Strona 1 z 4
[PYTANIE]Night Breaker
: niedziela 12 paź 2008, 17:56
autor: DNF
Witam.
Czy ktos uzywa w swoim samochodzie zarowek Night Breaker?
Ojciec chce zmienic zarowki w samochodzie, bo mowi, ze w nocy jak jedzie na zwyklych no-name za 5zl to czuje sie jakby jechal po omacku.
Polecilem mu (nie wiem czy dobrze) Night Breaker'y choc upieral sie przy xenonach (niestety ma zwykly reflektor i szklo lampy jest dyfuzyjne).
I tu moje pytanie. Jak duza jest roznica w oswietleniu drogi firmowymi zarowkami osramu (night Breaker) w porownaniu do zwyklych zarowek? Czy w ogole oplaca sie zmieniac? Bo wiadomo, reklama reklama, a ile jest prawdy w tych +90% w jasnosci tego chyba nikt nie wie.
Pozdrawiam
DNF
: niedziela 12 paź 2008, 18:06
autor: Dominik
Na długie są ok, ale na krótkie kaszanka, bo jak sporo jeździsz to schodzą po kilku miesiącach.
Polecam Phillips NightGuide.
: niedziela 12 paź 2008, 18:16
autor: DNF
No u ojca lampy pracauja codzinnie mniej wiecej po 2h (droga do pracy i z pracy, czasem jazda po miescie). Na dluzej lampy rzadko pracuja. Nie jezdzi czesto po nocach, Jedynie jak sie "szaro" robi lub po zmroku, ale to wszystko miesci sie w tych 2-3h dziennie.
Pozdrawiam
DNF
: niedziela 12 paź 2008, 18:40
autor: mar3
DNF - przerabiałem większość tych super żarówek w samochodzie .... teraz jeżdżę na najzwyklejszych jakie mi się udało kupić( nie nonamy) i cieszę się z tego, że się nie przepalają
robie rocznie kole 15 tyś km
czasem potrafi się przepalić po miesiącu wrrr.....
auto "warsztatowe" uzbroiłem w Philipsy + 30%, ostatnio przepaliły się po jakichś 2 latach jeżdżenia
rocznie robimy pod 40tyś km
: niedziela 12 paź 2008, 18:41
autor: apoc
Osramki wg mnie nie są złe. Polecam też Philips X-treme Power, albo Philips GT150. NightGuide to padaka. Niestety wszelkie te +50% +80% etc. są osiągane kosztem skróconej żywotności żarnika żarówki. Na naszych dziurawych drogach wymiana takich żarówek i tak czeka Cię co ok. pół roku.
: niedziela 12 paź 2008, 18:44
autor: lennin
Hm.... panowie w starszych autach częstym niedomaganiem jest napiecie zasilania żarówek! Nie przeskoczysz tematu jak nie sprawdzisz jakie masz napiecie na nich. Widziałem już takie na których było koło 9V. U siebie też musiałem poprawic instalacje. Było 11V teraz mam całe 13,5
Dopiero teraz widać róznice mimo iz mam tylko:
Druga sprawa to że po kilku latach warstwa odblaskowa na reflektorach zwykle sie kurzy i matowieje
: niedziela 12 paź 2008, 19:40
autor: czarny_kruk
Zmienilem philipsy (zwykle) na night breakery na poczatku tego roku. Roznica jest zauwazalna w nocy na trasie (w miescie bez roznicy), do xenonow im daleko. Dodatkowo jedna sztuka padla po miesiacu uzywania.
: niedziela 12 paź 2008, 20:01
autor: mar3
czy wyższe napięcie zasilania może drastycznie skrócić żywotność i tak już przewoltowanego żarnika ?
jak w poprzednim aucie dodałem przekaźniki i grube kable ( wyższe V na żarówkach) to padały jak muchy
i to GT130 - 150 i inne tego typu
normalnie kole roku robiłem na gt150 a po modyfikacji maks pół roku, ale raczej okolice 3-4m-c
: niedziela 12 paź 2008, 20:57
autor: lennin
Ale było widać efekt
: niedziela 12 paź 2008, 22:42
autor: DNF
Lennin, Twoj komentarz jest tak trafny i tak dobitny ze lepiej tego nie mozna wyrazic
Dzieki Panowie za podpowiedzi. Jutro jak mi sie uda, to sprawdze napiecie w instalacji i wtedy zobaczymy co i jak. Nie powiem zeby to byly lampy pierwszej mlodosci, bo szklo jakies takie zmatowione i zoltawe jest
Pozdrawiam
DNF
: poniedziałek 13 paź 2008, 09:54
autor: MariuszB.
Więc pewnie to Merc "okularnik",lub któryś z Fordów (nie pamiętam jaki model)
Jeżeli zewnętrzne polimerowe szkło jest żółte i z nalotem to można za pomocą pasty spolerować ten nalot,nie zawsze się udaje ale spróbować warto,efekt murowany
Ale sprawdź jak poradził Lennin napięcie,swego czasu nasze ukochane Fiaty 126P miały na konektorach żarówki napięcie nawet 8V,pomagało tylko jedno,wymiana przewodów na większy przekrój,a przy okazji montowało się przekaźnik i przełącznik świateł przy kierownicy wystarczał na cały żywot Fiacika,inaczej padały jak muchy
: poniedziałek 13 paź 2008, 12:51
autor: DNF
Niestety Mariuszu nie trafiles
To Opel Omega B
Dzis posprawdzam wszystko i zobaczymy co dalej
Pozdrawiam
DNF
: poniedziałek 13 paź 2008, 16:49
autor: apoc
W najnowszym (dzisiejszym) tygodniku "Motor" jest test żarówek H7.
: poniedziałek 13 paź 2008, 18:20
autor: DNF
A moglbys zeskanowac/zrobic fotke?
: poniedziałek 13 paź 2008, 18:25
autor: MariuszB.
DNF pisze:Niestety Mariuszu nie trafiles
To Opel Omega B
Dzis posprawdzam wszystko i zobaczymy co dalej
Pozdrawiam
DNF
No tak,o tej marce nie pomyślałem
A może warto pokusić się o zamontowanie ksenonów
oryginalne lampy z palnikami są drogie,lecz przy twoich zdolnościach mógłbyś przerobić te stare lampy,co myślisz na ten temat?