Strona 7 z 7

: poniedziałek 24 cze 2019, 13:54
autor: skaktus
A do czego będziesz te opony montował i w jakim celu ? Na jakieś wyścigi / zawody, dla własnej frajdy, na testy ?

: poniedziałek 24 cze 2019, 14:05
autor: Dariusz70
Passacie B6 i B7 zamiennie jest rozmiar 215/55 R16 // 205/55 R16

Opony Goodyear EXCELLENCE 215/55 R16 97 W XL . Dobra przyczepność oraz trzymanie boczne, dość twarde i hałaśliwe. Zdecydowanie do szybszej jazdy.
Zamiana na Dunlop Sport BluResponse 205/55R16 91V. Lepszy komfort jazdy i cichobieżność.
Mocniej uginają się na zakrętach. Nie do sportowej jazdy jak EXCELLENCE XL.

XL w klasie premium wyraźnie lepsze trzymanie boczne i przyczepność. Kosztem hałaśliwości i komfortu.

: poniedziałek 24 cze 2019, 18:26
autor: ptja
Ja w alhambrze przerobiłem już kilka kompletów różnych. Wszystkie XL. Za to wydaje mi się, że ostatnie (zeetex wielosezonowe ZT4000) są bardziej miękkie niż inne (np. uniroyal, dębica).

: poniedziałek 24 cze 2019, 19:06
autor: Goferjw
XL oznacza podwyższony indeks nośności, nie ma nic do rzeczy w kwestii twardości gumy, to już zależy od mieszanki jaką użył producent.
Ciężko określić zachowanie w samochodzie, który nie wymaga tego parametru na tym poziomie.
Możesz uzyskać wyższą twardość ale będzie to okupione ogólnemu wqr..owi przez wzgląd na hałas, będzie za twardo na wybojach i pochodne.
Bardziej bym się skłaniał ku szerszemu kapciowi, większej średnicy felgi i proporcjonalnie niższemu profilowi. I nie przeginaj z szerokością tylko raczej zachowaj rozmiar zamienny do standardowego aby nie było problemów z ocieraniem o nadkola czy przy dobiciu na dołku żeby guma Ci nie przetarła lakieru na rancie błotnika.

Ja w Grand Scenicu III miałem letnie (225/50/17) Michelin Primacy 4, na zimę (225/50/17) kupione były Barumy, 3 czy 4 razy reklamowane, padaka, w końcu urwał mi kumpel na wulkanizacji jedną ze szpilek, zostały przeciągniete od ciągłego odkręcania/zakręcania ... Kupiłem Goodride SW608 i śmiga się aż miło. W tym roku miśki poszły do utylizacji, Dębica Presto UHP2, nagle odzyskałem trakcję na II biegu.
To tak informacyjnie.

: poniedziałek 24 cze 2019, 21:38
autor: ElSor
Dariusz70, wygląda na to, że XL=głośność a Hankooki już i tak są głośne w porównaniu z Dębicą (też mają dużo opinii o zbyt dużej głośności).
ptja, ja mam wrażenie, że im nowszy model opony, tym bardziej miękkie i zaoblony bieżnik (kwestie eko)
Goferjw, ma być 205/55R16 i tyle. Fabryczne 15tki mają ET38, nowe 16tki (szersze o pół cala) mają ET42 ale dystansami je skorygowałem do 30 - jest prawie idealnie, bo ideał w moim aucie to ponoć ET~32 przy jeszcze 0,5" szerszej feldze.

skaktus, do osobówki celem dojazdu do pracy, po bułki itp. Zmieniłem fabryczne "sportowe" zawieszenie w aucie na nówki Eibachy Pro Kit + Sachs B4 sport i auto nie dosyć, że się mniej ugina to jeszcze jest dużo bardziej komfortowe. Na zakrętach czuć, że opony mocno nie nadążają i po wykonaniu skrętu kierownicą czujesz się jak w milionerach - auto (opony) pytają Cię "na pewno mam skręcić" a jak już to zrobią to odnosisz wrażenie, że opona już bokiem dotyka asfaltu.
Zakupione 16tki były ze starymi oponami Dunlopa w rozm 195/55 i założyłem je celem przejażdżki do następnej wioski i z powrotem - różnica na + kolosalna i odczuwalna już po kilkudziesięciu metrach i pierwszym lżejszym skręcie. No ale to stare opony i pewnie utwardzone także przez czas (7 i 10 lat), pomijając, że odnoszę wrażenie iż starsze generacje opon były twardsze niż te nowe. Do tego profil 55 na oponie o szerokości 195 to mniejsza ścianka niż 55 na 205.

Wygląda na to, że zakupię Dębice Presto HP 205/55R16 91W, bo gdzie indziej dowiedziałem się, że indeks prędkości mocniej wpływa na "sportowe" odczucia niżeli odmiana XL.

: poniedziałek 24 cze 2019, 21:48
autor: Pyra
Witam

Dębicę omijaj szerokim łukiem, to kiepskie opony. Druga sprawa, to geometria zawieszenia, też ma wpływ na prowadzenie, w powiązaniu z oponą. Zależnie od stanu, i rodzaju zużycia, rodzaju bieżnika itp. opony inaczej się zachowują przy zmianie geometrii zawieszenia.

Pozdrawiam

: poniedziałek 24 cze 2019, 23:18
autor: ElSor
Pyra, tyle, że te Dębice Presto HP są lepsze wg mojej opinii od Uniroyali, które polecałeś stronę wcześniej (jeździłem na obu w tym samym rozmiarze i w tym samym aucie w tym samym sezonie) i to praktycznie w każdej kategorii (może ew hamowanie na mokrym Uni miały odrobinę lepsze). Przyczepności na zakrętach aż tak ekstremalnie nie testowałem ale Presto dużo pewniej jedzie z racji twardszej ścianki no i do tego wyraźnie odporniejsza jest na aquaplaning (pomimo, że ta 2ga jest reklamowana jako super hiper deszczowa). O różnicy głośności też muszę dodać - lekki łuk i Uni tak szumiały jak zajechane łożysko (w Seicento od teściów także to wyraźnie słychać)... do normalnej jazdy jest OK ale Dębica jest lepsza i żywotniejsza a przy tym tańsza.
Generalnie nie pytam o to jaki model/markę opon wybrać, tylko o wpływ indeksu prędkości / wzmocnienia XL na zachowanie auta na drodze.

: niedziela 14 lip 2019, 01:10
autor: donpablox
Posiadam w jednym samochodzie Hankok ventus prime 3, oraz na drugiej osi Dębica UHP. Hankook nie trzyma ciśnienia oraz jest mniej przyczepny niż Dębica. Dębica UHP wyjątkowo udany model.

: środa 17 lip 2019, 09:37
autor: Goferjw
Dębica należy do Goodyear'a, i głowy nie dam ale wydaje mi się, że bieżnik jest dość podobny do któregoś z jego starszego modelu.

: środa 17 lip 2019, 17:42
autor: ElSor
Gdyby ktoś był zainteresowany to finalnie zakupiłem Dębicę Presto HP 205/55R16 91W z etykietą C B 67dB, wyprodukowaną w Słowacji ok 3-4 miesiące temu i jak dla mnie to był strzał w 10tkę. O właściwościach na mokrym i suchym nie będę się rozpisywał, bo nie ma niespodzianek w porównaniu z tą oponą w rozmiarze 195/65R15 (pomimo, że mają nieco inny bieżnik), czyli jest bardzo dobrze, natomiast, co dla mnie było ważniejsze przy zmianie, to lepsza sztywność opony na zakręcie przy zachowaniu przyzwoitego poziomu komfortu i jest to idealnie wyważone w tym momencie. Na zakrętach czuć wystarczającą twardość przy szybszej (nie sportowej) jeździe a przy tym komfort jest więcej niż wystarczający. Samo zachowanie auta przy szybkich manewrach kierownicą daje dużo większe poczucie bezpieczeństwa, choć czuć, że "limity" prędkości nie zostały przesunięte w żadną ze stron.
Nie wiem czy indeks prędkości W dodał coś do sztywności boku opony czy to zasługa tylko niższego profilu z racji większej obręczy (niezałożona opona jest naprawdę mięciutka) ale ogólne wrażenie jest bardzo dobre.