Strona 1 z 1

Jak zmniejszyć prąd pobierany przez przetwonice(Slim) ?

: wtorek 19 lut 2013, 08:59
autor: *michal*
Cześć. Pytanko jak wyżej. Gdzieś widziałem zdjęcia otwartych przetwornic a w nich szereg rezystorów gdzie jak się dokładało kolejne to prąd malał i na odwrót?

W aktualnym oryginalnym stanie przetwornica po około 10-15 sek stabilizuje się i prąd wynosi 4.18A.

Pytanie następujące jak mocno mogę zmniejszyć prąd?
Jak bardzo spada jasność palnika? Czy ktoś to sprawdzał i może się wypowiedzieć?
Chciałem zejść trochę z tym prądem no tak do 3A - a może da się jeszcze mniej i ile na tym stracę ?
Czy ktoś z Was sprawdzał możliwe rozwiązania i co z tego wyszło?


Czy jest jakaś liniowa zależność pomiędzy ilością lm a prądem ?

Jaka jest typowa wydajność takiego palnika (chińskiego raczej) ?

Będe robił oświetlnenie do roweru oraz latarkę "szperacz" wszystko raczej p&p w miarę możliwości.

Z czego zapożyczyć obudowę do roweru? Mam parę soczewek Valeo przystosowanych do ksenonu ale nie mam pomysłu w co upchać. ? Może poszukać metalowej przedniej lampy do roweru (takie jak za prl) ? Może być nawet taka lekko staroświecka ważne żeby wnętrze było metalowe i szyba(nie plastik) ale miałem problem ze znalezieniem takiej.

Są jakieś sprawdzone body latarek pod ksenon?

: wtorek 19 lut 2013, 10:40
autor: macgap90
Co do obudowy to może poszperaj po szrotach jakieś poniszczone (potłuczone szkła, urwane zaczepy) np. od paska B5 FL tam jest nie za duży "moduł" lustra i soczewki dorobisz jakieś mocowanie i będziesz miał niezłe światła bez oślepiania innych (jak to w fabrycznej soczewce jest przesłona odcinająca ładnie światło).

: środa 20 lut 2013, 18:46
autor: malylol
Hej, ja w swoim rowerze użyłem opcjonalnych samochodowych halogenów soczewkowych na palniki H3. Najlepsze jakie znalazłem to taki model: http://moto.allegro.pl/halogeny-soczewk ... 80516.html

Kupiłem oczywiście okazyjnie przez licytację po nieco niższej cenie niż tutaj. Owy model posiada przysłonę jak w samochodowych odpowiednikach lamp ksenonowych co daje fajne odcięcie światła. Całość jedynie zmodyfikowałem o wymianę soczewki z KAI na taką, która nie ma wybitego napisu homologacji.

: czwartek 21 lut 2013, 12:09
autor: skaktus
malylol pisze:Hej, ja w swoim rowerze użyłem opcjonalnych samochodowych halogenów soczewkowych na palniki H3. Najlepsze jakie znalazłem to taki model: http://moto.allegro.pl/halogeny-soczewk ... 80516.html

Kupiłem oczywiście okazyjnie przez licytację po nieco niższej cenie niż tutaj. Owy model posiada przysłonę jak w samochodowych odpowiednikach lamp ksenonowych co daje fajne odcięcie światła. Całość jedynie zmodyfikowałem o wymianę soczewki z KAI na taką, która nie ma wybitego napisu homologacji.
Soczewki które pokazałeś to są lampy przeciwmgielne, nie mają one odcięcie jak typowe xenony w aucie. Swiecą one bardziej na boki niż do przodu bo taka rola halogenu.

: piątek 22 lut 2013, 19:00
autor: smokuxx1987
Jeśli chodzi o przetwornice, to większość forumowiczów chce podwyższyć prąd....
Spróbuj dać w sklepiku ogłoszenie że się zamienisz na jakąś inną, która pobiera mniej prądu, myślę że szybko się znajdzie ktoś chętny na zamianę.
A co do body to są różne sprawdzone, kwestia jakim budżetem dysponujesz.
Zerknij na ten temat (link niżej) tam jest mój hid na palniku H3 z obudowy jestem mega zadowolony, bo jest dość kompaktowa a spokojnie mieści przetwornice, pakiet 3S3P i jeszcze wskaźnik napięcia.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=9853

: piątek 01 mar 2013, 13:14
autor: ...John
Na rower odpowiednik hella micro, szkaj bo jest tego sporo na aukcjach.
http://allegro.pl/bmw-7-e65-halogen-hel ... 28601.html
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-halog ... 44446.html

Świeci fajnie, bo ma płaskie odcięcie i nie będziesz nikogo oślepiał.
Obrazek

Tu z żarnikiem 3000 K.

: piątek 01 mar 2013, 13:49
autor: skaktus
Gdzieś ty dorwał palniki 3000K ? Wiem że są na rynku, ale 70 - 100 zł za sztuke H3 to ja dziękuje...