night Breaker) w porownaniu do zwyklych zarowek? Czy w ogole oplaca sie zmieniac? Bo wiadomo, reklama reklama, a ile jest prawdy w tych +90% w jasnosci tego chyba nikt nie wie.
Pozdrawiam
DNF

: niedziela 12 paź 2008, 18:06
autor: Dominik
Na długie są ok, ale na krótkie kaszanka, bo jak sporo jeździsz to schodzą po kilku miesiącach.

Polecam Phillips NightGuide.

: niedziela 12 paź 2008, 18:16
autor: DNF
No u ojca lampy pracauja codzinnie mniej wiecej po 2h (droga do pracy i z pracy, czasem jazda po miescie). Na dluzej lampy rzadko pracuja. Nie jezdzi czesto po nocach, Jedynie jak sie "szaro" robi lub po zmroku, ale to wszystko miesci sie w tych 2-3h dziennie.
Pozdrawiam
DNF

: niedziela 12 paź 2008, 18:40
autor: mar3
DNF - przerabiałem większość tych super żarówek w samochodzie .... teraz jeżdżę na najzwyklejszych jakie mi się udało kupić( nie nonamy) i cieszę się z tego, że się nie przepalają :wink: robie rocznie kole 15 tyś km

czasem potrafi się przepalić po miesiącu wrrr.....

auto "warsztatowe" uzbroiłem w Philipsy + 30%, ostatnio przepaliły się po jakichś 2 latach jeżdżenia :!: rocznie robimy pod 40tyś km

: niedziela 12 paź 2008, 18:41
autor: apoc
Osramki wg mnie nie są złe. Polecam też Philips X-treme Power, albo Philips GT150. NightGuide to padaka. Niestety wszelkie te +50% +80% etc. są osiągane kosztem skróconej żywotności żarnika żarówki. Na naszych dziurawych drogach wymiana takich żarówek i tak czeka Cię co ok. pół roku.

: niedziela 12 paź 2008, 18:44
autor: lennin
Hm.... panowie w starszych autach częstym niedomaganiem jest napiecie zasilania żarówek! Nie przeskoczysz tematu jak nie sprawdzisz jakie masz napiecie na nich. Widziałem już takie na których było koło 9V. U siebie też musiałem poprawic instalacje. Było 11V teraz mam całe 13,5 :cool: Dopiero teraz widać róznice mimo iz mam tylko:

Obrazek

Druga sprawa to że po kilku latach warstwa odblaskowa na reflektorach zwykle sie kurzy i matowieje :|

: niedziela 12 paź 2008, 19:40
autor: czarny_kruk
Zmienilem philipsy (zwykle) na night breakery na poczatku tego roku. Roznica jest zauwazalna w nocy na trasie (w miescie bez roznicy), do xenonow im daleko. Dodatkowo jedna sztuka padla po miesiacu uzywania.

: niedziela 12 paź 2008, 20:01
autor: mar3
czy wyższe napięcie zasilania może drastycznie skrócić żywotność i tak już przewoltowanego żarnika ?

jak w poprzednim aucie dodałem przekaźniki i grube kable ( wyższe V na żarówkach) to padały jak muchy :roll: i to GT130 - 150 i inne tego typu

normalnie kole roku robiłem na gt150 a po modyfikacji maks pół roku, ale raczej okolice 3-4m-c

: niedziela 12 paź 2008, 20:57
autor: lennin
Ale było widać efekt :P

: niedziela 12 paź 2008, 22:42
autor: DNF
Lennin, Twoj komentarz jest tak trafny i tak dobitny ze lepiej tego nie mozna wyrazic :mrgreen: :mrgreen:
Dzieki Panowie za podpowiedzi. Jutro jak mi sie uda, to sprawdze napiecie w instalacji i wtedy zobaczymy co i jak. Nie powiem zeby to byly lampy pierwszej mlodosci, bo szklo jakies takie zmatowione i zoltawe jest :P
Pozdrawiam
DNF

: poniedziałek 13 paź 2008, 09:54
autor: MariuszB.
Więc pewnie to Merc "okularnik",lub któryś z Fordów (nie pamiętam jaki model)
Jeżeli zewnętrzne polimerowe szkło jest żółte i z nalotem to można za pomocą pasty spolerować ten nalot,nie zawsze się udaje ale spróbować warto,efekt murowany :smile:

Ale sprawdź jak poradził Lennin napięcie,swego czasu nasze ukochane Fiaty 126P miały na konektorach żarówki napięcie nawet 8V,pomagało tylko jedno,wymiana przewodów na większy przekrój,a przy okazji montowało się przekaźnik i przełącznik świateł przy kierownicy wystarczał na cały żywot Fiacika,inaczej padały jak muchy :evil:

: poniedziałek 13 paź 2008, 12:51
autor: DNF
Niestety Mariuszu nie trafiles :) To Opel Omega B :)
Dzis posprawdzam wszystko i zobaczymy co dalej :)
Pozdrawiam
DNF

: poniedziałek 13 paź 2008, 16:49
autor: apoc
W najnowszym (dzisiejszym) tygodniku "Motor" jest test żarówek H7.

: poniedziałek 13 paź 2008, 18:20
autor: DNF
A moglbys zeskanowac/zrobic fotke?

: poniedziałek 13 paź 2008, 18:25
autor: MariuszB.
DNF pisze:Niestety Mariuszu nie trafiles :) To Opel Omega B :)
Dzis posprawdzam wszystko i zobaczymy co dalej :)
Pozdrawiam
DNF
No tak,o tej marce nie pomyślałem :cry:
A może warto pokusić się o zamontowanie ksenonów :mrgreen: oryginalne lampy z palnikami są drogie,lecz przy twoich zdolnościach mógłbyś przerobić te stare lampy,co myślisz na ten temat?