Strona 7 z 15
: środa 06 lut 2008, 16:50
autor: c++
DNF pisze:Skupialem razem z kolimatorem bo nie chce odklejac go z Bociolarki:)
Go się zdejmuje z diody chyba.
: środa 06 lut 2008, 16:56
autor: night_82
Dioda ma kąt świecenia 120° gdzie światłość spada do 50%, ten kąt pomiędzy osią świecenia a granicą 50% to jest kąt połówkowy i wynosi 60°, kąt na płaszczyźnie ośi świecenia to kąt całkowity. Reflektor ma swoją η sprawność i soczewka swoją η, kolimator to inaczej soczewka, więc w układzie reflektor soczewka(kolimator) sprawność jest iloczynem sprawności każdego z nich, zyskujesz na tym że skupiasz więcej promieni ale tracisz na intensywności, czy warto tyle tracić?
: środa 06 lut 2008, 17:04
autor: DNF
Witam.
No to teraz wszystko jasne:)
Szkoda ze nie moge Tobie kliknac "Pomogl"
Pozdrawiam
DNF
: środa 06 lut 2008, 18:12
autor: midi
Kolejne zdjęcia, w takiej wersji latarka mogła by pomieścić 2x18650 i kolimator, zobaczcie o ile mniejsza była by w porównaniu z moją pierwszą latarką, na zdjęciach widać już zakrętkę.
Postanowiłem że zrobię niedługo właśnie taką na 2x18650 z dwoma trybami bo mi się spodobała właśnie taka stylistyka, anodowanie planuję w poniedziałek może wtorek.
Pozdrawiam.
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 694977.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 708525.jpg
: środa 06 lut 2008, 18:20
autor: DNF
Latareczka piekna:) A co do uzyskiwanego kwadratu..przed chwila zdjalem kolimator z edisona z Bociolarki i tez na soczewce uzyskalem kwadrat...niezle skupia to soczewka z DX:)
Pozdrawiam
DNF
: środa 06 lut 2008, 18:27
autor: midi
DNF jak możesz poświeć jeszcze raz po blokach i napisz jakie wrażenie, jak bardzo skupia ta soczewka. Ja właśnie czekam na taką 28mm z DX i ciekawy jestem jak się będzie sprawowała, poza tym czy ona jest szklana bo moja soczewka którą testowałem jest szklana. Jeżeli masz możliwość poświeć na odległość 200-300metrów. Tyle tylko że ja używałem cree Q4 ale chyba większej różnicy nie będzie.
Pozdrawiam.
: środa 06 lut 2008, 18:36
autor: DNF
Juz teraz nie chce ryzykowac odpadniecia diodki, bo jeszcze nie jestem szczesliwym posiadaczem kleju termo:P Na dniach bede miec Q4 i wtedy dam znac. Tak, soczewka jest szklana.
Pozdrawiam
DNF
Edycja.
Nie moglem sie powstrzymac i jeszcze raz wymontowalem diodke:P Wiec wrazenia mam takie. Swiecilem na blok z odleglosci ok 30m i widac bardzo jasny punkcik o srednicy ok 2m. Ciezko mi bylo dokladnie ustawic soczewke, bo w jednej rece dioda z akusem, a w drugiej soczewka.
: środa 06 lut 2008, 19:15
autor: night_82
Ja tak trzymałem diode z kolimatorem w jednej ręce a w drugiej akusy, troche ryzykowne zasilać diode bezpośrednio, ja dałem rezystor 6.8Ω i prąd był około 1A, dzięki DFN za próbę kliknięcia
: środa 06 lut 2008, 21:22
autor: midi
No to panowie eksperymentów ciąg dalszy, jeszcze lepsze wyniki uzyskałem przez zastosowanie odbłyśnika ( reflektorka ) i soczewki. W takiej konfiguracji światło bezpośrednio z soczewki diody jak i reszta odbitego światła przez odbłyśnik trafia do soczewki co daje dość zauważalną różnicę siły świecenia, chyba taka konfiguracja jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Popróbujcie i Wy czekam na Wasze spostrzeżenia.
ps jeżeli reflektor będzie za długi może się nie udać optymalnie skupić wiązki, najlepsze do tego są płytkie reflektorki które pozwalają na regulację odległości między diodom a soczewką.
Ok, a teraz idę dalej straszyć sąsiada
.
: środa 06 lut 2008, 21:55
autor: lennin
W sumie światło odbite od lustra ma sie ni jak do tego skupionego przez soczewkę. Jeśli mówimy o beamie. Zastanawiałem sie tylko czy najlepsza była by soczewka jak najbardziej wypukła wtedy będzie bliżej diody...Uf... Czy tylko mi sie wydaje
BTW Też czekam na paczke z DXa z lupką do mojej latarki
: środa 06 lut 2008, 22:12
autor: midi
Soczewkę trzeba ustawić płaską stroną do diody w przeciwnym przypadku światło jest o wiele słabsze, gorzej skupione i w dodatku odległość soczewki od diody bardzo duża.
[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 10:23 pm ]
To jedziemy dalej foto story
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 1e3074.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 484019.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... ac7073.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 917847.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 913294.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 816136.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 3d2871.jpg
W sumie miniaturyzacja się chyba udała, w całości mam szansę zmieścić się z wagą 150 gramów, tą sztukę mam zamiar całkowicie odchudzić, ma być lekka i poręczna do noszenia na co dzień w kieszeni lub małej kaburce.
: piątek 08 lut 2008, 02:31
autor: madmun
: piątek 08 lut 2008, 07:54
autor: Calineczka
A ja poproszę.....zdjęcia twoich narzędzi Midi.
Jestem bardzo ciekaw czym robisz takie cuda
Z ciekawości, jak możesz-podaj pliz jakies symbole, parametry....
Śliczności
: piątek 08 lut 2008, 11:05
autor: kisi
midi wlasnie zapodaj fotki tokarki. Czy mozna ja kupić na raty ? Ile kosztuje ?
: piątek 08 lut 2008, 13:36
autor: midi
Postaram się jutro wrzucić fotki mojego sprzętu, to żadne cuda ale swoje robi. Poza tokarką potrzeba mieć jeszcze wiele innych narzędzi, wiertła gwintowniki, norze tokarskie i wiele więcej. Moja tokarka została kupiona na allegro za 1800 zł wraz z przesyłką a jest to Einhel MTB 3000, zresztą zobaczycie sami
.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Sob Lut 09, 2008 9:51 pm ]
Oto moja pracownia, znajduje się w nie dokończonej klatce schodowej. Miejsca tam jest nie wiele, ale jakoś daję radę
, w lato przeniosę się do garażu bo jest nie ogrzewany i teraz nie mam zamiaru marznąć. Sprzęt jak sprzęt, nic specjalnego, najbardziej pomocne są gwintowniki i narzynki. Do budowy swoich latarek używam dwóch gwintowników, pierwszy to 22mm o skoku 1mm stosuję go do zakrętek, otwór na baterię to 18,5mm wykonuję go wiertłem tak więc 22mm jest w tym miejscu jak ulał. Do głowicy używam gwintownika 27mm o skoku 1mm, robię tak by wszystko się dobrze spasowało a otwór na kolimator wynosi 26mm tak więc 27mm na gwint to w sam raz. Oczywiście można gwintować tokarką ale to za pomocą tego sprzętu nie takie proste bo tokarka często wpada w wibracje co powoduje niedokładne cięcie gwintu, w sumie to sobie z tym poradziłem bo przeprowadziłem mały tuning tokarki który sporo poprawił ale gotowymi gwintownikami wychodzi to znacznie prościej i szybciej. Reszta to tylko wyobraźnia i technika toczenia, każdy materiał toczy się inaczej np. aluminium prędkość obrotowa toczonego elementu to około 700 obrotów przy zgrubnym skrawaniu a podczas wykańczania około 1200 obrotów oczywiście trzeba chłodzić chłodziwem, mosiądz skrawa się w szerokim zakresie obrotów i w zasadzie nie potrzeba schładzać.
Jak coś konkretnego interesuje to pytajcie.
Na koniec kilka fotek, pozdrawiam.
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 7c7433.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 6dd374.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 3c7321.jpg
[ Dodano: Pon Lut 11, 2008 1:53 pm ]
Oto kilka zdjęć kolejnego korpusiku
. Na dniach wprowadzę plan radełkowania moich latarek tzn. w miejscach chwytu latarki.
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 084486.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 714524.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... dd6437.jpg
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 539725.jpg
cdn.