Strona 47 z 65

: środa 22 sie 2012, 20:22
autor: juh
spowiednik, poćwicz trochę jak pisze Greg. Ja mam jego latarkę od tygodnia co prawda bez pamięci trybów i przez kilka minut nie wiedziałem jak się poprawnie zmienia tryby. Nawet przez chwilę myślałem że Greg coś mi źle zrobił. Wystarczy na spokojnie z nią się oswoić.

: środa 22 sie 2012, 21:10
autor: spowiednik
Dzisiaj się skoncentrowałem i coś mi wyszło nawet przy przełączaniu. Wczoraj to jak ślepy we mgle klikałem i nie mogłem rozkminić mimo instrukcji. Chyba dlatego, że wmówiłem sobie, że dwuklik tylko wprowadza w tryb zmiany, a kolejny 3 klik zmienia na następny tryb w pętli. W całym tym szaleństwie nastawiłem 100% i ogień po lesie, po mieście, tylko ludzie się krzywili, że jakiś p...nięty z latarnią morską na kierownicy jedzie. :neutral:

: środa 22 sie 2012, 23:43
autor: LightLover
W razie dalszych problemów, mogę pomóc w nauce na żywo... ;)
W przypadku zainteresowania zapraszam na PW.

: sobota 25 sie 2012, 21:12
autor: Romero
Witam wszystkich :)

Ma ktoś porównanie reflektorów SMO i OP w jakimś terenie/lesie żeby zobaczyc jak promień światła rozchodzi się w większej odległości?

: sobota 25 sie 2012, 21:41
autor: juh
Na pierwszej stronie wątku Greg zamieszcza dwa porównania z lasu i okolic dzielnicy. Dla mnie te zdjęcia są wystarczające.

: poniedziałek 27 sie 2012, 15:23
autor: Romero
Porównanie reflektorów jest tylko na ścianie ;)

: czwartek 06 wrz 2012, 04:53
autor: Hetman
Gregu, na stronie 22 osik pisze, że zrobiłeś mu wersję z matową przednią szybką.
1. Jaki byłby dodatkowy koszt?
2. Czy można prosić porównawcze zdjęcie na jakiejś ścianie?
3. Ile światła na tym tracimy?
Zależy mi na miękkim i rozproszonym strumieniu ale się waham czy eksperymentować z czymś takim.

: czwartek 06 wrz 2012, 07:25
autor: greg
Tego typu dyfuzor zabiera dużo światła, około 30%, z latarki robi się typowy "flooder", zasięg spada do max 20 metrów. Matowe szkło jest do kupienia u dystrybutora w HK (koszt kilka USD), ja nie mam obecnie na stanie matówek.

: czwartek 06 wrz 2012, 08:06
autor: Hetman
Hmmm, 30% to mocno zniechęcające, chyba że jako dodatkowa szybkodemontowalna nakładka :/ . Chyba poeksperymentuję z przypadkowymi materiałami najpierw. Tak, właśnie chciałem floodera no ale na początek chyba stanie na standardowej wersji.


PS: ale dobrze Cię zrozumiałem, zabiera w sensie "nie przepuszcza" a nie w sensie "rozprasza"?

: czwartek 06 wrz 2012, 17:52
autor: energysnake
Załóż reklamówkę na głowice :rotfl:
L2P jest super :twisted: to mój najlepszy światełkowy zakup , pod względem wykonania i działania :grin:

: poniedziałek 10 wrz 2012, 11:51
autor: --macias--
Witam po raz pierwszy wszystkich forumowiczów!

Przeczytałem cały wątek techniczny związany z omawianą tutaj latarką. W tej chwili użytkuję inny model lampki rowerowej o zbliżonej jasności. To czego zdecydowanie mi brakuje to możliwość wyboru trybu pracy lampki bez konieczności przechodzenia wszystkich pozostałych trybów w pętli (w tym trybu "lampka wyłączona"). Wydaje się, że omawiana modyfikacja lampki autorstwa Grega spełniałaby moje wymagania (wybór bez pamięci, tryby wybierane za pomocą n-kliku).

Mam jednak pytanie do Grega, które wydaje mi się jeszcze do tej pory nie padło. Czy istnieje możliwość zaprogramowania trybu migającego naprzemiennie światłem o niskiej i wysokiej jasności? Na przykład:
- wypełnienie za każdym razem 100%
- długość trwania zmiany w okolicach 500 - 1000 ms
- zmiany na przemian: 30% i 100%

Skąd ten pomysł? Wydaje się, ze będzie to ciekawy tryb sygnalizacyjny dla nadjeżdżających samochodów, których kierowcy absolutnie nie maja zamiaru zmienić świateł drogowych na mijania. Stroboskop ma tę wadę, ze na ułamek sekundy tracimy oświetlenie całkowicie.

Pozdrowienia
m.

: poniedziałek 10 wrz 2012, 16:31
autor: greg
Witaj --macias--, robiłem w kilku egzemplarzach stroboskop z niepełnym wygaszaniem, to nie jest problemem. Natomiast moim zdaniem znacznie lepszą widoczność ma klasyczny stroboskop z wygaszaniem do zera. Zwyczajnie kontrast między błyskami jest większy, nie wspominając o oszczędności energii, co przełoży się na dłuższy czas pracy na akumulatorze.

: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:52
autor: --macias--
Dzięki za informacje Greg!

m.

: poniedziałek 10 wrz 2012, 22:12
autor: Polek
Na kierowców wystarcza po prostu tryb 100%... każdy wyłączy długie ;)

: wtorek 11 wrz 2012, 10:29
autor: okupant
Polek, dobre :mrgreen: