WALLe - mocna tylna lampa rowerowa

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Pykacz .
Posty: 227
Rejestracja: niedziela 30 sty 2011, 11:43
Lokalizacja: Zewsząd

Post autor: Pykacz . »

No to dzięki za informację bo tylko to mnie powstrzymywało przed jej zakupem (jakoś bardziej podobają mi się te pionowe) . :mrgreen:
Właśnie na "Alledrogo" kupiłem za 46zł już z przesyłką (sama lampka 40,50zł).Co prawda nie jest napisane że w komplecie są baterie ale wybór mój jest świadomy bo i tak będę ją zasilał z Sanyo Eneeloop AAA których kilka mam . No to się w końcu dorobiłem pierwszego tylnego światełka . :lol:
*michal*
Posty: 140
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 17:58
Lokalizacja: SG

Post autor: *michal* »

Pykacz . pisze:będę ją zasilał z Sanyo Eneeloop AAA których kilka mam
No tak i skąd będziesz wiedział w którym momencie trzeba dać je do ładowania?
Pykacz .
Posty: 227
Rejestracja: niedziela 30 sty 2011, 11:43
Lokalizacja: Zewsząd

Post autor: Pykacz . »

*michal* pisze:
Pykacz . pisze:będę ją zasilał z Sanyo Eneeloop AAA których kilka mam
No tak i skąd będziesz wiedział w którym momencie trzeba dać je do ładowania?
Myślę że nie najgorszym sposobem będzie doładowywanie np co licznikowe 500km lub licznikowe godziny pracy np 50 (sprawdzę empirycznie co ile trzeba będzie ) . Ostatecznie zawsze mogę się podpiąć na stałe do akumulatora zasilającego silnik np przez jakąś małą przetwornicę step up . Zobaczy się w "praniu" na co się zdecyduję ale jeśli aku wytrzyma np 50 godzin to nic nie będę kombinował tylko będę doładowywał po tym czasie .
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

*michal* pisze:
Pykacz . pisze:będę ją zasilał z Sanyo Eneeloop AAA których kilka mam
No tak i skąd będziesz wiedział w którym momencie trzeba dać je do ładowania?
Na siłę szukasz dziury w całym.
Wskaźnik rozładowania ma sens w przedniej lampce by uniknąć całkowitej ciemności (zadziałanie zabezpieczenia w aku). W tylnej nie widzę większego sensu.
Piszę to z mojego punktu widzenia. Gdy wracam wieczorem włączam tylne światło i jadę, od czasu do czasu zerknę na tylne koło by zobaczyć czy się lampka świeci i ...tyle.
Gdzie niby miał by być ten wskaźnik rozładowania ? Taka sztuka dla sztuki z dodatkowym poborem prądu.

Tylne światło mam zasilane dwoma eneloopami które doładowuję raz w tygodniu.
Dodatkowo wożę dwie "bateryjki" AAA na wypadek gdyby eneloopy padły.

PS
Jak te z lidla sygnalizują rozładowanie?
*michal*
Posty: 140
Rejestracja: piątek 31 sie 2012, 17:58
Lokalizacja: SG

Post autor: *michal* »

Sid Gotama pisze:Na siłę szukasz dziury w całym.
nie wiem jak sprzęt takiej klasy jak "walle" nie posiada takiej banalnej funkcji tym bardziej, że ma 0.5 w led-y, które pewnie pobierają więcej niż zwykłe dip-y.
Sid Gotama pisze:Wskaźnik rozładowania ma sens w przedniej lampce by uniknąć całkowitej ciemności (zadziałanie zabezpieczenia w aku). W tylnej nie widzę większego sensu.
może masz rację...ale skoro w przedniej ma sens to dlaczego w tylnej ma tego nie być?
Chociaż by podświetlenie włącznika na kolor czerwony (włącznik odseparowany świetlnie od światła z led)albo tak banalna sprawa jak samoczynne wejście w tryb np 2 krótkie mignięcia co 1s. Np po tym trybie zawsze poznamy, że czas na doładowanie pakietu.
Sid Gotama pisze:Gdzie niby miał by być ten wskaźnik rozładowania ? Taka sztuka dla sztuki z dodatkowym poborem prądu.
może być w odseparowanym włączniku od głownego światła w postaci kontrolki led albo ukryty np samoczynne wejście w tryb eco - jakiś specyficzny po którym poznasz, że pakiet do ładowania już jest...
Sid Gotama pisze:Tylne światło mam zasilane dwoma eneloopami które doładowuję raz w tygodniu.
Dodatkowo wożę dwie "bateryjki" AAA na wypadek gdyby eneloopy padły.
Widzisz a może się okazać, że wystarczy tą czynność wykonać raz na miesiąc a nie doładowywać ledwo rozładowane eneloop-y...
Jak te z lidla sygnalizują rozładowanie?
z przodu włącza się czerwony sygnał na włączniku, z tyłu tak samo.
Sprawdziłem przy jakim napięciu się to dzieje by mieć dodatkowo pojęcie co oznacza sygnał rozładowania w rzeczywistości
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

*michal* pisze: może masz rację...ale skoro w przedniej ma sens to dlaczego w tylnej ma tego nie być?
Chociaż by podświetlenie włącznika na kolor czerwony (włącznik odseparowany świetlnie od światła z led)albo tak banalna sprawa jak samoczynne wejście w tryb np 2 krótkie mignięcia co 1s. Np po tym trybie zawsze poznamy, że czas na doładowanie pakietu.
Dlatego napisałem "z mojego punktu widzenia"
Wszystko fajnie tyle tylko że o problemie rozładowania wiedział bym w momencie włączania światła. Czyli że kontrola musiała by działać nawet gdy światło nie świeci.

W innym wypadku nie mam możliwości zauważyć jakichkolwiek sygnałów z tylnej lampki. To że lampka będzie migać czy robić jakieś inne dziwne rzeczy, będzie widział ktoś jadący za mną, nie ja. Dlatego sens takiej informacji dla mnie jest żaden.

W przedniej ma sens jeżeli jest dobrze ustawiony i odpowiedni wcześnie da znać np. migając czerwonym włącznikiem. Oczy mamy skierowane do przodu, lampka jest z przodu to i zauważymy.
*michal* pisze: może być w odseparowanym włączniku od głownego światła w postaci kontrolki led albo ukryty np samoczynne wejście w tryb eco - jakiś specyficzny po którym poznasz, że pakiet do ładowania już jest...
Problem polega na tym że aby to poznać musiał bym się zatrzymać i sprawdzić, prościej jest mieć naładowane akumulatory.
*michal* pisze: Widzisz a może się okazać, że wystarczy tą czynność wykonać raz na miesiąc a nie doładowywać ledwo rozładowane eneloop-y...
Ja rowerem jeżdżę rekreacyjnie 50-150km więc nie widzę problemu, przed wyjazdem ładuję aku na przód i zapas, dopompowuje koła itd. doładowanie dwóch AAA w sobotę nie jest dla mnie problemem.
*michal* pisze: z przodu włącza się czerwony sygnał na włączniku, z tyłu tak samo.
I tu jest problem, bo by spojrzeć na wyłącznik z tyłu musiał bym się zatrzymać (lampkę mam pod siodełkiem a 90 kilogramowym człowiekiem gumą nie jestem:)
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

I tu jest problem, bo by spojrzeć na wyłącznik z tyłu musiał bym się zatrzymać (lampkę mam pod siodełkiem a 90 kilogramowym człowiekiem gumą nie jestem:)
Ale przy czsie pracy tylnej lampki chyba nie musisz patrzeć w trakcie jazdy. Wystarczyłoby raz na pare dni lub po skończonej jeździe :mrgreen: Byle alarm włączał się odpowiednio wcześniej, żeby był zapas.
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

wikrap1 pisze:
I tu jest problem, bo by spojrzeć na wyłącznik z tyłu musiał bym się zatrzymać (lampkę mam pod siodełkiem a 90 kilogramowym człowiekiem gumą nie jestem:)
Ale przy czsie pracy tylnej lampki chyba nie musisz patrzeć w trakcie jazdy. Wystarczyłoby raz na pare dni lub po skończonej jeździe :mrgreen: Byle alarm włączał się odpowiednio wcześniej, żeby był zapas.
Hm... a czy nie napisałem że ładuje akumulatory do tylnej lampki raz w tygodni właśnie dla tego by nie musieć sprawdzać czy świeci? Pisałem to chyba dwukrotnie.

To raz w tygodniu to i tak nie można traktować jako ładowanie a raczej doładowanie dla pewności. Używam mhc9000 więc niekiedy jest to tylko włożenie i wyjęcie po 5-10min. Dla mnie jest to zwykłe przygotowanie do trasy. Wkładam aku do ładowarek (niekiedy niepotrzebnie) i zajmuję się przygotowaniem roweru itd.

Powtórzę jeszcze raz, dla mnie sygnalizacja rozładowania lampy tylnej jest niepotrzebna ponieważ:
- nie jestem w stanie jej zauważyć
- nie jestem w stanie rozładować AAA do tego stopnia by lampka zgasła.
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Ok. Ale gdybyś miał sygnalizację, która dałaby znać powiedzmy 10 godzin świecenia przed końcem akusów, że napięcie jest już niskie, to mógłbyś oszczędzić mechanicznie lampkę przed ciągłym rozbieraniem :razz: Zaoszczędzony czas mógłbyś poświęcić na poznanie 2 angielskich słówek tygodniowo co daje jakoś 100 słówek rocznie :mrgreen:
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Awatar użytkownika
Sid Gotama
Posty: 148
Rejestracja: sobota 05 gru 2009, 15:22
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: Sid Gotama »

Poddaje się.
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

Panowie te Wasze dywagacje to tylko teoria ponieważ z tego co wiem taka lampka tylna z sygnalizacją stanu akumulatorów nie istnieje, gdyż po prostu nie jest produkowana, a nie jest produkowana pewnie dlatego iż nie znalazła by nabywców (no może poza dwoma klientami :mrgreen: ).
Pozostają zatem jedynie konstrukcje autorskie, zapewne któryś z naszych forumowych magików nie miał by większych problemów by coś takiego od podstaw zbudować, ale nie sądzę by znalazł się amator na taki sprzęt, który wyłożył by te 400-600zł :-| na super-hiper tylną lampkę z bajerami w tym sygnalizacją rozładowania ogniw.
Prostsze konstrukcje, które są dostępne na rynku w cenie 30-50zł w zupełności spełniają oczekiwania przeważającej większości użytkowników.


___
Awatar użytkownika
sirgregs
Posty: 40
Rejestracja: środa 05 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sirgregs »

Lampki tylne do roweru ze wskaźnikiem stanu baterii/akumulatorów jak najbardziej istnieją i wcale nie są dużo droższe od WALL-e.
Na przykład taka SIGMA
W sumie trzy z pięciu na podanej stronie mają taki wskaźnik. Kosztują kilkanaście złotych więcej od WALL-e'go.
Na swoim rowerku mam Cateye TL-LD610 i nie mam zamiaru zamieniać jej na inną ale wskaźnik aku byłby bardzo miłym dodatkiem.
Pozdrawiam
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

sirgregs pisze:Lampki tylne do roweru ze wskaźnikiem stanu baterii/akumulatorów jak najbardziej istnieją i wcale nie są dużo droższe od WALL-e.
Na przykład taka SIGMA
W sumie trzy z pięciu na podanej stronie mają taki wskaźnik. Kosztują kilkanaście złotych więcej od WALL-e'go.
Na swoim rowerku mam Cateye TL-LD610 i nie mam zamiaru zamieniać jej na inną ale wskaźnik aku byłby bardzo miłym dodatkiem.
Pozdrawiam
No, ale koledzy piszący powyżej życzyli sobie aby taki wskaźnik umieszczony był na kierownicy by ciągle mieć go na oku. :mrgreen:


____
kisi
Posty: 743
Rejestracja: poniedziałek 26 lis 2007, 08:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kisi »

Panowie nie dajmy się zwariować. Dobra bateryjka wystarcza spokojnie na 1-2 sezony więc bez paniki żeby stan mieć cały czas na oku.
misiekbelchatow
Posty: 39
Rejestracja: środa 13 kwie 2011, 18:20
Lokalizacja: bełchatów

Post autor: misiekbelchatow »

Witam!!!
Walle'go używam od ok. 1,5 roku. Ok roku na dobrych firmowych bateriach, teraz na enelopach. Po przeczytaniu powyższych postów napiszę że od widocznego spadku jasnośći , do poziomu oferowanego przez tanie lampeczki chińskie jest kilkunastogodzinny odstęp czasu. Więc myślę że to spokojnie wystarczy na powrót do bazy i zmianę ogniw. Ponadto dołożenie sygnalizacji rozładowania aku. na pewno podniosło by o kilkanaście złotych cenę. Wtedy było by wiele narzekań na zbyt wygórowaną cenę.
Tyle w temacie odemnie :-)
Lampeczkę gorąco polecam
ODPOWIEDZ