Strona 5 z 6

: sobota 23 lut 2013, 20:41
autor: Kajman

: sobota 23 lut 2013, 20:59
autor: greg
Na Ebay (skopiować link):

Kod: Zaznacz cały

http://www.ebay.com/itm/75W-100W-HID-Conversion-Kit-H1-H3-H7-H8-H9-H10-H11-9005-9006-For-Truck-4-3K-12K-/221142543595?pt=LH_DefaultDomain_2&var=&hash=item337d1f6ceb

: sobota 23 lut 2013, 21:33
autor: ProLight
Tzn. pytam z ciekawości, bo przetwornice takiej mocy robię sam i dla mnie przetwornica to nie problem, problemem dla mnie jest dostęp do palników.

: sobota 23 lut 2013, 21:37
autor: Kajman
Palniki są.

: sobota 23 lut 2013, 23:30
autor: ProLight
Cena zaporowa też ;)

: niedziela 24 lut 2013, 07:20
autor: Kajman
Ale wszędzie trzyma się dość wysoko, może coś tam kosztuje więcej...? Zresztą nightbreaker chyba wciąż gold koło 30/szt kosztuje, a to tylko zwykła żarówka.

: poniedziałek 25 lut 2013, 13:03
autor: ...John
Kajman pisze:Światła mijania to standardowe, nowe hid 35 w bardzo ładnie świecącej lampie, uwielbiam jej rozkład światła.
Co to za soczewka i na jakim żarniku?

To co widać na twoich filmach, nie wygląda na jakieś solidne soczewki. To zdjęcie poniżej przedstawia porządny rozkład światła.
Obrazek

Nie wierzę w te żarniki 100 W. Wg mnie to standardowa masówka 35 W, tylko z innym napisem, która będzie żyć 4 razy krócej. Nigdzie na świecie nie można żarników takiej mocy sprzedawać pierwszemu lepszemu klientowi. To są moce zarezerwowane dla lotnictwa i żeglugi.

Oryginalny Philips Dl 50 przystosowany do 50 W ma znacznie grubszą bańkę, oraz większy metalowy cokół. Nie wierzę, by tej wielkości źródło światła, powyżej 75 W poradziło sobie bez dodatkowego chłodzenia, przy tych mocach temperatura znacznie wzrasta.

: poniedziałek 25 lut 2013, 13:22
autor: greg
...John, nie mów, że zdjęcie powyżej przedstawia światła mijania. Jeśli tak, to należy natychmiast zabrać dowód rejestracyjny temu delikwentowi ;)

: poniedziałek 25 lut 2013, 13:30
autor: skaktus
Dawno temu kiedy nie miałem pojęcia o homologacji itd, kiedy zestaw xenonów kosztował 700 - 1000 zł z kumplem wmontowalismy w światła mijania i długie xenony na H1. Mimo ze były wielokrotnie lepszej jakości niż obecne (metalowe kołnieże, porcelanowe mocowanie palnika), te w światłach długich padały jak muchy - zywotność na poziomie przewoltowanej żarówki +80% X-Treme od Philipsa. niektóre padały po kilkudziesięciu uruchomieniach. W efekcie końcowym padły przetwornice i temat upadł. Do tego były problemy z policją i przeglądami.

Moim zdaniem, lepiej w światła mijania zamontować soczewke bi-xenonową a w długie dobrą żarówkę i razem połaczyć długie z przesłoną. Efekt jest duzo lepszy a i trwałosć znacznie wyższa.

Trzeba też pamiętać że wiele palników o mocy 55W czy inne, to tak naprawde palniki 35W w które są pompowane wyższe moce, co powoduje spadek ich zywotności, lub zwykły chwyt marketingowy, gdzie przy 55W, to tak naprawde palnik 35W a reszta mocy 20W jest wytracana na przetwornicy, dzięki czemu nie ma problemów z canbusem.

Żadne auto nie ma w długich osobnych palników xenonowych bo nie sa one do tego stworzone i w tym wypadku mają takie same ograniczenia jak lampy metahalogenkowe.

: poniedziałek 25 lut 2013, 14:41
autor: ...John
greg pisze:...John, nie mów, że zdjęcie powyżej przedstawia światła mijania. Jeśli tak, to należy natychmiast zabrać dowód rejestracyjny temu delikwentowi ;)
Tak to są mijania, ale auto celowo zaparkowane jest na lekkim pdjeździe, dlatego świeci tak wysoko. Normalnie wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek

: poniedziałek 25 lut 2013, 14:47
autor: Kajman
Przetwornice są ok. 6x większe od zwykłych 35W, używane to jest najczęściej w oświetleniu estradowym, jednak od kilku miesięcy coraz więcej idzie do motoryzacji, nie ma masowego zamawiania palników, problemu przepalania się ich na razie nie stwierdzono. Jeśli DNF się poświęci, to mogę jeden zestaw na krótkie pomiary załatwić, no problem. Mogę też porównać jasność luxmiarką, soczewka z 35W HID, odbłyśnik z Osram Nightbreaker, odbłyśnik z tym 75W HID.
John, mijania, nie drogowe :) Auto z filmu to Bklasa, lampy przystosowane do H7, soczewka na mijania i zwykły odbłyśnik na drogowych. A klasa ma taki sam rozkład światła, bardzo jasne i fajnie świecące lampy, porównując do innych aut którymi jeżdżę. Co ciekawe, fabrycznie bez widocznych oznaczeń do jakich typów oświetlenia są przeznaczone :)

: poniedziałek 25 lut 2013, 14:47
autor: skaktus
A jakie w tym aucie palniki siedzą i jaki reflektor ? Po odcięciu sądzę że soczewka, ale czy fabryczny zestaw czy jakaś samoróbka ?

: poniedziałek 25 lut 2013, 14:49
autor: Kajman
Auto z filmu to Bklasa, lampy przystosowane do H7, soczewka na mijania i zwykły odbłyśnik na drogowych, wsadzony zestaw hid uniwersalny, ale lepszej jakości niż typowo sprzedawane w pl.

[ Dodano: 25 Luty 2013, 14:54 ]
...John pisze:
greg pisze:...John, nie mów, że zdjęcie powyżej przedstawia światła mijania. Jeśli tak, to należy natychmiast zabrać dowód rejestracyjny temu delikwentowi ;)
Tak to są mijania, ale auto celowo zaparkowane jest na lekkim pdjeździe, dlatego świeci tak wysoko. Normalnie wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek
Światła jak światła, niewiele widać czy lepsze czy gorsze, poprzednie zdjęcie z nocy prześwietlone było ciut stąd wyglądało to jak drogowe. Do dobrej oceny trzeba by zrobić zdjęcia z góry 2 aut w tym samym miejscu na tym samym ustawieniu aparatu.

: poniedziałek 25 lut 2013, 15:03
autor: skaktus
Czyli dobry przykład homologacji i prawa - żarówka H7 a odcięcie dla xenonu...Szkoda że nie działa to w 2 strone.

: poniedziałek 25 lut 2013, 15:12
autor: Kajman
ot takie lampki Obrazek