: środa 03 gru 2014, 05:27
Daj znać co tam na świecach jest nabite, to się poszuka nowych.
...czyli forum miłośników światełek... ;-)
https://www.swiatelka.pl/
Świece 11V, z tym oznaczeniem bardzo ciężkie do dostania.ww296 pisze:Dla potomnych: nr Boscha spisany ze świecy wyjętej z auta:
0250 503 002
Rano na zimnym silniku podłącz żarówkę do świec lub woltomierz.ww296 pisze:Za to zostawiłem sobie auto na cały dzień i zrobiłem mu konkretna diagnostykę - Świece które mam okazały się dobre - jedną wykręciłem i sprawdziłem podłączając na chwile napięcie, w pozostałe wpiąłem w obwód elektryczny żarówkę 21 W - test wykazał sprawność świec.
Usterka świecy nie zawsze wyskoczy, ale to już jest odrębny temat.ww296 pisze:Sterownik sprawdziłem clipem - przed odpaleniem i po odpaleniu świece były wysterowane. Aby wyeliminowywać ewentualna usterkę układu wykonawczego (przekaźnik, przewody etc.) zamiast jednej świecy podłączyłem probówkę 5W. Wskazania (świecenie) zgadzały się z Clipem - przy okazji ciekawostka zamiast jednej świecy podłączone obciążenie 5W i komputer to wykrywał (zgłaszał błąd zasilania) - czyli przepalenie nawet jednej świecy jesteśmy w stanie zdiagnozować interfejsem - zaawansowanie elektroniki w autach jest ogromne.
Sprawdź korekty na zimnym i ciepłym silniku, jak możesz to tu je wrzuć.ww296 pisze:Pozatym - korekty na wtryskach minimalne i praktycznie jednakowe dla wszystkich, wszelkie parametry z Clipa, wartości zadane zgodne z rzeczywistymi, żadnych błędów układu silnika.
Jaką masz prędkość obrotową silnika przy odpalaniu (nie z obrotomierza, tylko z CLIPa).ww296 pisze:Auto wyraźnie ciężko pali nawet na częściowo rozgrzanym silniku - zwariowałem - nie wiem gdzie szukać usterki....
Napisz mi dane o które proszę powyżej i zobaczymy co da się wykluczyć.ww296 pisze:Czy zrobiłem wszystko poprawnie - mogę wykluczyć świece i wtryski?
Pogadaj z nimi, bo zawsze byli elastyczni i nie powinni robić problemów ze zwrotem.ww296 pisze:Zaufałem Sklepowi który polecał PawełG i tam podali mi nr świec iskra - które kupiłem (dwie sztuki bo podejrzewałem że się nie nadają, a elektrycznych artykułów nie da się zwrócić )
Czyli świece z pełną mocą spokojnie grzeją ponad 30 sek?ww296 pisze:Silnik zapala po góra kilkunastu sekundach od wciśnięcia guzika START - czyli max tyle świece przed uruchomieniem grzeją.
Mówiłem kupować u nich, bo tak jak pisałem nie robią problemu ze zwrotami, dlatego byłem lekko zdziwiony sytuacją.Sklep Wajbex można powiedzieć że nieładnie wykorzystałem bo nr który mi podali wykorzystałem u mojego dostawcy stacjonarnego więc nie ma sprawy - świece sprzedam na internecie lub znajomemu z 1.9.
Generalnie powinno być min 240 obr/min przed uruchomieniem i ciśnienie paliwa min 140 bar.ww296 pisze:Danych o które prosisz nie mam ponieważ testowałem samochód który miał 40 stopni - obrotów nie sprawdzałem ale ciśnienie paliwa bardzo szybko wyrównywało się z zadanym (w trakcie pracy rozrusznika).
Napięcie niskie, zmierz je najlepiej woltomierzem rano.ww296 pisze:Napiecie podczas rozruchu spadało nawet do 8,6 V wg Clipa ale auto było uruchamiane ładnych kilka razy pod rząd (dodatkowo kilka razy grzałem świece bez uruchamiania auta) i to najniższe wskazanie.
Wiem o tym, dlatego pisałem, żebyś podłączył zwykłą żarówkę do świec, lub woltomierz i dopiero mierzył czas.ww296 pisze:PS. czasy świecenia kontrolki świec na desce jest niezwiązany z faktycznym czasem pracy świec.
Skydd mi kiedyś zżelował w bagażniku...Dobrym depresatorem jest też Skydd.