Strona 5 z 17

: środa 05 lis 2014, 19:53
autor: xander122
Dzięki robiłem coś takiego tylko w drugą stronę czyli kontrola ładowania ma każdą celę jako prosty balanser.
Martwi mnie tylko to 10 A maksymalne,pewnie w takich narzędziach 20A to normalka
A powie mi jeszcze ktoś biegły w dziedzinie elektroniki po co w ogóle jest ta elektronika załączona przeze mnie na zdjęciach ?

: środa 05 lis 2014, 20:18
autor: macgap90
W impulsach pewnie i więcej dlatego mówiłem o 2 tranzystorach spiętych równolegle.

: środa 05 lis 2014, 20:19
autor: xander122
Szukałem trochę i może coś takiego się nada IRF4905?

: środa 05 lis 2014, 20:23
autor: Lampek
Browar pisze: Ewentualnie wywal tą elektronikę
I co myślisz że wystartuje narzędzie, w żadnym wypadku. Na trzecim złączu jest napięcie odblokowujące, które pojawia się po naciśnięciu włącznika i wtedy startuje. Chwila po wyłączeniu zanika (standby). Można dać na stałe, tylko pewnie trzeba by wyciągać aku żeby się nie rozładowywał. Sam dałem nowe akumulatory, elektronikę z płytki zeszlifowałem i zamocowałem oryginalne gniazdo do balancera ładowarek modelarskich. Tylko nie wiem co zrobić z trzecim stykiem żeby nie wyjmować akumulatora po użyciu.

: środa 05 lis 2014, 21:05
autor: xander122
Więc chyba będzie najlepiej zostawić elektronikę w spokoju i dołożyć jej zenerkę.
A co myślicie na doprowadzeniu napięć z każdej celi do gniazda balansera?Oryginalna ładowarka makity powinna je wykryć?Chce żeby było balansowanie i ładowanie do 21V zamiast tak jak teraz do 20V, no chyba ze oryginalne baterie tez są ładowane do tego napięcia...?

: środa 05 lis 2014, 21:45
autor: Browar
Lampek pisze: I co myślisz że wystartuje narzędzie, w żadnym wypadku. Na trzecim złączu jest napięcie odblokowujące, które pojawia się po naciśnięciu włącznika i wtedy startuje. Chwila po wyłączeniu zanika (standby). Można dać na stałe, tylko pewnie trzeba by wyciągać aku żeby się nie rozładowywał. Sam dałem nowe akumulatory, elektronikę z płytki zeszlifowałem i zamocowałem oryginalne gniazdo do balancera ładowarek modelarskich. Tylko nie wiem co zrobić z trzecim stykiem żeby nie wyjmować akumulatora po użyciu.
To aż tak pogmatwali sprawę? A jaki jest prąd jałowy, możesz zmierzyć?
Ja w jednym aku założyłem wyłącznik z kontrolką led co by zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem aku nie rozładowało samo tegoż aku ;) Teraz nie mam tego zabezpieczenia a sama wkrętarka nie pobiera żadnego prądu spoczynkowego.
To napięcie odblokowujące pojawia się ze strony wkrętarki i odblokowuje elektronikę aku?
macgap90 pisze:Jeśli chodzi o zabezpieczenie to może spróbuj upchnąć tam coś prostego na tl431 i mosfecie (np 2x irfz44) ustaw go sobie na 16V i będzie wtedy bezpiecznie, bo średnio wyjdzie 3.2V na cele więc nawet rozjechany pakiet nie zejdzie poniżej 2.5V.
Fajnie to działa ale niestety pobiera prąd cały czas. Niewielki, lecz po 2 tygodniach aku rozładowane, trzeba zamontować wyłącznik lub odpinać aku.

: środa 05 lis 2014, 23:05
autor: Lampek
Browar pisze:To napięcie odblokowujące pojawia się ze strony wkrętarki i odblokowuje elektronikę aku?
Jak naciśniesz włącznik to napięcie na ten 3 styk daje akumulator i coś tak jakby włączał tyrystor w włączniku. A czy jest to sterowane poborem jakiegoś minimalnego prądu z plusa, lub po tym styku sterującym to nie mam pojęcia.
Akumulator można podłączyć z narzędziem dwoma przewodami (+,-), a we wkrętarce zewrzeć tę linię sterującą z (+) i będzie działać. Nie mierzyłem czy wtedy w spoczynku będzie płynął jakiś prąd z akumulatora, ponieważ kupiłem nowy oryginalny akumulator za 200zł(18V-3Ah), a ten regenerowany leży.

: czwartek 06 lis 2014, 08:46
autor: Browar
Sprawdź ten prąd, jak znikomy lub żaden to można by wywalić elektronikę z aku, pod warunkiem że nie służy jednocześnie do ładowania we współpracy z ori ładowarką.
A taki to był dawniej dobry sprzęt, ta Makita...

: czwartek 06 lis 2014, 18:22
autor: Lampek
Browar pisze:Sprawdź ten prąd, jak znikomy lub żaden to można by wywalić elektronikę z aku, pod warunkiem że nie służy jednocześnie do ładowania we współpracy z ori ładowarką.
A taki to był dawniej dobry sprzęt, ta Makita...
Prąd sprawdzę. Po wywaleniu elektroniki ładowanie tylko ładowarkami typu IMAX B6. Ori ładowarka ładuje akusy tylko ze sprawną elektroniką.

: czwartek 06 lis 2014, 18:35
autor: xander122
Lampek pisze:
Browar pisze: Ewentualnie wywal tą elektronikę
I co myślisz że wystartuje narzędzie, w żadnym wypadku. Na trzecim złączu jest napięcie odblokowujące, które pojawia się po naciśnięciu włącznika i wtedy startuje. Chwila po wyłączeniu zanika (standby). Można dać na stałe, tylko pewnie trzeba by wyciągać aku żeby się nie rozładowywał. Sam dałem nowe akumulatory, elektronikę z płytki zeszlifowałem i zamocowałem oryginalne gniazdo do balancera ładowarek modelarskich. Tylko nie wiem co zrobić z trzecim stykiem żeby nie wyjmować akumulatora po użyciu.
A gdyby tak zostawić elektronikę i użyć trzeciego złącza do wzbudzania zenerki i mosfetu?

: czwartek 06 lis 2014, 18:44
autor: Lampek
xander122 pisze: A gdyby tak zostawić elektronikę i użyć trzeciego złącza do wzbudzania zenerki i mosfetu?
A co Ci da zablokowana elektronika.

: czwartek 06 lis 2014, 19:00
autor: xander122
a kto mówi o zablokowanej elektronice?

: poniedziałek 09 mar 2015, 18:19
autor: oko
Panowie witam w temacie i od razu pytam. Mam parę baterii wkrętarkowych do regeneracji, i chciałbym pozostać przy tym co w oryginale, czyli Ni-Cd. Znany serwis aukcyjny oferuje parę ofert z ogniwami BYD SC1900P. Czy ktoś już testował te ogniwa?

: poniedziałek 09 mar 2015, 20:30
autor: PawelG.
Nie lepiej przejść na Ni-Mh?
Za kilka zł sztuka można kupić Eneloopy, które potrafią oddać prąd rzędu 10A.
Chyba, że potrzebujesz czegoś mocniejszego.
Zerknij też na bto.pl, bo użytkownicy forum mają tam zniżki.
Jest tam trochę ciekawych ogniw.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7428

: wtorek 10 mar 2015, 19:19
autor: marmez
PawelG. pisze:Nie lepiej przejść na Ni-Mh?
Za kilka zł sztuka można kupić Eneloopy, które potrafią oddać prąd rzędu 10A.
Chyba, że potrzebujesz czegoś mocniejszego.
Eneloopy długo nie podołają, tamte NiCD mają prądy do 30A, 10A nie wystarczy.

Dobre NiCd nie są jakoś znacznie gorsze od NiMH, mają mniejszą gęstość energii po prostu. Mi się trafił jeden wkład NiCd do wkrętarki używam od 4 lat, kiedyś na pół roku ją zagubiłem i po tym czasie leżenia dalej miała moc - brak (albo malutkie) samorozładowywanie. Bardzo dużo mogą nią pracować na jednym naładowaniu - porównuję do innych wkrętarek znajomych, jakiś Tesco, czy Einhell, tamte 1/5 tej energii nie trzymają. Co te szczęśliwe ogniwa.

Tylko żeby dostać takie ogniwa w fajnej cenie, to szansa 1 na milion ;) (teraz to wiem, bo później też próbowałem i dziadostwo kupiłem i oddałem) choć pewno z BTO byłyby OK, ale ceny dość znaczne mają :(

Pozdrawiam.