Strona 1 z 1
Zasilanie led średniej mocy w aucie. SMD5730 i SMD5050
: niedziela 24 lut 2013, 13:44
autor: maniek3991
Witam.
Na początku chciałbym uprzedzić że przeczytałem już wiele tematów w tej dziedzinie ale nie uzyskałem nic konkretnego.
Mianowicie mam problem z podłączeniem trzech modułów LED:
1. 26 SMD 5050
prąd 60 mA (3x20)
napięcie pracy ok 3-3,3V
2. 24 SMD 5730
Prąd 150 mA max
napięcie pracy 3-3,3V
3. 33 SMD 5730, parametry jak wyżej.
Zasilanie z instalacji w aucie, czyli 12-14V.
Korzystałem z kalkulatorów LED, ale z tego co wyczytałem będą one grzałką po podłączeniu
![:(](./images/smilies/smutny.gif)
, brałem pod uwagę drivery z allegro, lecz jest problem z ich słabymi parametrami.
Proszę o jakieś pomocne rady co do podłączenia tych modułów.
Nie muszą to być jakieś miniaturowe układy, ponieważ miejsca jest dużo.
![Obrazek](http://www.swiatelka.pl/upload_img/miniaturki/IMG_512a0b008bd023610.jpg)
: niedziela 24 lut 2013, 20:56
autor: Pyra
Witam
Najważniejsze pytanie, jak te diody są w modułach połączone, bo parametry które podałeś, dotyczą pojedynczej LED. Zależnie od sposobu połączenia, dobierzemy jakiś układ zasilający,
Pozdrawiam
: niedziela 24 lut 2013, 21:17
autor: maniek3991
Diody nie są jeszcze podłączone, jest to tylko schemat jak będą one ułożone, dałem je dla zobrazowania. Łączenie jest dla mnie dowolne, równolegle, szeregowo czy nawet podzielić na kilka części.
: niedziela 24 lut 2013, 21:23
autor: Pyra
Witam
Są zasadniczo dwie możliwości, albo połączysz diody po 3 szeregowo i będziesz je tak zasilał przetwornicami obniżającymi (lub stabilizatorami), albo zbudujesz przetwornicę podwyższającą napięcie a diody połączysz po 12 - 13 w dwóch szeregach połączonych równolegle.
Pozdrawiam
: niedziela 24 lut 2013, 21:33
autor: maniek3991
Rozumiem, bardziej przyłożyłbym się do tej opcji z 3 diodami w szeregu, jednak prosiłbym o pomoc w tym jakiego rodzaju to mają być układy(mile widziany schemat)? Zwykle w pracach z diodami posługiwałem się rezystorami, lecz padło teraz na mocniejsze, nigdy nie robiłem żadnych driverów tego typu.
: niedziela 24 lut 2013, 21:56
autor: Pyra
Witam
Najkorzystniej było by zastosować po jednym sterowniku do każdej sekcji szeregowej, czyli będziesz potrzebował 8 - 11 układów, w zależności od wersji.
Przy podwyższeniu napięcia wystarczy 1 - lub 2 układy, tyle, że trochę bardziej skomplikowane.
Dasz radę?
Jutro obliczę i skrobnę jakiś schemacik.
Pozdrawiam
: niedziela 24 lut 2013, 22:03
autor: maniek3991
Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Postaram się coś zdziałać, jestem w miarę technicznie ogarnięty.
Również Pozdrawiam
: niedziela 10 mar 2013, 21:38
autor: zrazik
Witam
Podepnę się pod temat bo mam nieco podobny - w hamerykańcu muszę zrobić w 1 kloszu wsteczne jak i kierunki - klosz biały owalny, ryflowany:
Więcej lepszych zdjęć za dnia.
Nie wiem czy próbować czegoś na rgb czy po prostu 2 ringi/ ew ring na kierunek i dioda mocy na środek? miejsca w głąb jakieś 3,5-5cm
Ew podjął by się ktoś wykonania płytki? Bo w wytrawianie etc się jeszcze nie bawiłem
: niedziela 10 mar 2013, 23:37
autor: ElSor
Dając LEDowe kierunkowskazy może wystąpić problem z częstotliwością migania (będzie płynął za mały prąd i całość będzie migała za szybko). Można dać 2-3 diody 3W pomarańczowe i 1 białą 5W w każdy klosz i powinno wystarczyć. Pozostanie tylko kwestia homologacji i dopuszczenia auta do ruchu.
: poniedziałek 11 mar 2013, 00:37
autor: zrazik
ElSor pisze:Dając LEDowe kierunkowskazy może wystąpić problem z częstotliwością migania (będzie płynął za mały prąd i całość będzie migała za szybko). Można dać 2-3 diody 3W pomarańczowe i 1 białą 5W w każdy klosz i powinno wystarczyć. Pozostanie tylko kwestia homologacji i dopuszczenia auta do ruchu.
Co do homologacji - na lampach jest
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
a to że jest dla czerwonych kierunków i białych wstecznych to już inna sprawa, wsteczne z homologacją i tak będzie pod zderzakiem razem z p.mgielnym, bo nie wiele droższe, ale światła pewno mało będzie z tego (WAŚ 556).
A w zasadzie robię to bo już ktoś z oświetleniem kombinował i trochę poprzerabiał, a później auto stało kilka lat, bo tak to bym zostawił z czerwonymi kierunkami i najwyżej wystąpił o odstępstwo do ministerstwa
No i fakt kwestia rezystora by się wszystko kupy trzymało i nie było strobo, ew modyfikacja opornika w przerywaczu
: poniedziałek 11 mar 2013, 18:13
autor: maniek3991
Ja niestety żadnego układu jeszcze nie zrobiłem, aktualnie nie mam jak zamówić diod led, a z Panem Pyra jeszcze nic nie zdziałaliśmy.
: niedziela 28 kwie 2013, 15:38
autor: Volo
To że jest homologacja na kloszach to nic nie znaczy,ona jest wiążąca tylko ze żródłem światła zastosowanym podczas homologowania. Jak wsadzisz diody i trafisz na upierdliwego Policjanta lub nie daj boże agenta ubezpieczeniowego który stwierdzi że nie takie żarówki to rodzi się problem.
Ja osobiście używam diodowych żarówek, ale wiem z czym to się może wiązać.
: środa 08 maja 2013, 09:22
autor: GrzechVip
Ponieważ od tego zaczęła się moja znajomość z Cree dodam że migacze na diodach w kolorze Amber świetnie się sprawdzają świecąc przez czerwone klosze, a przy czerwonym kloszu szansa na rozpoznanie problemu z homologacją znacznie spada. Camaro z czerwonymi kloszami i XP-C w kolorze czerwonym i pomarańczowym od 2 lat nie zwraca uwagi nadgorliwych i przeglądy przechodzi bez problemów i załączników.